2015-07-17, 15:58
Medlem
Bodickers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av karlrove100
Hon har gjort fel men man bör förstå att hon inte vet bättre och man borde utbilda henne och ge henne en chans att ändra sig. Har hon bara sagt orden "neger" och "bög"? Det är inte hennes fel att hon växt upp bland arbetarklass i en minde ort som använder fula ord.
Jag brukade själv tycka att homoäktenskap verkar jättekonstigt när jag hörde om det för första gången. Jag växte upp i Malmö och jag såg aldrig någon som var homosexuell. Jag har dock ändrat mig med åren och jag har lärt känna några och idag tycker jag att de ska ha samma rättigheter som andra. Jag brukade också använda en del ålderdomliga ord om svarta ibland och någon gång sa jag de typiska fördomsfulla sakerna om romer. Men det har jag slutat med. Det är inget fel att komma från en ort där det finns lite smårasism eller småhomofobi om man är villig att evolvera.

Precis, folk måste väl få en chans. En chans att ändra sig, be om ursäkt, om man nu känner att man måste det, och också ha förståelse för att alla har inte samma värderingar som marxisterna i stockholm eller möllan. Ska man bli brännmärkt för livet för att man sagt ett fult ord, häxjakt. Det är mer skrämmande för fan än att säga neger.
Citera
2015-07-17, 16:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tallyho
Klart att det finns, men då handlar det snarare om att göra ordet till sitt eget. Lite som när homosexuella började kalla sig själva för bögar osv. Men att någon svart skulle använda ordet neger istället för färgen, som de flesta fåntrattar påstår, är ju bara löjligt. Man säger inte en neger bil. Man säger en svart bil. Hur svårt är det att säga: en svart man? Eller mörkhyad?
Menar du att de själva kan kalla sig neger eller bögar men att det skulle vara stötande om någon utomstående säger dessa ord?

Så pk, om neger är samma som mörkhyad så kan jag alltså kalla min bil för mörkhyad bil istället för neger bil. fast det låter lite konstigt. (den är liksom inte riktigt svart)
Citera
2015-07-17, 16:15
Medlem
Mikeyjamess avatar
Kan det vara uppbrottet som gjort att Adam fått en identitetskris?
Citera
2015-07-17, 16:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tallyho
Klart att det finns, men då handlar det snarare om att göra ordet till sitt eget. Lite som när homosexuella började kalla sig själva för bögar osv. Men att någon svart skulle använda ordet neger istället för färgen, som de flesta fåntrattar påstår, är ju bara löjligt. Man säger inte en neger bil. Man säger en svart bil. Hur svårt är det att säga: en svart man? Eller mörkhyad?

Men problematiken är större än ett ord eller ett begrepp. Ett ord som neger eller ett begrepp som strukturell rasism är betydelselösa utan kontext.

Om TV4 hade valt att utesluta kvinnan ur studion baserat på hennes tagg #negerbög i ett inlägg, medan de hade bjudit in Adam Tensta som även han uttryckt sig "rasistiskt" så hade ju TV4 gjort sig skyldig till att diskriminera baserat på etnicitet.

Genom att bjuda in båda två, trots att de båda uttryckt sig "rasistiskt", så visar de att de INTE diskriminerar baserat på etnicitet och därmed handlar de i linje med deras nolltolerans emot rasism.

De som tycker att TV4 agerat fel uppmuntrar TV4 till att diskriminera baserat på etnicitet, inget annat.
Citera
2015-07-17, 16:34
Medlem
Varför går han efter en ung tjej? Det går i PK-Sverige hitta många "rasister" han kan svinga efter. Förstår mig inte på vänsterfeminister för det här att han just går efter en ung tjej är för mig obehagligt och det borde det rimligtvis vara för dem med. Färg trumfar kön gissar jag.
Visste inte vem han var innan igår och kunde gärna låtit det vara så. Obehaglig.
Citera
2015-07-17, 16:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Milfner
Varför går han efter en ung tjej? Det går i PK-Sverige hitta många "rasister" han kan svinga efter. Förstår mig inte på vänsterfeminister för det här att han just går efter en ung tjej är för mig obehagligt och det borde det rimligtvis vara för dem med. Färg trumfar kön gissar jag.
Visste inte vem han var innan igår och kunde gärna låtit det vara så. Obehaglig.

Han vill markera att hans rasism är OK, medan vita tjejers "rasism" ska bestraffas. Denna uppfattning är ganska utbredd och "självklart" i många svenskars tankegångar, så för dem är detta sätt att föra sin kamp emot stukturell rasism helt i sin ordning.

Man lutar sig emot någon slags uppfattning att ändamålet helgar medlen så kvinnans öde är betydelselöst, tyvärr är ändamålet väldigt vagt och i detta fall använder Adam medel som helt motstrider hans påstådda kamp mot strukturell rasism.

Det enda som vore värdigt av Adam Tensta att göra just nu är att be kvinnan, i första hand, om ursäkt. Vidare borde han ursäkta sitt osmakliga beteende offentligt.
Senast redigerad av LinusSarud 2015-07-17 kl. 16:52.
Citera
2015-07-17, 17:24
Medlem
Fred Friendlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LinusSarud
Han vill markera att hans rasism är OK, medan vita tjejers "rasism" ska bestraffas. Denna uppfattning är ganska utbredd och "självklart" i många svenskars tankegångar, så för dem är detta sätt att föra sin kamp emot stukturell rasism helt i sin ordning.

Man lutar sig emot någon slags uppfattning att ändamålet helgar medlen så kvinnans öde är betydelselöst, tyvärr är ändamålet väldigt vagt och i detta fall använder Adam medel som helt motstrider hans påstådda kamp mot strukturell rasism.

Det enda som vore värdigt av Adam Tensta att göra just nu är att be kvinnan, i första hand, om ursäkt. Vidare borde han ursäkta sitt osmakliga beteende offentligt.
Hans rasism? Hah. Tell me more.
Citera
2015-07-17, 18:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fred Friendly
Hans rasism? Hah. Tell me more.

Jodå, det finns. Det intressanta i sammanhanget är svenskars fixering vid ord, att ett ord är rasism, men att handlingar och annat satt i sin kontext som är ljusår mer rasistiskt inte beskylls för att vara rasistiskt.

Frågan är hur TV4 nu när de sagt upp samarbetet med Adams hackkyckling Louise kommer gå vidare i sin kamp emot fula ord, ska de från och med idag även bannlysa samtliga individer (med undantag ifrån invandrare såklart) som någonsin uttalat eller i något sammanhang skrivit orden: bög, hora, fitthuvud eller andra diskriminerande uttryck?

En sak är säker dock, oavsett vad Adam Tensta säger eller gör så kommer media-sverige aldrig säga upp något samarbete med honom baserat på det. Sådana hycklare är TV4 och den mesta svenska media i allmänhet.
Citera
2015-07-17, 19:50
Medlem
Louise Andersson Boudin sparkad av Tv4. Tydligen hade hon sagt upp jobb för att få vara med i tv4, kan gå illa för den här tjejen
Citera
2015-07-17, 19:51
Medlem
Ratads avatar
Konkurrerar Adam med Ernman och Larsson nu? Vems twitter kommer flest retweeta? Vem drar de där fyra extra estettjejerna till sina konserter? Vem kommer ta tillbaka orden neger, fitta och foliehatt? Kan det sluta med ett singelsamarbete eller kommer de börja bråka om mediatid?

Kan inte TV4 försöka få in sin favoritviting Sebbe Staxx i diskussionen? Hans "herp, "derp" och "yarp" brukar leda till insikter.
Citera
2015-07-17, 20:20
Medlem
fjolla666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CentroX
Louise Andersson Boudin sparkad av Tv4. Tydligen hade hon sagt upp jobb för att få vara med i tv4, kan gå illa för den här tjejen
Hon har lagt upp en förlåt video på Facebook idag.
Hon kommer garanterat dyka upp på tv4 igen.
Citera
2015-07-17, 20:24
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CentroX

Går redan illa för PK-idioterna är på krigspåren. Utan att fatta detta är en ung tjej (punkt 1), hon har bett om ursäkt redan för ett par månader sedan (punkt 2), hon sa inget brottsligt alls (punkt 3). Men ändå är de på henne som jävla mobbare de är
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in