2008-07-12, 11:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av henjse
Dan Glimne känner jag inte till som pokerspelare i första hand utan som nån slags lustigkurre med roliga partytricks som sin "grej".

Han har under åren figurerat i Östgöta Correspondenten med olika typer av hjärngympa och tankenötter där han även kallats "legitimerad lurendrejare". Han har även skrivit en del böcker om sånt, samt minst en bok om berömda bedragare.

Säker på att det är i Corren, har nämligen aldrig sett det?
Citera
2008-07-12, 14:29
Medlem
demands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av spruttis
Säker på att det är i Corren, har nämligen aldrig sett det?

Jo det var i Corren typ veckans eller dagens Glimne dock var det ett tag sedan jag såg det nu.

/dmd
Citera
2008-07-12, 15:30
Medlem
Han är iaf en väldigt smart och sympatisk man.
Citera
2008-07-12, 17:50
Medlem
Brolins avatar
Citat:
Dan Glimne, född 27 april 1947, är en svensk spelexpert, spelkonstruktör och pokerspelare. Sedan 2001 gift med Ingrid Jerneborg Glimne, lokalpolitiker för Moderaterna i Gnesta.

Glimne har redigerat och konstruerat ett mycket stort antal spel åt Alga och har periodvis varit Sveriges ende professionelle spelkonstruktör. Han har dessutom skrivit flera böcker om spel och kommenterat poker i tv.

Glimne har också varit politiskt aktiv och kandiderat till riksdagen för Moderata samlingspartiet.
,
Citera
2008-07-13, 10:47
Medlem
nockepockes avatar
Ja

Han var väl ett tag Sveriges ende professionelle konstruktör av sällskapsspel. Gjorde flera rätt bra, faktiskt.
Citera
2008-07-13, 12:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av demand
Jo det var i Corren typ veckans eller dagens Glimne dock var det ett tag sedan jag såg det nu.

/dmd

Dessa publiceras även i GP:s lördagsbilaga Två Dagar.
Citera
2008-07-13, 19:59
Moderator
easy_dans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klevis
Precis som kring skojaren Ken Lennard är det väldigt mycket snack och väldigt liten verkstad.

Huh? du kan inte ha mer fel, en väldigt trevligt person..ödmjuk och sympatisk. Mycket väl medveten om att han är genomsnittlig pokerspelare som var på rätt plats vid rätt tid och blev en frontfigur i svensk poker.

Finns noll likheter mellan Ken o Dan, vilket alla som vet ngt om dom vet....another proud moment for Klevis
Citera
2008-07-13, 20:02
Medlem
Hehe, Ken kan man inte jämföra med någon alls. Vilket är en jäkla tur.
Citera
2008-07-13, 20:39
Medlem
Michael Caines avatar
Vem är Dan Glimne ...
... som har en dotter som verkar något freaky.
http://linn.blogg.se

Tycker jag vara en sansad och framåt kvinna. Hon har gjort något av sitt liv dvs. blivit pilot. Extravagant leverne och en viss självexponering som kanske är diskutabelt men, va fan hon sitter ju inte direkt i kassan på ICA......Respekt för henne.

Detta hade ju inte direkt med Dan Glimne att göra, men länken fanns ju där!

M.C.
Citera
2008-07-14, 08:10
Medlem
Freeaky: Handen på throtteln at all times, ja eller nej och varför?
Citera
2008-07-14, 08:31
Medlem
Schnyggves avatar
Dottren var ju härlig som fan! och vilket roligt liv hon verkar ha! hur var mitt liv nu igen?......just ja
Citera
2008-07-14, 14:15
Bannlyst
Första gången jag hörde talas om Dan Glimne, var för snart 20 år sedan, när Uno Myggan Ericson berättade att det var Glimne som skrev avsnitten om spel i Myggans Nöjeslexikon. Myggan var full av beundran inför honom och då betyder det Högsta Klass.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in