I förra veckan märkte jag att jag kan höra väldigt speciella ljud som människor inte ska kunna höra.
Jag och en kompis jobbade på en ladgård, där dom har speciella maskiner som gör ifrån sig ljud vilket tydligen ska skrämma bort möss, råttor, rådjur och sånt.
Nu är det så att jag kunde höra precis varje pip som maskinen gav ifrån sig, väldigt irriterande efter ett tag eftersom det verkligen skär i öronen.
Men.. Varken min kompis, ägaren av ladgården, hennes man eller barn kunde höra något av ljuden, bara jag.
Så min fråga är - varför kan JAG höra dom ljuden, men inte dom ? Är det något fel på mig ?
Jag vet inte riktigt om jag postade den här tråden i rätt forum, men det var den bästa delen jag kunde hitta.
Är ju samma sak med äldre TV-apparater, vissa hör dem och andra inte. Fast sånna där ljud för att skrämma bort möss och liknande kanske är mer extrema?
Coop i Haninge har såna vid ingången för att råttor inte ska springa in.
Jag är 36 år och hör dem tydligt.
Vissa ICA har haft ett liknande ljud som endast hörs av yngre personer under 25 tror jag det var, detta för att hålla undan ungdomsgäng och snattare. Tydligen.
Vissa ICA har haft ett liknande ljud som endast hörs av yngre personer under 25 tror jag det var, detta för att hålla undan ungdomsgäng och snattare. Tydligen.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!