2008-10-20, 12:34
Medlem
Äspens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av unsung
http://di.se/Nyheter/?page=/Avdelnin...d%3DDinapengar
Läs artikeln. Han blev dömd till samhällstjänst och är tillbaka bland gräddan.

Vi vet hur man lyckas.
Citera
2008-10-20, 12:36
Medlem
Äspens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av unsung
Häng me´vet jag, det är en ny trend
Ny är den inte. Det har hållit på ända sedan 80-talet.

Jag är inte heller någon trendmänniska, men om det går att genomföra relativt smärtfritt kommer jag att hoppa på tåget snabbt som satan. Majoriteten av Sveriges ungdomar vill flytta utomlands nuförtiden och andelen är bara större hos mer ambitiösa sådana.
Citera
2008-10-20, 12:40
Medlem
unsungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Äspen
Majoriteten av Sveriges ungdomar vill flytta utomlands nuförtiden och andelen är bara större hos mer ambitiösa sådana.

Det har du säkert rätt i.

Citat:
Ursprungligen postat av Äspen
Läs artikeln. Han blev dömd till samhällstjänst och är tillbaka bland gräddan.

Vi vet hur man lyckas .

Jag famlar efter halmstrån i min iver att uppfylla Ruskigbuss högsta önskan om en tråd där dom framgångsrika invandrarna staplas på varandra tyvärr så dyker bara kåkfarare och myglare upp när jag googlar invandrare+framgångsrik.
Citera
2008-10-22, 01:23
Medlem
http://www.metro.se/se/article/2007/...9-23/index.xml

En somalier lustigt nog.

Undantaget som bekräftar regeln?
Citera
2008-10-22, 11:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ruskigbuss
Det finns massor av invandrade företagare som strävar på, ungefär som det finns massor av svenska företagare, men väldigt få av båda kategorierna når ju upp till de här nivåerna som dessa har gjort, så snälla - häng inte upp er på antalet eller petitesser.

Det finns många från Mellanöstern - Iran, Kurdistan, Turkiet, Egypten ... och påfallade många från Italien, av någon anledning.

Men jättebra, kan de då inte åka hem till sina egna hemländer o bygga upp sina egna länder????
Citera
2009-08-23, 10:57
Medlem
Kämpendahls avatar
Inom vissa områden är invandrare framgångsrika.

"Invandraren är varken offer eller en belastning. 22 procent av landets läkare
och tandläkare är invandrare, 20 procent av universitetslärarna är invandrare,
bland civilingenjörer är andelen invandrare cirka 12 procent"

http://www.svensktnaringsliv.se/komm....ece?csref=RSS
Citera
2009-09-20, 16:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Golonka
En fluga gör ingen sommar.....
Här är en till så nu är sommaren här-skapat 100+ nya jobb. Pensionerna räddade.
Citat:
Hamdija Jusufagics tid som fänrik i FN-styrkan i Bosnien 1995 gav honom en syn på ledarskap som präglar kulturen i Malmöbolaget System Verification....System Verification har inte slutit något kollektivavtal. För första gången under intervjun blir Hamdija Jusufagic något besvärad.

http://sydsvenskan.se/ekonomi/articl...egen-drom.html
Citera
2009-09-20, 17:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kämpendahl
Inom vissa områden är invandrare framgångsrika.

"Invandraren är varken offer eller en belastning. 22 procent av landets läkare
och tandläkare är invandrare, 20 procent av universitetslärarna är invandrare,
bland civilingenjörer är andelen invandrare cirka 12 procent"

http://www.svensktnaringsliv.se/komm....ece?csref=RSS
Flest anmälningar av tandläkarna fick denna färglada skara.

klantiga tandläkare

Citat:
City Dental säger sig ge tandvård till lägsta pris – men antalet anmälningar mot kliniken är klart högst i branschen. "Det finns ingen klinik som har så många anmälningar mot sig som den", säger Eva Wastesson på Socialstyrelsen.
bajstidning

En fingervisning om vart kompetensen i detta land är på väg vilket är åt helvete, invandringen håller sakta men säkert på att förvandla Sverige till ett b-land och våra efterkommande får betala priset i form av att växa upp i misär, en statskupp är klart motiverad för detta svek mot folket.
Senast redigerad av kroppskultur 2009-09-20 kl. 18:04.
Citera
2009-10-07, 19:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ruskigbuss
Ja, det som Snövit nämner är faktiskt ganska märkligt. Grupper som lyckas bra i andra länder blir socialfall här, det måste ju faktiskt i alla fall delvis bero på hur vi tar emot invandrarna?

Varför samhället behöver göra något är ju för att uppenbarligen så gör samhället något fel, när inte ännu fler lyckas.

ALLA tjänar ju på om en invandrad startar ett företag och anställer andra, i stället för att sitta på kafé och invänta socialbidraget, eller hur?

Avskaffa välfärdsstaten, var ett förslag. Jag vet inte om jag är beredd att hålla med om detta, även om det bitvis redan är genomfört.

Ja vad kan det bero på?

USA är ett land med en enorm entreprenörskultur och lägre skatter och ett betydligt stramare välfärdssystem.
Sverige har ett av världens generösaste bidragssystem.
Lite skillnad på incitament...
Citera
2009-10-07, 19:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dogdylan
Hey Einstein. Är du både blind och döv. I det här landet får man allting gratis. Jag dejtar just nu en tjej från Afrika (kom till Sverige för ett år sedan för studier). Hon menar att det svenska välfärdssamhället passifierar oss och hon menar att det inte är så konstigt att invandrare begår en massa brott och inte arbetar då det lönar sig att pissa på landet som tog dem in!

Jag säger! Avskaffa välfädsstaten, privatisera (På riktigt, ingen "Entreprenad"här) varje samhällsinstitution som inte tillhör nattväktarstaten. Höj straffen. Snattar du så är ett straff på 5 år rimligt! Fängelserna skall finansieras av internerna genom straffarbete, låt företagen exploatera dem! Gratis arbetskraft! Vilket jävla U-land kan konkurrera med Gratis arbetskraft!!!

Vi ska också införa en lag mot dagdriveri så vi kan kasta in varje uteliggare, ej produktiv svensk och svartskalle i fängelse för straffarbete! Den som inte arbetar, den skall svälta, precis som dennes barn! Varför? För de förtjänar det. Allt jävla solidaritetsbistånd och annat skit vi kastar över U-länderna skall gå till polisen och rättstaten. Det ska vara lag och ordning på våra gator och företagen, ja dem skall slippa alla typer av sociala avgifter, miljöhänsyn och påföljder!

Ibland har du så extrema åsikter så man tror du måste vara ironisk...
Citera
2010-07-12, 01:31
Medlem
Haha så mycket trångsynta människor man hittar här. Ni måste första att Sverige gynnas även av "icke-framgångsrika" invandrare.
Då menar jag inte bara invandrarna som äger och jobbar på kebabberior och pizzerior.
Utan invandrare som kör våra taxibilar, tåg och bussar, invandrarna som klipper vårt hår städar våra lokaler, jobbar i våra butiker, opererar oss (listan är lång)... Invandrare som hjälper och hjälpte oss bygga upp Sverige.
Men visst det kan ju vara så att de missgynnar sverige genom att ta våra jobb

ps. invandare drar in mer i bidrag än vad de tar.

Så får man inte glömma andra generationens invandrare...
Senast redigerad av Punishment 2010-07-12 kl. 01:36.
Citera
2010-07-12, 10:26
Medlem
Medufia Kulego

Från Rosengård till ansvarig för stora Hedgefonder på Wallstreet, en framgångssaga som typ ingen av alla Flashback-bond-looser-smygrasister kommer att lyckas imitera!

http://www.sydsvenskan.se/opinion/ar...-for-alla.html
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in