Citat:
vad pratar du om? det står klart och tydligt i deras nuvarande avtal att avgiften betalas åter om index har högre resultat. eftersom det är avtalat mot nuvarande kunder är det ingenting dom "tar bort", utan kundens samtycke.
Ursprungligen postat av siemensen
Jag kan tala om för dig att jag har pratat med en högt uppsatt person hos SF,fick då KLART konstanterat att SF har haft en garanti gentemot index,dock har dom INTE kvar denna så du kanske ska ta reda på lite mer om "ditt" företag innan du går ut med nåt. Och att gå ut och säga att det ALDRIG har hänt att SF betalat ut garantin kanske kan bero på att SF bara 1 år att jämnföra med gentemot index,och då gjorde dom bedriften att slå Premiesparfonden med 1% som gjorde precis vad index blev,dvs 35%. Så det man kan säga är: Grattis till era kunder som betalade 579:- för att gå 1% mer än vad "soffliggarfonden" gjorde.
vad är det för siffror du pratar om? jag är själv delaktig i deras fondrådgivning, och ovanstående finns då inte med i min statistik.
jag uppskattar inte hittepå, även fast det är lätt när man är anonym.
för det andra är det inte speciellt svårt att spöa index, så som dom påstår det. det förskönas gärna i försäljningen hur många procent bättre deras portfölj är.
samtidigt, jag tror inte ni förstår vilken skillnad det blir för asen som fortfarande sitter inne på 7 AP.
Citat:
jag prövade idag, och det gick utmärkt. försökte du och lyckades?
Ursprungligen postat av jonboll
En säljare på svensk fondservice ringde mig igår och vi pratade i 20 minuter , jag tyckte det verkade seriöst och tackade således ja till detta. Nu efter att ha "forskat" lite om företaget så vill jag dra mig ur detta. Han nämnde 2 veckors ångerrätt..men vad jag har läst är det svårt att få tag på dessa herrar. Hur går jag enklast tillväga för att bli av med denna skiten som jag innerst inne verkligen ångrar att jag tackade ja till?
De har ringt mig från och till under flera veckors tid; senaste samtalet kom igår kväll och samtalet innan dess kom i söndags. Jag har klart och tydligt sagt åt dem flera gånger att jag inte är intresserad av deras erbjudande, och har också de sista 2 gångerna bett dem ta bort mitt telefonnummer från deras listor.