2008-07-17, 17:45
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av KristenKnarkare
Snälla säg att du skämtar
Jag käkade på KFC när jag vart på studenresa till Aya Napa, och har aldrig i hela mitt liv blivit så äcklad av någon mat. Låg på gatan utanför och spydde. Värsta käket i mitt liv, och jag har ätit mkt skumma grejjer.
Seriöst? Varför var det så illa då? Hur smakade det?
Citera
2008-07-18, 17:56
Medlem
nostashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KristenKnarkare
Snälla säg att du skämtar
Jag käkade på KFC när jag vart på studenresa till Aya Napa, och har aldrig i hela mitt liv blivit så äcklad av någon mat. Låg på gatan utanför och spydde. Värsta käket i mitt liv, och jag har ätit mkt skumma grejjer.

TacoBell däremot är ju bara kanon. Om någon företagsam person i jönköpingstrakten skulle få för sig att öppa ett sådan så skulle jag lätt bli stammis där. Kan till och med tänka mig att leverera en fet kyss till vederbörande!

Neej !!

KFC är grymt det är så jäkla gott !! Varje gång jag är utomlands snokar jag upp en KFC om jag vet att det finns i det landet.

soft tacos på Taco Bell är riktigt grymma perfekt mellan snacks :-)
Citera
2008-07-19, 12:19
Medlem
mr.demons avatar
Tycker inte heller att KFC var nått vidare! Men TacoBell! Det är grejer det!
Citera
2008-07-19, 12:22
Medlem
KFC brukar vara uppskattat av muslimer också, och det finns det ju en del av i Sverige nuförtiden.
Citera
2008-07-21, 00:26
Medlem
lovejoys avatar
Taco Bell är ju riktigt billigt i USA - en dollar för en taco och det smakar helt OK. Det som är svårt med att starta något liknande i Sverige är ju att vi har sjukt mycket högre lön här och våra matpriser borde då ligga snäppet högre än de i USA. Frågan är om man skulle få det att gå runt. Mc Donalds har ju lyckats och jag tror nog att Taco Bell skulle gå hem (vi kopierar ju allt från USA) men priserna skulle inte vara de som vi är vana vid från USA.
Citera
2008-07-22, 14:59
Medlem
Tord_Ywels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lovejoy
Taco Bell är ju riktigt billigt i USA - en dollar för en taco och det smakar helt OK. Det som är svårt med att starta något liknande i Sverige är ju att vi har sjukt mycket högre lön här och våra matpriser borde då ligga snäppet högre än de i USA. Frågan är om man skulle få det att gå runt. Mc Donalds har ju lyckats och jag tror nog att Taco Bell skulle gå hem (vi kopierar ju allt från USA) men priserna skulle inte vara de som vi är vana vid från USA.

Skulle väl inte säga att McDonalds fungerar så särskildt bra nu när dom måste lägga ner en massa butiker p.g.a av att kunderna väljer konkurenter istället.
Citera
2008-07-23, 23:15
Medlem
mr.demons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lovejoy

Det har du rätt i! Och det hade jag aldrig i åtanke. En Taco i Sverige borde då rimligitvis ligga på 3-4 dollar. Och det blir nog för dyrt för lilla Sverige.
Citera
2008-07-23, 23:18
Medlem
Soda_Popinskis avatar
TacoBell var ju ingen smaksensation.

Nej, Wendy's till Sverige.
Citera
2008-07-24, 06:38
Medlem
Fellatios avatar
Varfor tjatar ni i sverige om att man ska infora en massa amerikanska skitmat-kedjor? Javla wannabe amerikaner.. Det e inte ballt med amerikansk snabbmat och det ar fan inte gott heller.
Citera
2008-07-24, 18:21
Medlem
Soda_Popinskis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fellatio
Varfor tjatar ni i sverige om att man ska infora en massa amerikanska skitmat-kedjor? Javla wannabe amerikaner.. Det e inte ballt med amerikansk snabbmat och det ar fan inte gott heller.

Nej, vi borde äta enbart rovor? Kanske gädda också?

Jag håller med dig, förbjud nya matkulturer.
Citera
2008-07-24, 18:38
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Soda_Popinski
Nej, vi borde äta enbart rovor? Kanske gädda också?

Jag håller med dig, förbjud nya matkulturer.
GARVBÖÖL! Rovor och gädda!
Citera
2008-07-25, 01:38
Medlem
mr.demons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fellatio

Varför skulle det skada med TacoBell i Sverige när nästan allt i detta lilla land numera är amerikanskt, eller för den delen amerikanskt influrerat?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in