Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2008-07-04, 19:01
Medlem
Reichsführer-AAs avatar
Jag är en stor älskare av Root Beer, men då jag inte vet ngn affär som säljer det i Uppsala så tvingas jag beställa det från Grays! Att beställa ngt som läsk, känns väl sådär.

Så min fråga är: Vet ngn var man kan få tag i Root Beer i Uppsala??

Tacksam för alla svar!
2008-07-04, 19:36
Medlem
Bor inte i uppsala men kolla på närmaste coop forum eller konsum.
Dom brukar ha det ibalnd utlands grejerna.
Lycka till hoppas en Root Beer älskare till en annan
2008-07-04, 20:03
Medlem
Reichsführer-AAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av duke_luke_em
Bor inte i uppsala men kolla på närmaste coop forum eller konsum.
Dom brukar ha det ibalnd utlands grejerna.
Lycka till hoppas en Root Beer älskare till en annan

Jag har i princip ALDRIG handlat på coop/konsum i hela mitt liv, men du menar att dom har en hylla med utländska grejor, och att det kan finnas där?
2008-07-04, 20:12
Medlem
Kolla www.alltomsnabbmat.se
2008-07-04, 20:20
Medlem
Citat:
Jag har i princip ALDRIG handlat på coop/konsum i hela mitt liv, men du menar att dom har en hylla med utländska grejor, och att det kan finnas där?

Jo på konsum så finns (fanns?) det en hylla med "utlänska" (typ amerikaska och indiska grejer). Men jag har inte vart där på över ett år nu. Men på Coop Forum så ska det finnas. Vet inte exakt var i butiken men köpte en där igår
Senast redigerad av duke_luke_em 2008-07-04 kl. 20:22.
2008-07-05, 18:47
Medlem
_Cato_s avatar
Coop är nog störst chans. Brukar stå längst ner i nån kyl men det bästa är att fråga på affären.
2008-07-08, 19:10
Medlem
355457s avatar
Finns på Luthagens livs finns även på den amerikanska affären på kungsgatan om den affären finns kvar = )
2008-07-08, 21:49
Medlem
Liljehallen finns det på det garanterar jag.
2008-07-08, 22:07
Medlem
Reichsführer-AAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 355457
Finns på Luthagens livs finns även på den amerikanska affären på kungsgatan om den affären finns kvar = )

Finns ej på Luthagens livs. Jag bor i Luthagen o handlar där regelbundet. Det finne "enbart" Vanilla Coke, Cherry Coke och Mountain Dew.

Gällande ngn amerikansk affär på Kungsgatan så känns det inte bekannt...menar du Gray´s som fanna här i Uppsala för flera år sedan?
2008-07-08, 22:16
Medlem
Reichsführer-AAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Speedad Slampa
Liljehallen finns det på det garanterar jag.

Oj, nu börjar det bli intressant! Liljehallen? Jag är inte bekannt med stället. Jag har kollat eniro och det ligger på Gröna Gatan 29, i Salabacka! Vad är det för slags affär, och hur kommer det sig att just dom har root beer?

Stämmer detta så är jag dig evigt tacksam!!
2008-07-08, 22:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reichsführer-AA
Oj, nu börjar det bli intressant! Liljehallen? Jag är inte bekannt med stället. Jag har kollat eniro och det ligger på Gröna Gatan 29, i Salabacka! Vad är det för slags affär, och hur kommer det sig att just dom har root beer?

Stämmer detta så är jag dig evigt tacksam!!

Det är en slags turkkiosk, du hyr film och köper pizza där . Jag var väl där senast när skolan slutade ungefär och då hade de, har även sett vid tidigare tillfällen.
Jag vet inte varför de har men men. De har även vanilla coke och lite andra udda läskedrycker från usa
2008-07-08, 22:43
Medlem
Reichsführer-AAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Speedad Slampa
Det är en slags turkkiosk, du hyr film och köper pizza där . Jag var väl där senast när skolan slutade ungefär och då hade de, har även sett vid tidigare tillfällen.
Jag vet inte varför de har men men. De har även vanilla coke och lite andra udda läskedrycker från usa

Låter lovande! Jag och en polare ska på root beer-jakt på torsdag! Får återkomma med resultatet då. Det ligger ju åt samma håll som Coop Forum, så jag kollar nog båda två då!

Tack för tipset!
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in