2008-07-25, 03:00
Medlem
Abunais avatar
På tal om KFC så har jag också spytt efter besök både i Bangkok och i Barcelona. Inte fan är det gott heller!
Citera
2008-09-16, 13:10
Medlem
några inlägg upp nämnde jag att jag mailade Taco Bell, eller rättare sagt, Yum International och frågade om det var Taco Bell på väg till Sverige. Och döm om min förvåning när jag fick svar:

Unfortunately we are not actively seeking new business partners for Taco Bell at the moment as we are currently testing if we are going to roll out Taco Bell for the international market (outside the US). This will take at least until 2009.

If the tests will be successful, we then would be seeking Franchisees with an entrepreneurial spirit combined with a proven management track record, ideally in the foodservice, restaurant leisure sector.

Further general information on Yum! Restaurants International can be found on www.yum.com, and about franchising partnering on www.yrigfp.com.

Yours faithfully,

Mr.Mister (det är inte hans riktiga namn om nån tror det)
Development Dept.

Så nu vet ni det. Kanske inget 100%igt svar men en fingervisning iallafall. "Kanske, men inte just nu", typ.
Citera
2008-09-16, 17:42
Medlem
B0zs avatar
När jag var i usa så käkades det en del på Tacobell för att det var närmast men där fanns även Deltaco som var några cent billigare och godare dessutom.

Angående KFC tror jag helt seriöst att det skulle floppa totalt i sverige då det rent utavsagt är vidrigt fy fan vad det var äckligt asså
Citera
2008-09-16, 21:11
Medlem
Vissa "items" på KFC-menyn är inte så bra, som t ex bunken med kycklingdelar. Den är slibbig, sliskig och friteringen kommer av och blottar en grå och slemmig kyckling.

Däremot är kycklingpopcornen och kycklingbitarna djävulskt goda. Särskilt popcornen. Burgaren är också väldigt god. Ganska enformig mat, men en trevlig variation till hamburgerhysterin.
Citera
2008-09-16, 23:03
Medlem
15th Avenues avatar
KFC är verkligen ingen hit, men det duger helt klart som nödmat då man är så hungrig att man knappt kan stå upp längre. Förstår därför inte hur de svenska KFC-sympatisörerna kan vara så många, snälla, bevara oss från dessa hinkar med flottig friterad kykling! Usch!
Citera
2008-09-23, 21:04
Medlem
Taco Bell finns i Europa. Läs senaste artikeln: http://www.alltomsnabbmat.se/index/

Citera
2008-09-24, 00:55
Medlem
Jag tycker inte att Taco Bell är så gott...Man får inte så mycket mat, en burrito med kanske en näve med fyllning. Kletigt är det också.
Citera
2008-09-24, 18:24
Medlem
Pulks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Abunai
På tal om KFC så har jag också spytt efter besök både i Bangkok och i Barcelona. Inte fan är det gott heller!

Instämmer, jag har även käkat det i Warszawa så vi kan lägga till den staden på listan över städer där man inte bör uppsöka KFC.
Citera
2008-09-26, 04:23
Medlem
TinTims avatar
Kommer snart ett alternativ kanske?

Isländsk texmex i Sverige ^^

http://www.restauratoren.se/zino.aspx?articleID=14718
Citera
2008-09-26, 09:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TinTim
Kommer snart ett alternativ kanske?

Isländsk texmex i Sverige ^^

http://www.restauratoren.se/zino.aspx?articleID=14718

lysande! Tack för tips
Citera
2008-09-27, 18:12
Medlem
bernankes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fellatio
Varfor tjatar ni i sverige om att man ska infora en massa amerikanska skitmat-kedjor? Javla wannabe amerikaner.. Det e inte ballt med amerikansk snabbmat och det ar fan inte gott heller.
Word up. Jag tror folk känner sig grymt internationella och medvetna när de drömskt snackar upp skitkedjor som Starbucks, KFC, TacoBell m.m. Flashback är ju ett bra exempel på det.
Citera
2008-10-27, 20:54
Medlem
Mvks avatar
Tacobar, mcdonalds etc alla har dom för små menyer.

Får alltid köpa 2 menyer för att bli mätt, det blir väldigt dyrt vilket resluterar i att jag inte äter där så ofta.
Usa size på menyerna tack.

Jag menar, big mac & co för, vafan kostar skiten nuförtiden, typ 60-70 spänn
är sjukt högt jämfört med vad man får, likadant med tacobar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in