2008-07-08, 13:39
Medlem
Skogswalds avatar
Tjo!

Stör mig på att NOD32 (3.0.x) varje gång jag startar Windows klagar över att definitionerna inte är uppdaterade på si och så länge. Varför klickar jag inte bara Update? Sitter ute på landsbygden utan Internetuppkoppling, där burken i all ära heller aldrig kommer att ha uppkoppling.

Så, varför behöver jag ens virusskydd? Jo, jag drar regelbundet in dittan och dattan över USB-fickminne från mina resor i det vilda stadslivet. Så, AV-checka allt innan(!) det åker från stan till landsbygden? Visst, det vore en work-around, fast det är inte vad jag är ute efter här.

Som sagt, jag undrar bara om det finns något sätt att få NOD32 att sluta beklaga sig, t.ex. en vidrig popup om att mitt system är i fara (inte pga. virus; utan pga. gamla definitioner) som spränger hål i mina fullscreen-appliktioner ex. video.

Aaawergh..
Har checkat runt i Advanced setupen och provat alla checkbox-rutor. Det verkar inte som att det går härifrån. Det jag letar efter är sålunda antagligen någon "hidden" option som man justerar via registret. Värsta tänkbara scenario är ju att det inte finns något sätt att få NOD att sluta grymta.

Tack för alla tips!
Citera
2008-07-08, 13:42
Medlem
carbsons avatar
et är väl klart som korvspad att NOD gnäller om den inte har fått uppdatera sig. NODs syfte är ju att vara uppdaterad för att kunna avvärja diverse virus- o dy hot.

tror inte de finns nått sätt att få NOD att sluta gnälla om det.
du kan ju visserligen stänga av NOD.

och varför scannar du filerna från USB-stickan med ett EJ-uppdaterat NOD??
det är ju som att torka sig i röven innan man skiter.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in