Citat:
Ursprungligen postat av frosse
Amen om båda är lika förberedda, menalt som fysiskt. Men vinner?
Men det finns ju inget givet svar på detta. Det borde du ju förstå själv. Jag TROR dock att Krav-Maga eller andra stilar, just för att dom är designade för precis det du beskriver (speciellt om det är den militäriska versionen). Jag vet inte varför folk tror att MMA skulle vara bättre. Gissningsvis är dom besatta av MMA och/eller har väldigt liten kunskap om vad man tränar i t.ex Krav-Maga.
Dock finns det ju fler saker än just Krav-Maga som skulle kunna vara "vinnarstilen", men jag är övertygad om att det inte är MMA.
Sen om MMA utövaren har tränat massa andra grejer (som dom ofta gör) så är det inte nog inte MMA skillsen som avgör vem som överlever, i alla fall inte ensamt.
Kurk har nog "mest" rätt dock. Den som är överlever är den som är villigast att gå längst och göra det först och snabbast.
Tror inte du kan få ett definitivt svar tyvärr. Du får väl göra egna undersökningar och spendera ditt liv på att bli mästare i alla kamsporter/stilar som finns över hela världen sen kan du komma tillbaks och ge oss en rapport.