Citat:
Ursprungligen postat av SyQuest
Men det finns ju inget givet svar på detta. Det borde du ju förstå själv. Jag TROR dock att Krav-Maga eller andra stilar, just för att dom är designade för precis det du beskriver (speciellt om det är den militäriska versionen). Jag vet inte varför folk tror att MMA skulle vara bättre. Gissningsvis är dom besatta av MMA och/eller har väldigt liten kunskap om vad man tränar i t.ex Krav-Maga.
Dock finns det ju fler saker än just Krav-Maga som skulle kunna vara "vinnarstilen", men jag är övertygad om att det inte är MMA.
Sen om MMA utövaren har tränat massa andra grejer (som dom ofta gör) så är det inte nog inte MMA skillsen som avgör vem som överlever, i alla fall inte ensamt.
Kurk har nog "mest" rätt dock. Den som är överlever är den som är villigast att gå längst och göra det först och snabbast.
Tror inte du kan få ett definitivt svar tyvärr. Du får väl göra egna undersökningar och spendera ditt liv på att bli mästare i alla kamsporter/stilar som finns över hela världen sen kan du komma tillbaks och ge oss en rapport.

Jag tror det faktum att Krav Maga inte är utformad som en sport gör att dess utövare kommer åka på dyngstryk av någon thaiboxare eller MMA-utövare i en fight på gatan.
Visst, inom KM lär man sig diverse elaka tekniker som innefattar pungsparkar, slag mot struphuvud/ögon osv. Men alla som slagits utanför en ring vet att det inte är överdrivet lätt att sikta in sig på specifika områden.
Inom nämnda kampsporterna MMA och thaiboxning sparras man mycket. Man lär sig på så sätt ta och ge stryk samtidigt som man får in balansen och timingen som sedan kommer verka som reflexer.
Dessa moment existerar inte inom Krav Maga, detta lär bli en relativt betydelsefull nackdel i verkligheten.
Tror det blir svårt att sätta "Krav Maga teknikerna" samtidigt som slagen och lowkicksen haglar.
Fullkontaktsporterna är de som är bäst lämpad för gatan, alternativt BJJ. Men är inte den här frågeställnignen rätt utjatad egentligen?