• 4
  • 5
2008-07-10, 19:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spår av nötter
Vart befinner sig själen?
I hjärtat. Och om du får en del av någon annans hjärta får du även den personens personlighet.
2008-07-10, 19:20
Medlem
serialbananas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Död o återfödd
Gud är vare sig en gammal gubbe eller har något skägg!
Jag ironiserar, men bytt ut "gammal gubbe med skägg" till "omnipotent (och om det passar in på det som du tror på: oändligt älskande, allvetande och allstädes närvarande) väsen".
2008-07-10, 19:21
Medlem
Död o återfödds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av serialbanana
Den här karmalagen är spännande, om det är det jag tror du menar så är det ju väldigt spännande att typ George Bush och Påven har väldigt mycket inflyttande i världen medans trevliga människor som inte vill andra ont kan lida jävligt mycket? Jag trodde karma gjorde så att dåliga saker drabbade dem som gjorde dåliga saker?

Både lillbusken och påven hade tillräckligt god karma från sina föregående liv, för att förtjäna uppnå sina höga positioner i detta liv, men om de nu missbrukar sina positioner och utför mycket onda gärningar, så kan du räkna med att de får skörda mycket dålig karma i sina nästa liv...
2008-07-10, 19:23
Medlem
serialbananas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Död o återfödd
Både lillbusken och påven hade tillräckligt god karma från sina föregående liv, för att förtjäna uppnå sina höga positioner i detta liv, men om de nu missbrukar sina positioner och utför mycket onda gärningar, så kan du räkna med att de får skörda mycket dålig karma i sina nästa liv...
Om man nu kan sätta in ett sådant system för att få folk att uppföra sig, om man nu är allsmäktig, finns det inte då något bättre sätt att göra det på?
2008-07-10, 19:23
Medlem
Kheperas avatar
Ännu en tråd där DoÅ argumenterar utifrån ovetenskapliga dogmer, och där inget resonerande avancemang kan uppnås. Får väl betraktas som en tramstråd, i stil med alla föregående.

Tråd låst
/MOD
  • 4
  • 5

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in