2008-08-25, 21:31
Citat:
Ursprungligen postat av Donco
a) Ferhat vill inte vara svensk, han vill vara en blingbling-blatte och köra BMW. Vad Ferhat borde göra är att ta ett steg ut ur klan-/familjetänkandet och assimilera sig till det svenska samhället. Varför kan inte Ferhat skaffa sig en hund och Volvo 740 för?
b) Jonny (jag förmodar att du använder ett y-namn för att du vill påvisa hans 'lägre' klasstillhörighet, ditt svenskhat lyser igenom även här) är en svensksvensk som gillar svenska saker och inte behöver hävda sig med en BMW eller guldkedja. Jonny är reko kille som lever ett i mina ögon bra och svenskt liv. Jag har tusen gånger mer respekt för Jonny (eller andra y-namn) än vad jag har för en Blatte som åker BMW.
Svar på frågan: Nej, Jonny kommer alltid vara en högre klass än Ferhat p.g.a. Ferhat inte vill bli svensk och föraktar det som är svenskt.
c) Ja, du är en parasit.
SENSMORAL
Är du Blatt och inte accepterad i det svenska samhället är det du som Blatt som måste jobba hårdare på att bli accepterad. Vi svenskar vill inte och ska inte behöva hjälpa dig.
b) Jonny (jag förmodar att du använder ett y-namn för att du vill påvisa hans 'lägre' klasstillhörighet, ditt svenskhat lyser igenom även här) är en svensksvensk som gillar svenska saker och inte behöver hävda sig med en BMW eller guldkedja. Jonny är reko kille som lever ett i mina ögon bra och svenskt liv. Jag har tusen gånger mer respekt för Jonny (eller andra y-namn) än vad jag har för en Blatte som åker BMW.
Svar på frågan: Nej, Jonny kommer alltid vara en högre klass än Ferhat p.g.a. Ferhat inte vill bli svensk och föraktar det som är svenskt.
c) Ja, du är en parasit.
SENSMORAL
Är du Blatt och inte accepterad i det svenska samhället är det du som Blatt som måste jobba hårdare på att bli accepterad. Vi svenskar vill inte och ska inte behöva hjälpa dig.
a) Ferhat betalar mer skatt än Jonny, då Ferhat faktiskt har högre inkomst tycker han att i ett demokratiskt samhälle, skall man kunna unna sig en bättre bil än Jonny har.
Jantelagen har liksom inte spritt sina rötter i Ferhats kultur något nämnvärt.
Ferhat är inte så förtjust, varken i hundar eller svenska bilar.
Måste han degradera sig till både sämre bil och ett mindre avlönat jobb för att bli sedd som framgångsrik?
Ferhat vill jobba slappt men han fick inte några jobb hos svenska arbetsgivare.
b) Jag håller absolut med, Jonny är en hygglig kille!. Faktum är att om Jonny hade haft en större inkomst så skulle han leva ungefär som svenska överklassen gör, dvs köra bmw precis som Ferhat.
c) Sensmoralen enligt dig Donco är att man som framgångsrik invandrare skall köra sämre bil, skaffa hund (varför är det så kul att skyffla hundbajs ?), eventuellt guldhalsband skall ersättas av något som sticker mindre i ögonen...
Framgångsdefinitionen är således särpräglad om du representerar alla svenskar.
Jag har tvärtemot vad du förutsätter ingenting emot svenskar, ni är en salig blandning rövhål och guldklimpar precis som oss.