• 1
  • 2
2008-07-04, 23:11
Medlem
Fläskbak(kille)s avatar
Säga vad man vill om vädret men det är inte särdeles mycket getingar ute i år. Eller hur är det hos dig?
Citera
2008-07-04, 23:15
Medlem
Hootchs avatar
Visst är det lite getingar.. Och det är skönt det
Citera
2008-07-04, 23:17
Medlem
Fläskbak(kille)s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hootch
Visst är det lite getingar.. Och det är skönt det

Du tycker alltså om när det är mycket getingar ute? Eller hur menar du nu?
Citera
2008-07-04, 23:18
Medlem
Skiftnyckels avatar
Jag har två bon i min närhet, ett bo i dörren till uthuset och ett bo under takpannorna precis vid uteplatsen så jag har mycket getingar hos mig. Suck, dags att ringa Anticimex så de får eliminera dem.
Citera
2008-07-04, 23:29
Medlem
supermassives avatar
Jag har inte heller upplevt många getingar i år, vilket jag tycker är riktigt skönt eftersom jag hatar allt som surrar och som är smått. Jag har nog endast sett två-tre stycken getingar än så länge. Jag jublar!
Citera
2008-07-04, 23:40
Medlem
Fläskbak(kille)s avatar
Se där, se där. Fler som vidimerar min tes.
Citera
2008-07-04, 23:49
Medlem
Lugnet före stormen

Noterat samma sak. Och rädd för dem som jag är så är jag bara glad över det.
Men pessimist som jag är så tror jag de kommer att visa sig så småningom och då med råge
Citera
2008-07-04, 23:50
Medlem
Mockens avatar
Det är väl lite för tidigt ännu för getingarna, de kommer om ett par veckor. En massa flugor har jag dock märkt till redan.
Citera
2008-07-05, 00:01
Medlem
ke'els avatar
Haha, är det bara jag som gillar getingar? De som är riktigt trevliga, brukar få krypa på mig obehindrat.
Dock har jag snudd på fobi för vissa andra insekter, särskilt harkrankar och vandrande pinnar. Långa, spinkiga och äckliga.
Citera
2008-07-05, 00:02
Medlem
supermassives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ke'el
Haha, är det bara jag som gillar getingar? De som är riktigt trevliga, brukar få krypa på mig obehindrat.
Dock har jag snudd på fobi för vissa andra insekter, särskilt harkrankar och vandrande pinnar. Långa, spinkiga och äckliga.

Hellre låter jag 30 harkrankar sitta på mig än en geting! Och vandrande pinnar är ju otroligt gulliga. Jag hade ett helt akvarium fullt när jag var liten, dock gick en av på mitten efter att min lillebror varit i farten.
Citera
2008-07-05, 00:06
Medlem
Baalzamons avatar
Jag rev ner några just påbörjade bon i våras, och efter det har det varit lugnt. Tills nu då jag kapade ner en ogräsdjungel med röjsåg och tydligen stötte på ett jordgetingbo. Blev stucken i ansiktet, och då var det krig. Skall gå tillbaka till platsen, och om inte grävlingen tagit hand om boet nu när den kommer åt så skall jag tömma över en liter bensin och elda upp dom jävlarna
Citera
2008-07-05, 00:06
Medlem
supermassives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Baalzamon
Jag rev ner några just påbörjade bon i våras, och efter det har det varit lugnt. Tills nu då jag kapade ner en ogräsdjungel med röjsåg och tydligen stötte på ett jordgetingbo. Blev stucken i ansiktet, och då var det krig. Skall gå tillbaka till platsen, och om inte grävlingen tagit hand om boet nu när den kommer åt så skall jag tömma över en liter bensin och elda upp dom jävlarna

Ge inte upp bara, ta dom bara!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in