• 1
  • 2
2003-08-04, 01:39
Medlem
Någon som vet om det finns några gångar i Skövde?

Tacksam för svar
Citera
2003-08-04, 16:15
Medlem
Solitaires avatar
Har nyligen flytta till Skövde för studier och håller på att leta lämpliga objekt. Det är ju en gammal regementsstad så nåt borde finnas...
/s
Citera
2003-08-05, 02:37
Medlem
Du kan ju dela med dig av dina fynd senare om du har lust
Citera
2003-08-10, 19:58
Medlem
iglos avatar
Tjenare grabbar.... Jag vet ett ställe här i skövde... som leder in under hela billingen...
bland annat temporärt sjukhus för KSS här i skövde..... med en massa gånger upp igenom berget.... du kommer bland annat upp vid slutet av skidbacken etc...

Har hört att det ska vara jäkligt stort där inne....

hör av er om ni är sugna på en färd någon gång....
Citera
2003-08-12, 00:17
Medlem
sveuros avatar
Om det är det militära berget så skulle jag nog passa mig för att dra dit. Jag har goda kännedommar om just detta. det är FETT larmat bevakas av kameror, dagligen patrulerande soldater med skarpa vapen. Det är slussar in till berget så man måste stänga dörren bakom sig först innan man kan öppna nästa o.s.v. Det är inte många som har access in till detta berg. skulle larmet gå så är P4/T2 insatsstyrka där på kanska kort tid. samt att polisens insatsstyrka larmas omgående.
Citera
2003-08-12, 18:36
Medlem
iglos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sveuro
Om det är det militära berget så skulle jag nog passa mig för att dra dit. Jag har goda kännedommar om just detta. det är FETT larmat bevakas av kameror, dagligen patrulerande soldater med skarpa vapen. Det är slussar in till berget så man måste stänga dörren bakom sig först innan man kan öppna nästa o.s.v. Det är inte många som har access in till detta berg. skulle larmet gå så är P4/T2 insatsstyrka där på kanska kort tid. samt att polisens insatsstyrka larmas omgående.

Jag åker förbi en ingång till berget flera gånger i veckan.... har aldrig sett en enda vakt där i hela mitt liv... har bland annat varit inne där när jag var liten.... kröp under porten, eftersom att det var en glipa på 20 cm under porten in till berget.....
Så jag förstår inte vart du har fått det ifrån.....
däremot så kan jag tänka mig att förådet med mat, kläder m.m är väl bevakat här i skövde....
Citera
2003-08-12, 20:04
Medlem
sveuros avatar
Iglo. Då snackar vi nog inte om samma ställe. För det jag snackar om är stora stålportar å där finns inga glipor som man kan krypa under det kan jag lova dig. Inne i berget finns det mat överlevnadsmatriell och vapen, vapen och ännu mer vapen, som skall användas vid krigssituationer, dock ej ammunition den finns på sndra ställen. Berget skall användas som sambands central i krig, om inte jag minns fel kan ca 300 man leva där nere i många månader. klart att vakterna inte syns eftersom dem inte är grönklädda.
Citera
2003-08-14, 17:53
Medlem
iglos avatar
Citat:
Iglo. Då snackar vi nog inte om samma ställe. För det jag snackar om är stora stålportar å där finns inga glipor som man kan krypa under det kan jag lova dig. Inne i berget finns det mat överlevnadsmatriell och vapen, vapen och ännu mer vapen, som skall användas vid krigssituationer, dock ej ammunition den finns på sndra ställen. Berget skall användas som sambands central i krig, om inte jag minns fel kan ca 300 man leva där nere i många månader. klart att vakterna inte syns eftersom dem inte är grönklädda.

Nej, för det står aldrig några vakter där......... därför syns dom inte...
om dom inte har videoövervakning på portarna i så fall..... Ska vara ett "sjukhus" inne i berget med.... Meningen är att dom ska flytta KSS dit. Men jag har aldrig sett en enda vakt, ingen aktivitet, eller något runt ingången jag snackar om i varje fall. I så fall har det kommit på senare tid. Pluss, att om det nu skulle vara slussar in i berget. Varför finns det då gånger in i stället som är hur lätta som hellst att bryta upp och klättra nedför? T.ex den nedgången som finns i slutet av skidbacken.
Citera
2003-08-15, 00:34
Medlem
sveuros avatar
Vi snackar inte om samma sak/ställe i sådan fall. Jag har själv varit vid det ställe jag snackar om, ett antal ggr när jag låg inne vid T2/P4. Det går inte att "bryta" sig in där. Tyvärr kan inte berätta mer om detta ställe.
Citera
2003-08-20, 19:02
Medlem
iglos avatar
Citat:
Vi snackar inte om samma sak/ställe i sådan fall. Jag har själv varit vid det ställe jag snackar om, ett antal ggr när jag låg inne vid T2/P4. Det går inte att "bryta" sig in där. Tyvärr kan inte berätta mer om detta ställe.

Okey... får kolla upp det lite mer i så fall. Men det jag snackar om är stora jäkla metallportar som är för en öppning som går rätt in i berget.
Ska kolla lite till....
Citera
2003-09-07, 00:03
Medlem
jels avatar
pratar ni inte om två helt olika ställen nu? Under Billingen finns väl inget militärt, det ligger väl på andra sidan stan (eller ja, militärområdet, som mer eller mindre är lika med stan). Det är iof bara gissningar jag har gjort efter vad jag sett när jag utforskat stan, har bara pluggat här ett år.
Citera
2003-09-07, 15:12
Medlem
Hercule Poirots avatar
>>jel

militärområdet ligger som du säger på motsatt sida billingen. Det här med militärförråd inne i berget vet jag inget om men jag kan tänka mig att de har underjordiska prylar ute på övningsfältet vid T2/P4... Det finns rätt skumma byggnader därute...
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in