2008-07-08, 18:12
Medlem
Don Toros avatar
Tydligen så hade min farsa fått någon typ av media spelare på sin dator efter det att jag installerade Vista. Vad kan detta bero på? Anta att min dator hetter "Jotjena123", då hade det kommit upp något i Autostart med Jotjena123 något. Tvivlar på att det är ett virus, var snarare någon media-fildelnings-mjukvara.

Jag vill inte att det händer igen, någon som vet vad det beror på?
Citera
2008-07-08, 18:24
Medlem
datajesuss avatar
använder du inte windows media player eller nått?

tror du ska stänga av media extender möjligheten och sen givetvis tabort all fildelning och liknande trams. ingen koll på var och hur tyvärr!
Citera
2008-07-08, 19:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av datajesus
använder du inte windows media player eller nått?

tror du ska stänga av media extender möjligheten och sen givetvis tabort all fildelning och liknande trams. ingen koll på var och hur tyvärr!

Det är inte bara upnp som spökar då? Eller netbios?
Citera
2008-07-08, 19:58
Medlem
carbsons avatar
jag tror det är så här. i vista finns nåt som heter media-delning. det betyder att om man är flera i nätverk så kan man dela media, via win media player, med varann utan att behöver gå via datorn i sig. win.media player hämtar bara från den andres media player. (antar att detta var det som datajesus menade här innan)

detta går att stänga av i kontrollpanelen--> nätverks och delningscenter-->bocka av mediadelning.

borde vara lösningen på problemet
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in