Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2008-07-08, 23:04
Medlem
5starGs avatar
root beer är nice, smakar som jänka. dom sålde det på hemköp ett tag i gbg
2008-07-08, 23:53
Medlem
BRFs avatar
Root beer hör man ju talas om jämt i amerikanska serier, men vad är det igentligen?
Jag har aldrig sett en flaska root beer i mitt liv, men nu blev jag lite nyfiken
2008-07-09, 00:31
Medlem
5starGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BRF
Root beer hör man ju talas om jämt i amerikanska serier, men vad är det igentligen?
Jag har aldrig sett en flaska root beer i mitt liv, men nu blev jag lite nyfiken
det är inte öl utan en skum läsk som smakar exakt som tuggummit jänka. har hört att dom brukar ha det på glass i usa
2008-07-10, 01:46
Medlem
Så här är dets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BRF

Det är en vedervärdig läsk som smakar linement. Men tycker man om linement så är det väl inget fel på root beer.
2008-07-10, 19:49
Medlem
Reichsführer-AAs avatar
Jag tänkte posta resultatet på Reichsführers Root Beer-jakt!

I sällskap med en god vän, och hans "lånhund", Börje gav vi oss av mot Gränby Centrum där Coop Forum ligger. Efter att ha huggit i sten där, och på ICA Maxi intill, så samlade vi kraft på Burger King. Börje fick en hamburgare och en lökring!

Efter att ha irrat runt lite i Sala Backe så var jag tvungen (med risk för min manlighet) att fråga om vägen till Lilljehallen! Gentlemannen på solariet/kiosken/HDL sade mig att det bara var att fortsätta på den inslagan gatan (Årstagatan). Sagt och gjort så följde vi den tills vi kom till Apelgatan, vilket jag mindes från Eniro! Då såg vi Liljehallen och skyndade oss dit! Man kunde nu skära med kniv i spänningen! Och mycket riktigt....där fanns den!! Min Root Beer!

Jag köpte 30st burkar + två Cream Soda som vi nu har burit hem efter mycket svett och möda!

Avslutningsvis vill jag tacka de som har hjälpt mig i min jakt! Tack ska ni ha! Ett särskillt stort tack till Speedad Slampa som gav mig det slutgiltiga tipset som ledde mig rätt! Är du i krokarna ngn gång så bjuder jag på en öl! Eller ännu hellre en Root Beer!
2008-07-11, 12:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reichsführer-AA
Jag tänkte posta resultatet på Reichsführers Root Beer-jakt!

I sällskap med en god vän, och hans "lånhund", Börje gav vi oss av mot Gränby Centrum där Coop Forum ligger. Efter att ha huggit i sten där, och på ICA Maxi intill, så samlade vi kraft på Burger King. Börje fick en hamburgare och en lökring!

Efter att ha irrat runt lite i Sala Backe så var jag tvungen (med risk för min manlighet) att fråga om vägen till Lilljehallen! Gentlemannen på solariet/kiosken/HDL sade mig att det bara var att fortsätta på den inslagan gatan (Årstagatan). Sagt och gjort så följde vi den tills vi kom till Apelgatan, vilket jag mindes från Eniro! Då såg vi Liljehallen och skyndade oss dit! Man kunde nu skära med kniv i spänningen! Och mycket riktigt....där fanns den!! Min Root Beer!

Jag köpte 30st burkar + två Cream Soda som vi nu har burit hem efter mycket svett och möda!

Avslutningsvis vill jag tacka de som har hjälpt mig i min jakt! Tack ska ni ha! Ett särskillt stort tack till Speedad Slampa som gav mig det slutgiltiga tipset som ledde mig rätt! Är du i krokarna ngn gång så bjuder jag på en öl! Eller ännu hellre en Root Beer!

Kul att man var till hjälp för en gåns skull då
Har smakat den själv en gång men jag tyckte den var lite för söt
2008-07-11, 12:27
Medlem
Cognitive Dissidents avatar
Har för mig att jag köpt det på ica väst i flogsta, men det var i såfall ganska många år sedan.

Har svårt att tänka mig att det är storsäljare så det förvånar inte att butiker inte köper in det så ofta.
2008-07-15, 00:45
Medlem
Battplaggs avatar
Jag köper min root-beer på coop.
2008-07-15, 00:59
Medlem
City Gross brukar ha Root beer, vet dock inte om det finns i Uppsala.
2008-07-18, 15:18
Medlem
midnighttrains avatar
antar att det var White Rock Root beer som Gray's importerar som du fick tag på.. ingen som har sett A&W eller MUG i sverige?
2009-10-21, 03:36
Medlem
Arbetarbroders avatar
Tråd låses då TS dels korspostat och dels finns det en tråd om Root Beer. //Moderator
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in