2009-08-08, 21:38
Medlem
4522s avatar
Jag lider med alla Milanisti. Ni har en tuff resa framför er kommande säsong. Spelet är verkligen under all kritik och det är ganska tydligt att Leonardo saknar rutin. Han har inte anammat någon tydlig spelfilosofi, det är förvirrat och ingen lagdel verkar fungera optimalt. Försvaret ser otroligt tamt ut i matchen mot Benfica, ett virrigt mittlås med Favalli på vänsterkanten andas ångest lång väg. Mittfältet och anfallet får inte särskilt mycket tid att visa upp sig då man aldrig har bollen. Milan är i skrivande stund helt utspelade av Benfica som öser på med fart, teknik och finess. Allt som Italienarna inte har.
Citera
2009-08-08, 21:58
Medlem
Jole25s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 4522
Jag lider med alla Milanisti. Ni har en tuff resa framför er kommande säsong. Spelet är verkligen under all kritik och det är ganska tydligt att Leonardo saknar rutin. Han har inte anammat någon tydlig spelfilosofi, det är förvirrat och ingen lagdel verkar fungera optimalt. Försvaret ser otroligt tamt ut i matchen mot Benfica, ett virrigt mittlås med Favalli på vänsterkanten andas ångest lång väg. Mittfältet och anfallet får inte särskilt mycket tid att visa upp sig då man aldrig har bollen. Milan är i skrivande stund helt utspelade av Benfica som öser på med fart, teknik och finess. Allt som Italienarna inte har.

Hålet efter CA verkar vara enormt. Kanske därför man inte ska ha en tränare för lång tid. Blir jobbigt att ersätta när han väl lämnar skutan...
Citera
2009-08-08, 22:35
Bannlyst
Jo. Ser svart ut för Milan. Förlorar på straffar.
Citera
2009-08-08, 23:43
Medlem
4522s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jole25
Hålet efter CA verkar vara enormt. Kanske därför man inte ska ha en tränare för lång tid. Blir jobbigt att ersätta när han väl lämnar skutan...

Så sant som det är sagt. Det är aldrig enkelt att förlora sin främsta ledstjärna.

Här har vi nog anledningen till varför det gått lite knackigt på försäsongen. Man verkar ha poserat framför kameran 90% av den vakna tiden istället för att fokusera på fotbollen. Men det är skönt att alla har samma D&G-skjorta och bilderna med Ancelotti är lite småmysiga.

http://community.livejournal.com/ont...age=2#comments
Senast redigerad av 4522 2009-08-08 kl. 23:52.
Citera
2009-08-10, 19:12
Medlem
4522s avatar
Det ska bli riktigt intressant att se Udinese - Getafe ikväll. Marino har lovat supportrarna att en hel del nyförvärv ska luftas och få chansen att visa upp sig. Jag är mest spänd på vad Caruso kan åstadkomma men hoppas även på att Alemao kan få chansen. Om jag ska vara lite lugn, så måste någon av dessa imponera för Corradi ger jag inte mycket för än så länge.

20.45 sparkas det av och vi får hoppas att någon kanal visar den.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in