• 1
  • 2
2008-07-11, 18:12
Medlem
Snorlyktans avatar
DAn Glimne är en duktig pokerspelare och spelkonstruktör som skrivit de bättre pokerböckerna på svenska jag läst.

http://sv.wikipedia.org/wiki/Dan_Glimne

Wikipedia är grejer.
Citera
2008-07-11, 20:06
Medlem
... som har en dotter som verkar något freaky.
http://linn.blogg.se
Citera
2008-07-11, 20:12
Medlem
Han har bla skrivit pokerhandboken.. Sponsrad av Unibet i poker sammanhang..Spelat (har för mig även uppfunnit) div olika brädspel lr liknande..
Citera
2008-07-11, 20:12
Medlem
Längst ner på sidan så står det att pappan är i Las Vegas och spelar poker..
Citera
2008-07-11, 20:38
Bannlyst
Precis som kring skojaren Ken Lennard är det väldigt mycket snack och väldigt liten verkstad.
Citera
2008-07-11, 20:59
Medlem
Tjejens självförtroende är det i alla fall inget fel på ....
Citera
2008-07-11, 21:46
Medlem
henjses avatar
Dan Glimne känner jag inte till som pokerspelare i första hand utan som nån slags lustigkurre med roliga partytricks som sin "grej".

Han har under åren figurerat i Östgöta Correspondenten med olika typer av hjärngympa och tankenötter där han även kallats "legitimerad lurendrejare". Han har även skrivit en del böcker om sånt, samt minst en bok om berömda bedragare.
Citera
2008-07-11, 23:40
Medlem
FreshCheeses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2006
Tjejens självförtroende är det i alla fall inget fel på ....

Nej, kan tänka mig att det är många som baxnar när de träffar en lång, blond 24-årig tjej krogen när hon berättar att hon har som jobb att vara privatjets-pilot. Klart cool tjej!
Citera
2008-07-11, 23:41
Medlem
Har haft lite att göra med dottern men kan inte säga mycket mer än att hon är skärpt och lite kaxig. Hon såg klart mer "vänster" ut på den tiden men jag vet inte om det var mer än utseende.
Citera
2008-07-11, 23:55
Medlem
Flurps avatar
Han var med och utvecklade det gamla kult brädspelet "drakborgen"
Citera
2008-07-12, 08:18
Medlem
För tusen år sen var Glimne duktig i miniracing, tror t.o.m att han var svensk mästare i sporten, han skrev även en bok i ämnet och nog en och annan artikel åt Allt om Hobby.
Citera
2008-07-12, 11:37
Medlem
Knullkungens avatar
DG var sveriges första profesionella spelkonstruktör och har tagit hem en hel del utmärkelser för årets sällskapsspel. Hans första stora skapelse var Masterquiz ett frågespel som skulle utmana Trivial Pursuit. Han fick sedan skirva frågorna till TV-programmet Supersvararna där kändisar tävlade och Lars-Gunnar Björklund var programledare. Dessa frågor gavs sedan ut i bokserien superfrågorna.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in