2008-07-09, 16:50
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Oilkink
Vad gäller gammelgubben så har jag svårt för honom enbart på grund av det faktum att hans förnamn ska uttalas på engelska - "Piiter"! Vad är det för jävla trams! Han är väl född svensk? I helvete att jag tänker tilltala honom som "Piiter"; får jag chansen att träffa honom ska jag skrika "Peeter!" i öronen på gubbfan!
Hade djävligt svårt för den biten tidigare.

Fast eftersom hans mamma är från Skottland så förefaller rätt naturligt att hon kallade honom "Piiter".

Och är det någon som vet vad karln verkligen heter så lär det ju ändå vara hans mamma

Peter Jr aka Poker verkar vara en rätt avslappnad herre, kanske just för att han inte förväntades vara i rampljuset utan fick ta sin egen väg.

Och det verkar ju ha gått rätt bra.
Citera
2008-07-09, 16:55
Medlem
Bonzais avatar
Kan bara hålla med er andra, om han är otroligt sympatisk och lojal mot sina nära och kära.
Citera
2008-07-09, 17:03
Medlem
Enligt folkbokföringen är Peter Wallenberg skriven på Värmdö, och inget annat.
Hans söner i Djursholm, samt på Djurgården i Stockholm.
Senast redigerad av Ritinkin 2008-07-09 kl. 17:13.
Citera
2008-07-09, 17:21
Medlem
Dogdylans avatar
Pieter wallenbergs hus på Värmdö är jävligt fint och är beläget ett par knop från Strömma kanal. Huset ligger på en halvö och är säkert 1000kvm stort. Gult är det och byggt i sten. Dvs. ett klassiskt hem som anstår en wallenbergare. Nere vid hans privata hamn så har han sina båtar. Stora segelbåtar och motorbåtar värvade med barnbarnens jollar och gummibåtar. Wallenbergs hus är helt klart ett av de största och finaste privata bostäderna på Värmdö! Det får Vila Pauli I Djursholm att blekna
Citera
2008-07-09, 17:35
Medlem
Men nu är ju Villa Pauli inte en privat bostad, utan mer en konferansanläggning. Så jag vet inte om man kan jämföra de två. Hur som helst så är Villa Pauli sjukt fint.
Citera
2008-07-09, 17:37
Medlem
-jOE!s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ritinkin
Har han verkligen barn/famlij? Trodde helt klart han var gay!
Citera
2008-07-09, 17:42
Medlem
Haha, givetivs har Peter barn. Det är väl en utav de viktigaste elementen inom Wallenberg-släkten? Skaffa barn, och låt familjen gå i långa arv. Han har två söner.
Citera
2008-07-09, 19:40
Medlem
Ärlige Harrys avatar
Förvisso inte,

Citat:
Men nu är ju Villa Pauli inte en privat bostad, utan mer en konferansanläggning. Så jag vet inte om man kan jämföra de två. Hur som helst så är Villa Pauli sjukt fint.

...men villa Pauli byggdes ju som privatbostad en gång i tiden. Hyfsat småhus.

http://www.villapauli.com/show.php?id=1076222
Citera
2008-07-09, 20:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ärlige Harry
...men villa Pauli byggdes ju som privatbostad en gång i tiden. Hyfsat småhus.

http://www.villapauli.com/show.php?id=1076222

Aha, jag visste aldrig att det var privatbostad förr.
Citera
2008-07-09, 20:25
Medlem
xallos avatar
Citat:

Märkligt då han senast för ett par veckor sedan själv uppgav sin hemadress till Lovön på Drottningholm.
Citera
2008-07-09, 20:54
Medlem
Håller med om att han är mycket trevlig. Iofs svårt annars att lyckas med att leda den typen av hotell.
Citera
2008-07-09, 22:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av xallo
Märkligt då han senast för ett par veckor sedan själv uppgav sin hemadress till Lovön på Drottningholm.

Ja då var det som jag sa
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in