2017-03-18, 06:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av heavenorlasvegas
Alltså vart fan är Allras kommunikationschef, det unika ANTON ABELE?!
Mannen som helt nollställd har lyckats passera Riksdagen, Handels och JKL. Finns det någon rörlig bild där han ska försöka förklara vad det här handlar om? Jag behöver se det, känner jag.
Det är ju nu han ska ut och få alla att tro att det här inte är så farligt som det ser ut!
Detta är ytterligare en del av den konceptuella konstinstallationen Anton Abele.
Att aningslösheten har tagit honom via Riksdagen och JKL till en potentiell ekobrottshärva är fantastiskt!
Han är som en oskönare och mer övre medelklassig variant av Forrest Gump!

Han badar på Sturebadet ! ( Jo sant !)
Citera
2017-03-18, 06:54
Medlem
Edit !
Citera
2017-03-18, 06:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Allra2.0
Kul att SvD tar upp fallet Allra 3,5 år efter att jag förgäves försökte få trådläsarna att fatta galoppen. Bättre sent än aldrig. Gör nu som jag sa då: Kolla upp swapparna och motparterna för fan.

Får jag ge en prognos om framtiden?

1. FI drar in tillståndet för att visa sig duktiga.

2. EBM utreder brott under ett år eller två men fattar ingenting och lägger ner ärendet kring 2019.

3. Huvudägarna flyttar utomlands och lever livets glada dagar.

Klockrent brott för överpriserna på optionsaffärerna till sin kommande kompanjon för överpriserna ! Till skillnad för överpriserna för fondförvaltningarna ! Kommer ngt att hända ! Tyvärr INTE !
Citera
2017-03-18, 10:59
Medlem
Citat:
Pensionstopparnas lyxliv: 50-miljonersvillor, Ferrari och egen helikopter

Höga avgifter och dålig avkastning har drabbat 130 000 pensionssparare i bolaget Allra.
Samtidigt lever huvudägarna lyxliv med Ferraribilar, hus i 50-miljonersklassen – och en egen helikopter.
– En sådan kostar fem, sex miljoner, säger en källa till Aftonbladet.

Det blåser hårt kring premiepensionsbolaget Allra. I torsdags kom beskedet att företaget slängs ut från pensionssystemet.
Samtidigt meddelade Pensionsmyndigheten att företaget kommer att polisanmälas.
– Vi kommer att polisanmäla Allra i närtid, sa Pensionsmyndighetens chefsjurist Mikael Westberg.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/samhalle/a/koxyj/pensionstopparnas-lyxliv-50-miljonersvillor-ferrari-och-egen-helikop
Citera
2017-03-18, 11:38
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jongari
http://www.aftonbladet.se/nyheter/samhalle/a/koxyj/pensionstopparnas-lyxliv-50-miljonersvillor-ferrari-och-egen-helikop

Jo där ser man!

Alexander Ernstberger 30 år gammal och redan blåst staten (dvs oss) på hundratals miljoner. Han har inte ens en ynka examen. Hur fan kan vi ha ett system som ens tillåter en skojare som detta att nu komma i en position att han har hand om miljarder i pensionspengar?
Citera
2017-03-18, 12:52
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JackB
Flertalet sparare har ju gått in med sina PPM-pengar i Allra då Thomas Bodström (fd justitieminister) och Ebba Lindsö (Svensk näringsliv, 6AP fonden, Riksbanken mm), suttit i styrelsen och på så sätt gått i god för affärsmoralen i Allra och även utgjort säljargument vid införsäljningen av fonderna. Efter att de börjat blåsa har de flytt fältet och hoppat av styrelsen...

Vad tror ni om dessa individer? Kommer åklagaren att kika lite närmare på deras ansvar? Hur mycket pensionspengar de har lyckats slicka i sig under styrelseperioden, kanske någon som några summor?
Ebba Lindsö är fullständigt inkompetent, vilket hon bevisar gång på gång.
Citera
2017-03-18, 12:53
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Jo där ser man!

Alexander Ernstberger 30 år gammal och redan blåst staten (dvs oss) på hundratals miljoner. Han har inte ens en ynka examen. Hur fan kan vi ha ett system som ens tillåter en skojare som detta att nu komma i en position att han har hand om miljarder i pensionspengar?
Står dig fritt starta ett fondbolag, Allra står under FI's tillsyn. Frågan är vad FI ägnar sig åt egentligen.
Citera
2017-03-18, 12:55
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Står dig fritt starta ett fondbolag, Allra står under FI's tillsyn. Frågan är vad FI ägnar sig åt egentligen.

Jo men det var min mening hur detta kan hända och ingen myndighet reagerar ens innan nu media börjar gräva i det. Det verkar liksom inte finnas mycket till inre kontroll.
Citera
2017-03-18, 13:06
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Jo men det var min mening hur detta kan hända och ingen myndighet reagerar ens innan nu media börjar gräva i det. Det verkar liksom inte finnas mycket till inre kontroll.
Det är nog knappast hans ålder eller avsaknad av examen som ställt till det. Han omger sig med högt utbildade partners och anställda. Nog snarare där som idén om att mjölka fondköparna på pengar bakvägen har fötts.
En examen eller ålder i sig är ingen garant för ärlighet eller omdöme.
Citera
2017-03-18, 18:26
Medlem
Triremers avatar
Förklaring på hur det kan ha skett: https://www.youtube.com/watch?v=JQi167Xrzjc

Jävligt fult och frågan är om de kan åka dit för ett sådant upplägg.
Citera
2017-03-18, 18:55
Medlem
B´stards avatar
Jag tycker mig se vissa likheter med en annan "lidingökändis"

-jude
-Föräldrar med kontakter/pengar (får det förmodas då båda föräldrarna bor på strandvägen)
-Sysslar med bedrägerier
-Köper "årets dyraste villa"
-Anser sig oskyldig
-Använder sig av kända personer för att fronta företaget
-Personen själv, eller personer i ens närhet spenderar pengarna på ett nyrikt sätt

Vem är det jag tänker på?

Citera
2017-03-18, 21:25
Avslutad
Citat:

Har jobbat både på myndigheter och gjort en sväng inom politiken också. Jag är inte ett dugg förvånad. Inkompetensen på många håll är slående. Det är inte de vassaste knivarna i lådan som förpassas till att sitta och vända papper. Vettigt folk sysslar oftast med något av mer akademisk art eller drar igång något eget.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in