Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2008-07-08, 18:19
  #1
Medlem
Tänkte söka ett jobb, och den engelska arbetsgivaren kräver i helsike att jag har : grade A GCSE MATH

Vad i helvete är det? A är ju det högsta enligt GCSE betygsskalan, ska jag ha MVG i matte a från gymnasiet? Eller även matte b? Eller kan ett A även jämföras med ett VG? Jag förstår ingenting...

Han kräver också 300 ucas tariff points. Vad är det i gymnasiebetyg från svensk skola?
Citera
2008-07-08, 20:03
  #2
Medlem
fentsson9s avatar
Har ingen anning, men etersom du har mvg så skriv yes, yes!!
Citera
2008-07-08, 20:30
  #3
Medlem
*nickNames avatar
Citat:
Ursprungligen postat av urbannson
Tänkte söka ett jobb, och den engelska arbetsgivaren kräver i helsike att jag har : grade A GCSE MATH

Vad i helvete är det? A är ju det högsta enligt GCSE betygsskalan, ska jag ha MVG i matte a från gymnasiet? Eller även matte b? Eller kan ett A även jämföras med ett VG? Jag förstår ingenting..

Jag är inte helt 100% säker men jag tror att det är motsvarande högstadie/gymnasiematte.

GCSE = General Certificate of Secondary Education
Citera
2008-07-08, 21:09
  #4
Medlem
GCSE-matten jag gjorde motsvarade ungefär Matte A och B. Lite mer statistisk och ditten och datten, men i stort sett samma saker. VG motsvarar nog inte ett A, gissar jag på.
Citera
2008-07-08, 21:17
  #5
Medlem
Skit då, jag fick vg i matte a och b. Jag sökte nämligen till en tjänst som revisor, dvs audit/aca position här:

http://www.kpmgcareers.co.uk/Graduat...5).aspx?pg=845


Skulle sökt audit/acca, som kräver B grade i math. För det torde ju vara VG bara.


Man kan ju tenta upp matte a och b till mvg, men det lär inte bli kul. Arbetsgivarna i england är lite konstiga som tittar på gymnasiebetyg
__________________
Senast redigerad av urbannson 2008-07-08 kl. 21:20.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback