Jag har två bon i min närhet, ett bo i dörren till uthuset och ett bo under takpannorna precis vid uteplatsen så jag har mycket getingar hos mig. Suck, dags att ringa Anticimex så de får eliminera dem.
Jag har inte heller upplevt många getingar i år, vilket jag tycker är riktigt skönt eftersom jag hatar allt som surrar och som är smått. Jag har nog endast sett två-tre stycken getingar än så länge. Jag jublar!
Noterat samma sak. Och rädd för dem som jag är så är jag bara glad över det.
Men pessimist som jag är så tror jag de kommer att visa sig så småningom och då med råge
Haha, är det bara jag som gillar getingar? De som är riktigt trevliga, brukar få krypa på mig obehindrat.
Dock har jag snudd på fobi för vissa andra insekter, särskilt harkrankar och vandrande pinnar. Långa, spinkiga och äckliga.
Haha, är det bara jag som gillar getingar? De som är riktigt trevliga, brukar få krypa på mig obehindrat.
Dock har jag snudd på fobi för vissa andra insekter, särskilt harkrankar och vandrande pinnar. Långa, spinkiga och äckliga.
Hellre låter jag 30 harkrankar sitta på mig än en geting! Och vandrande pinnar är ju otroligt gulliga. Jag hade ett helt akvarium fullt när jag var liten, dock gick en av på mitten efter att min lillebror varit i farten.
Jag rev ner några just påbörjade bon i våras, och efter det har det varit lugnt. Tills nu då jag kapade ner en ogräsdjungel med röjsåg och tydligen stötte på ett jordgetingbo. Blev stucken i ansiktet, och då var det krig. Skall gå tillbaka till platsen, och om inte grävlingen tagit hand om boet nu när den kommer åt så skall jag tömma över en liter bensin och elda upp dom jävlarna
Jag rev ner några just påbörjade bon i våras, och efter det har det varit lugnt. Tills nu då jag kapade ner en ogräsdjungel med röjsåg och tydligen stötte på ett jordgetingbo. Blev stucken i ansiktet, och då var det krig. Skall gå tillbaka till platsen, och om inte grävlingen tagit hand om boet nu när den kommer åt så skall jag tömma över en liter bensin och elda upp dom jävlarna
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!