Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2008-07-08, 21:08
  #1
Medlem
Varför finns inte TacoBell eller TacoTime i Sverige?? Jag har läst att Sverige ska vara det mest taco ätande landet i Skandinavien. Borde ingen då ha intresse i att franchisca ( stavning ) nått av de två kedjorna????

Skulle ju gärna se nått av dem öppna i Sverige. Donken är ju inte så kul längre.
Citera
2008-07-08, 21:11
  #2
Medlem
henjses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mr.demon
Varför finns inte TacoBell eller TacoTime i Sverige?? Jag har läst att Sverige ska vara det mest taco ätande landet i Skandinavien. Borde ingen då ha intresse i att franchisca ( stavning ) nått av de två kedjorna????

Skulle ju gärna se nått av dem öppna i Sverige. Donken är ju inte så kul längre.

Kanske är det därför som vi ligger i topp vad gäller halvfabrikat med texmex-stuk?
Citera
2008-07-08, 21:11
  #3
Medlem
cammos avatar
Taco Bar finns ju, 7 i Stockholm och 9 i övriga landet.


http://www.nordicservicepartners.se/...&nid=30&sid=94
Citera
2008-07-08, 21:24
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av henjse
Kanske är det därför som vi ligger i topp vad gäller halvfabrikat med texmex-stuk?

Tvivlar på att det skulle vara anledningen. Kankse investerare är för fega för att våga sattsa ?

Citat:
Ursprungligen postat av cammo
Taco Bar finns ju, 7 i Stockholm och 9 i övriga landet.

Men jag vill ha TacoBell. Ingen svensk kedja ( om nu Taco Bar är det )
Citera
2008-07-08, 22:05
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mr.demon
Tvivlar på att det skulle vara anledningen. Kankse investerare är för fega för att våga sattsa ?



Men jag vill ha TacoBell. Ingen svensk kedja ( om nu Taco Bar är det )


TacoBar ägs av NSP(Nordic Service Partners) som även äger Burger King-rättigheterna i Sverige, samt en kedja som heter Tasty Thai + smörgåskedjan Sandys.

TacoBell har mig veterligen inga planer på att öppna i Sverige. Kollar man på deras internationella franchise-sida (via Yum! Brands, världens största restaurangkedja, som äger bl.a. Pizza Hut o TacoBell) står Sverige listad som "aktiv" marknad - detta innebär bara att det finns möjligheter att franchisa något av deras varumärken, inte nödvändigtvis alla, så min gissning är att det är Pizza Hut de menar. Kontaktpersoner för Europa generellt sitter i Spanien och det verkar inte finns dedikerade kontaktpersoner för norra Europa.

Jag mailade dem för typ 3 år sen, fick aldrig nåt svar. Nu har jag mailat igen, får se vad de säger.

Jag hade gärna sett TacoBell i Sverige eftersom jag tycker att Taco Bar, även om det är helt okej, ligger lite för högt i pris i förhållande till levererat värde. Men all cred, de är duktiga och expanderar kraftigt. Förvånande att ingen tagit "taco-positionen" tillsammans med dem.
Citera
2008-07-08, 22:09
  #6
Medlem
♫♫♫s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jafo

Jag hade gärna sett TacoBell i Sverige eftersom jag tycker att Taco Bar, även om det är helt okej, ligger lite för högt i pris i förhållande till levererat värde. Men all cred, de är duktiga och expanderar kraftigt. Förvånande att ingen tagit "taco-positionen" tillsammans med dem.

Precis, Taco Bar tar utlöst betalt. 69 spänn för en tallrik med micrade nachos(!).

F.ö. tycker jag att TacoBell smakar skit men det är ju bra för konkurrensen
Citera
2008-07-08, 22:51
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ♫♫♫
Precis, Taco Bar tar utlöst betalt. 69 spänn för en tallrik med micrade nachos(!).

F.ö. tycker jag att TacoBell smakar skit men det är ju bra för konkurrensen

TacoBell och TacoTime är underbart. Fan vad jag saknar USA bara jag tänker på det. Oj vad gott det hade varit med ett par TacoBell Tacos och en riktigt stor ( american size ) Dr Pepper nu.


Citat:
Ursprungligen postat av jafo
TacoBar ägs av NSP(Nordic Service Partners) som även äger Burger King-rättigheterna i Sverige, samt en kedja som heter Tasty Thai + smörgåskedjan Sandys.

TacoBell har mig veterligen inga planer på att öppna i Sverige. Kollar man på deras internationella franchise-sida (via Yum! Brands, världens största restaurangkedja, som äger bl.a. Pizza Hut o TacoBell) står Sverige listad som "aktiv" marknad - detta innebär bara att det finns möjligheter att franchisa något av deras varumärken, inte nödvändigtvis alla, så min gissning är att det är Pizza Hut de menar. Kontaktpersoner för Europa generellt sitter i Spanien och det verkar inte finns dedikerade kontaktpersoner för norra Europa.

Jag mailade dem för typ 3 år sen, fick aldrig nåt svar. Nu har jag mailat igen, får se vad de säger.

Jag hade gärna sett TacoBell i Sverige eftersom jag tycker att Taco Bar, även om det är helt okej, ligger lite för högt i pris i förhållande till levererat värde. Men all cred, de är duktiga och expanderar kraftigt. Förvånande att ingen tagit "taco-positionen" tillsammans med dem.

Tack! Intressant läsning. Taco Bar har jag aldrig ätit på då det inte finns i staden jag befinner mig i. Men jag tror att ett TacoBell skulle kunna gå bra i lilla Sverige. Och desto större kedjan du talar om blir desto mer intresse från utlandet att få hit TacoBell borde väll bli resulatet?
Citera
2008-07-11, 16:35
  #8
Medlem
SmiLLies avatar
TacoBar!

När vi var i San Fransisco så åt vi på TacoBell.. har för mej att det var gott eller om jag bara var sjukt sugen på tacos efter 3 månader med thaimat, nudlar, subway och McD...
Citera
2008-07-11, 16:39
  #9
Medlem
Kuggarns avatar
Taco Bell tycker jag är kanon. Hade gärna sett att de öppnat i Sverige tillsammans med KFC som också saknas.
Citera
2008-07-13, 17:09
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kuggarn
Taco Bell tycker jag är kanon. Hade gärna sett att de öppnat i Sverige tillsammans med KFC som också saknas.

Så känner möjligtvis ingen driven affärsman som är redo att satsa lite pengar och ansöka om att få rättigheterna för nån av dem nämda kedjorna?
Citera
2008-07-17, 14:24
  #11
Medlem
Devilrys avatar
När jag var i USA för några år sedan så var Taco Bell [meny nr.7 - 3st tacos med antingen köttfärs eller kycklingfyllning] resans höjdpunkt.

Taco Bell skulle lätt funka i Sverige om man ser till deras utbud i förhållande till McDonald's. Jag menar, Taco Bell blir man ju iallafall mätt på.
Citera
2008-07-17, 17:43
  #12
Avstängd
KristenKnarkares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kuggarn
Taco Bell tycker jag är kanon. Hade gärna sett att de öppnat i Sverige tillsammans med KFC som också saknas.

Snälla säg att du skämtar
Jag käkade på KFC när jag vart på studenresa till Aya Napa, och har aldrig i hela mitt liv blivit så äcklad av någon mat. Låg på gatan utanför och spydde. Värsta käket i mitt liv, och jag har ätit mkt skumma grejjer.

TacoBell däremot är ju bara kanon. Om någon företagsam person i jönköpingstrakten skulle få för sig att öppa ett sådan så skulle jag lätt bli stammis där. Kan till och med tänka mig att leverera en fet kyss till vederbörande!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback