Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2008-07-06, 17:04
  #1
Medlem
xcvs avatar
Hörde Peter "Poker" Wallenberg sommarprata i radion härförleden. Mina förutfattade meningar om släkten Wallenberg kom då på skam. Jag hade ingen aning om att släkten Wallenberg, är en av de största bidragsgivarna till bl a forskning i vårt land.
"Poker" gav intrycket att vara en, i mina öron, mycket sympatisk person.
Någon som vet mer om denne man ?
Citera
2008-07-06, 17:07
  #2
Medlem
Kingen_kings avatar
Jag lyssnade precis nu på programmet och jag måste säga att han verkar synnerligen sympatisk och trevlig.

Kul också att Wallenbergarna har fått jobba sej upp från grunden inom företagen.
Citera
2008-07-06, 17:12
  #3
Medlem
Jag lyssnade också på programmet. Det ändrade dock inte min syn på Wallenbergarna för den har alltid varit positiv. Man kan inte vara negativ till en familj som byggt upp flera stora företag och dessutom ger pengar till forskning.
Har väl ingen direkt spännande information bara att han bor på Strandvägen i Djursholm.
Citera
2008-07-06, 17:50
  #4
Medlem
xallos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JAE
Jag lyssnade också på programmet. Det ändrade dock inte min syn på Wallenbergarna för den har alltid varit positiv. Man kan inte vara negativ till en familj som byggt upp flera stora företag och dessutom ger pengar till forskning.
Har väl ingen direkt spännande information bara att han bor på Strandvägen i Djursholm.


Väldigt sympatisk och trevlig, tom supertrevlig skulle jag vilja påstå, en man som inte håller sig för fin någonting egentligen. Gillar snabba bilar o båtar.

Dock så bor han på Lovön i Drottningholm.
Citera
2008-07-06, 18:12
  #5
Medlem
skinner5000s avatar
Har träffat han vid något tillfälle och jag fick också intrycket av att han var väldigt sympatisk och trevligt. Överhuvudtaget tycker jag att Wallenbergarna verkar vara en väldigt sympatisk skara människor.
Citera
2008-07-06, 18:19
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av xallo
Väldigt sympatisk och trevlig, tom supertrevlig skulle jag vilja påstå, en man som inte håller sig för fin någonting egentligen. Gillar snabba bilar o båtar.

Dock så bor han på Lovön i Drottningholm.

Jasså? Då är det en annan Peter Wallenberg som är skriven där då.

Måste också intämma i hur trevliga Wallenbergsfamiljen är. Har träffat två men också sett dokumentären som gått på SVT, Peter(den äldre) verkar väldigt sympatisk, klok men också rolig.
Citera
2008-07-06, 18:24
  #7
Avstängd
Oilkinks avatar
Piiter

Är "Poker" den yngre eller äldre Wallenberg?

Vad gäller gammelgubben så har jag svårt för honom enbart på grund av det faktum att hans förnamn ska uttalas på engelska - "Piiter"! Vad är det för jävla trams! Han är väl född svensk? I helvete att jag tänker tilltala honom som "Piiter"; får jag chansen att träffa honom ska jag skrika "Peeter!" i öronen på gubbfan!
Citera
2008-07-06, 18:36
  #8
Medlem
Kingen_kings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oilkink
Är "Poker" den yngre eller äldre Wallenberg?

Vad gäller gammelgubben så har jag svårt för honom enbart på grund av det faktum att hans förnamn ska uttalas på engelska - "Piiter"! Vad är det för jävla trams! Han är väl född svensk? I helvete att jag tänker tilltala honom som "Piiter"; får jag chansen att träffa honom ska jag skrika "Peeter!" i öronen på gubbfan!
Fast han lyssnar nog bäst till "Pirre".

Poker heter Peter Wallenberg jr och är således son till Peter "Pirre" den äldre.
Citera
2008-07-06, 18:49
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av xallo
Väldigt sympatisk och trevlig, tom supertrevlig skulle jag vilja påstå, en man som inte håller sig för fin någonting egentligen. Gillar snabba bilar o båtar.

Dock så bor han på Lovön i Drottningholm.
..Gillar snabba bilar.
Tävlar han inte till och med i Carrera-Cup.?? Och då tillsammans/mot inte mindre än våran egen prins...
Citera
2008-07-06, 18:54
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Oilkink
Är "Poker" den yngre eller äldre Wallenberg?

Vad gäller gammelgubben så har jag svårt för honom enbart på grund av det faktum att hans förnamn ska uttalas på engelska - "Piiter"! Vad är det för jävla trams! Han är väl född svensk? I helvete att jag tänker tilltala honom som "Piiter"; får jag chansen att träffa honom ska jag skrika "Peeter!" i öronen på gubbfan!

Ja, fast hans mor är från Skottland har jag för mig...Så hon ville väl föra med lite från sin sida också.
Citera
2008-07-06, 19:13
  #11
Medlem
xallos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blah blah Blah
..Gillar snabba bilar.
Tävlar han inte till och med i Carrera-Cup.?? Och då tillsammans/mot inte mindre än våran egen prins...


Stämmer bra det, han brukade köra radical förut.
Citera
2008-07-06, 22:46
  #12
Moderator
Siegfrids avatar
I ungdomen lite av familjens svarta får. Stack ut från de övriga arvtagarna med en fartfylld, livsbejakande stil. Räknades tidigt bort från kretsen av möjliga arvtagare och tilldelades Grand Hotel, som han skötte med den äran och så bra att han upphöjdes till den inre cirkeln. Enligt min enkla bedömning en av de vassaste knivarna i lådan, men har oförtjänt fått stå tillbaka på grund av familjens alltför konservativa inställning till hur en Wallenbergare bör vara och ordna sina familjeförhållanden.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback