• 1
  • 2
2008-07-05, 02:27
Medlem
SharooNs avatar
har inte heller sett så mycket på sistonde. var ute och vattnade gräsmattan igår då såg jag bara humlor. dom strejkar väll pågrund av vädret.
Citera
2008-07-05, 08:56
Medlem
mrorbins avatar
Ööhh, jag har fan blivit utsatt för getingar hur mycket som helst dom senaste veckorna.

Har blivit skit nojjig på getingar sen jag och tjejen var ute i skogen och råkade komma nära nå getingbo, och 2 getingar följde efter oss, flög runt våra huven i ca 800 meter och cirkulerade runt bilen i flera minuter tills vi åkte därifrån. Äcklig djur.

Finns de nå medel man kan ha på sig så att dom inte kommer nära? Som myggmedel fast för getingar.
Citera
2008-07-05, 08:59
Medlem
Sälklubbarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fläskbak(kille)
Säga vad man vill om vädret men det är inte särdeles mycket getingar ute i år. Eller hur är det hos dig?
Brukar dom inte dyka upp under andra halvan av sommaren?
Citera
2008-07-05, 19:27
Medlem
qivs avatar
Det är fortfarande för tidigt för den stora getinganstormningen. De kommer senare mot höstkanten. Då sitter de jävlarna och mumsar på fallfrukt.
Citera
2008-07-05, 21:05
Medlem
rebbans avatar
Än så länge har jag inte sett en enda men brukar dom inte flockas senare på sommaren?
Citera
2008-07-05, 23:37
Medlem
Tjyvass avatar
Förra sommaren såg jag bara en geting, och den jäveln stack mig i benet. Jag är jätttenojjig när det gäller getingar så jag håller koll på hur många jag ser. Förra sommaren var verkligen en blessing, denna sommaren har jag inte heller sett någon men jag antar att det är i mitten på juli som dom visar sina riktiga färger. Alltså är det ingen ide att korka upp seger-champagnen ännu.
Citera
2008-07-06, 00:20
Medlem
qivs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tjyvas
Förra sommaren såg jag bara en geting, och den jäveln stack mig i benet. Jag är jätttenojjig när det gäller getingar så jag håller koll på hur många jag ser. Förra sommaren var verkligen en blessing, denna sommaren har jag inte heller sett någon men jag antar att det är i mitten på juli som dom visar sina riktiga färger. Alltså är det ingen ide att korka upp seger-champagnen ännu.
Ta dig till närmsta reptilhandel och köp en kameleont. Sätt kameleonten i närheten av ett getingbo. Sätt dig i en brassestol och knäpp upp en öl. Luta dig bakåt och njut.
Citera
2008-07-06, 00:25
Medlem
Ådärkomdenjas avatar
Getingar

Nu har dom vaknat till, dessa djävulsinsekter.

Vad värre är, det är mer myggor, flugor och
andra fanskapskryp än på länge. T o m
ute i kustbandet, där vi brukar vara förskonade.

Varför ingriper inte regeringen?
Citera
2008-07-06, 00:49
Medlem
Fläskbak(kille)s avatar
Ja, det måste vara Alliansens fel...
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto