• 1
  • 2
2008-07-10, 01:04
Medlem
Ska flytta till Örebro om 7 veckor för att studera och undrar vilket gym i Örebro som ni tycker är bäst. Gärna någon med studentrabatt. Funderar på Nautilus Eyrabadet. Är dom bra eller?
Citera
2008-07-10, 01:19
Medlem
supermassives avatar
Jag tycker att Njoy är helt okej. De har trevlig personal, fräscha träningslokaler samt omklädningsrum + bastu. Nu var det längesedan jag var där, men har för mig att de har allt eller det mesta som kan behövas. Det är ju iallafall värt att ta en titt.
Citera
2008-07-10, 01:29
Medlem
Keep cleans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av supermassive
Jag tycker att Njoy är helt okej. De har trevlig personal, fräscha träningslokaler samt omklädningsrum + bastu. Nu var det längesedan jag var där, men har för mig att de har allt eller det mesta som kan behövas. Det är ju iallafall värt att ta en titt.

Har haft vänner som gått på Njoy och har bara hört bra saker om det, dock är det ju riktigt dyrt. Själv tycker jag Nautilus som TS talar om är super, gick där själv för 6 månader sedan och gillade det verkligen. Nu har jag inte särskilt stor koll på träning och liknande men jag var i alla fall nöjd, om du vill ha fler alternativ så har jag också hört gott om Friskis & Svettis. Annars tror jag nog att Nautilus blir ett bra alternativ, du kan ju alltid testa några gånger innan då blir medlem.
Citera
2008-07-10, 01:49
Medlem
DimeWorshipers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Keep clean
Har haft vänner som gått på Njoy och har bara hört bra saker om det, dock är det ju riktigt dyrt. Själv tycker jag Nautilus som TS talar om är super, gick där själv för 6 månader sedan och gillade det verkligen. Nu har jag inte särskilt stor koll på träning och liknande men jag var i alla fall nöjd, om du vill ha fler alternativ så har jag också hört gott om Friskis & Svettis. Annars tror jag nog att Nautilus blir ett bra alternativ, du kan ju alltid testa några gånger innan då blir medlem.

Precis därför du tyckte om det, stället är utformat för/med folk med noll koll på träning.
Citera
2008-07-10, 02:26
Medlem
Lavas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av isak33
Ska flytta till Örebro om 7 veckor för att studera och undrar vilket gym i Örebro som ni tycker är bäst. Gärna någon med studentrabatt. Funderar på Nautilus Eyrabadet. Är dom bra eller?

"Riktiga" gym i centrala Ö-o:

http://www.orebrokk.org/
Ligger granne med nautilus eyra

http://www.oksf.nu/
Citera
2008-07-10, 02:29
Bannlyst
ÖKK FTW! Allt annat är bajs.
Citera
2008-07-10, 03:25
Medlem
Spagh1is avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rollebolle
ÖKK FTW! Allt annat är bajs.

Njoy är skit, dyrt och saknar tillräckligt med bra utrustning när det gäller fria vikter, finns för få.

Eyrabadet nautilus är som Njoy fast billigare, fördelar med Eyrabadet är att det finns bad där så man kan simma och att det är få som använder dom få fria vikterna som finns.

ÖKK har bäst utrustning men sämst lokal. När jag tränade där så luktade det illa och var dåligt ventilerat och det märktes ordenligt på sommrarna.

Dock tycker jag ändå att ÖKK är bäst, om nautilus hade haft en sådan maskin som man kunde fästa olika handtag på och sedan sätta sig i på en dyna samt ha en stång som är vadderad och hindrar en från att lyfta från dynan hade nautilus varit bäst. Hoppas ni förstår vad jag menar för maskin. Det är det största minuset på nautilus.
Citera
2008-07-10, 06:47
Medlem
qetuRs avatar
I3 är faktiskt ganska mysigt om du lär dej uppskatta det. Nu kommer jag få 1000 påhopp här på forumet skulle jag gissa, men under min fotbolls tid och även innan, så var det där jag häckade. Kommer en och annan superbiff ibland, men dom är snälla.

Dom har dock en sepe regel på frivändningarna, man få inte släppa ned vikten på podiet, vilket suger.

Om du är ute är njoy, friskis, sats stuket, så har du hittat helt fel iaf. Det här stället är gjort för fria vikter och muskelbyggande.
Citera
2008-07-10, 11:19
Medlem
L0darens avatar
Har kört på friskis och svettis(för mycket maskiner och folk) och universitetsgymmet(många fria vikter och bra med bänkar).
ÖKK ska ha bra med vikter men vara riktigt skitigt och äckligt, mycket anabola där också.

Universitetsgymmet kan du köpa kört för 1000 spänn för en termin(studentpris), då får du också gå på alla cardiopass. Ligger på campus, mycket sjyst folk som tränar, fräscht(byggdes eller renoverades rejält 2005).
Om du bor nära campus så är det perfekt läge, de har gratis träning första veckan i början på varje termin!
Citera
2010-07-05, 00:51
Medlem
Idiotpods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qetuR
I3 är faktiskt ganska mysigt om du lär dej uppskatta det. Nu kommer jag få 1000 påhopp här på forumet skulle jag gissa, men under min fotbolls tid och även innan, så var det där jag häckade. Kommer en och annan superbiff ibland, men dom är snälla.

Dom har dock en sepe regel på frivändningarna, man få inte släppa ned vikten på podiet, vilket suger.

Om du är ute är njoy, friskis, sats stuket, så har du hittat helt fel iaf. Det här stället är gjort för fria vikter och muskelbyggande.

Jag håller med om att I3 är ett rätt trevligt gym. Man slipper även en hel del p15 som bara pumpar bröst och biceps. Det där med regeln på frivändningarna håller jag helt med om.

En till positiv sak med I3 är att det ligger lite avlägset och skönt ändå. Samt väldigt kunnig och trevlig personal efter mina erfarenheter. (Thai mestadels)

Aldrig att det luktar illa där heller, vädras ganska friskt och luftiga lokaler tycker jag. Bra kampsportshallar också.
Citera
2010-07-05, 00:54
Medlem
6its avatar
Ökk, inte för att jag har provat nått annat men är det hård jävla träning du är ute efter är det bästa stället.
Inga gamla kärringar där precis.
Citera
2010-08-16, 12:00
Medlem
De två bästa har redan nämnts.

Tränade 4 år på I3 (Örebro Kamsportförening / ÖKSF).
Var väldigt bra i början förutom den icke fungerande ventilationen. Dock så blev de tvugna
att ta bort en av våningarna på gymmet och efter det gick allt utför. Man märker att de som
driver gymmet inte tar något speciellt ansvar längre. Ofta är saker trasiga och de gör inga
nya direkta investeringar längre... Känns som att luften gått ur dem på något vis och all fokus
numer ligger på kampsporten... Många av de gamla veteranerna som man tränat ihop med
på I3 tidigare har börjat dyka upp på ÖKK en efter en...

ÖKK har jag varit på i 3 år nu och det är helt enkelt underbart! Iallafall de tider jag tränar där.
Det kan bli väldigt crowded vid 16-18 då alla tränar efter jobbet etc.
Ventilationen på några av delarna (speciellt där tyngdlyftarna håller till) är väldigt dålig, men
inget man stör sig på när man väl blivit varm själv. Resterande gymdelar är bra ventilerade!

Mycket bra utrustning och väldigt väldigt sällan något är trasigt längre än någon dag eller två!
Överflöd av fria vikter gör att du väldigt sällan behöver vänta på en hantel eller någonstans
att sitta på en bänk. Många alternativ i allting gör att du sällan behöver vänta överhuvudtaget.
Ett plus är handbollstjejerna och alla fotbollstjejer som kommer ner och tränar från och till

Bra duschar och bastu samt stora omklädningsrum... Nystädat varje morgon av den trevliga städaren! Fräscht!!
OCH BILLIGT! Med min jobbrabatt betalar jag 400kr/år.

Mvh
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in