Flashback bygger pepparkakshus!
2008-07-08, 07:13
Medlem
Andy Pandys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IvanLendl
"Och"?

"Kolman" + utseendet (+ dotterns beteende och tillgång till media) = judinna. Fattar du inte det har du ingen anledning att fråga om det heller.
Kolman är inget uteslutande judiskt namn, och utseendet säger ingenting. Jag har flera slaviska vänner som ser ut på ungefär detta sätt; ingen av dem är judar. Garanterat.
Jag håller med om att det är misstänkt, men vill fortfarande ha bättre belägg. Dessutom: även om KJ:s mor är judinna, är frågan i första hand inte hennes mors tillhörighet, utan i vilken grad denna genom uppfostran har överförts till KJ. Och jag har i det jag läst inte lagt märke till något judiskt i det hon skriver. Jag har å andra sidan inte läst hennes ungdomssjälvbiografiska bok Sommarbarn; där kanske finns nåt?
Citera
2008-07-08, 07:35
Medlem
Andy Pandys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trickydick
Är kolman ett judiskt namn?
Kolman kan, som variant av Kalman, antingen vara ett ungerskt namn med turkiskt ursprung, eller ett ashkenazijudiskt namn med hebreiskt ursprung (finns i Talmud).
Vidare kan det, som variant av Kohlmann, antingen vara ett tyskt och ashkenazijudiskt namn med medeltidstyskt ursprung, eller ett tysk-österrikiskt namn med ursprung i det kristna personnamnet Koloman.
Det kan också vara ett tjeckiskt och sloveniskt namn med kristet ursprung.
Citera
2008-07-08, 12:28
Medlem
I det här fallet är Kolman judiskt, efter Katerinas morfar, den judiske bolsjeviken Ernest Kolman. Sluta för fan vara så blåögda. Katerina Janoch är judinna. Punkt.
Citera
2008-07-08, 15:59
Medlem
mr.demons avatar
Citat:
Farsan tjeck, morsan rysk judinna.

Okej, alltid trott hon haft ungerskt påbrå.
Citera
2008-07-08, 18:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lilla Bofinken
Jo, det är den, men den är troligen inte offentlig. NE ger besked:

"En allmän handling är offentlig, om inte sekretesslagen innehåller någon föreskrift som möjliggör hemlighållande."

Man ska inte lära farsan att knulla.
Ok. Fel av mig. Jag syftade dock på att det inte går att få ut sådana handlingar utan medgivande från den det berör. I det här fallet Janouch.
Citera
2008-07-08, 23:16
Medlem
Lao Tzus avatar
Citat:
I det här fallet är Kolman judiskt, efter Katerinas morfar, den judiske bolsjeviken Ernest Kolman. Sluta för fan vara så blåögda. Katerina Janoch är judinna. Punkt.
Det står inget om det i Wikipedia
http://sv.wikipedia.org/wiki/Katerina_Janouch

2008-07-08, 23:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lao Tzu
Det står inget om det i Wikipedia
http://sv.wikipedia.org/wiki/Katerina_Janouch

2008-08-06, 23:50
Medlem
Lao Tzus avatar
Citat:
Nej, det är sant.
Men nu konkar hon lite misstänkt enligt realtid....
Citat:
Bouppteckningen visar skulder på 20 miljoner kronor för sexrådgivaren Katerina Janouch. ”En kriminell handling från början till slut”, säger en av leverantörerna till Realtid.se.
http://www.realtid.se/ArticlePages/200808/05/20080805101732_Realtid672/20080805101732_Realtid672.dbp.asp

________
Citera
2008-08-07, 08:23
Medlem
Sexiga sexologer

Citat:
Ursprungligen postat av Yazzo
Katerina Janouch ingen utbildning inom sexologi eller motsvarande.

Malena Ivarsson däremot är Sveriges överlägset bäst utbildade sexolog.
Aftonbladets lilla Kines (Linn Heed) har inte heller hon någon formell utbildning som sexolog, trots att hon verkar vara "titelkåt" och hade bland en drös med titlar på aftonbladet även "leg sexolog", något som efter påstötningar tagits bort då detta inte stämmer.

Allt detta från en mycket god vän och tillika utbildad sexolog i Göteborg.

Din vän har delvis rätt. Sexolog är något som vem som helst kan kalla sig. Janouch skrapade ihop 10 poäng - om hon nu fullföljde....Heed däremot är dels psykolog, psykoterap. och ska dessutom ha klarat av tentor så att hon har 40 p sexologi. Där ligger Ivarsson i lä! Några få i landet är auktoriserad sexolog. (Legitimation som sexolog finns inte att få.) Då krävs dels en utb som psykolog eller läkare eller sjuksköt eller socionom samt 60 p i sexologi och att ha vitsordat att man arbetat som sexolog på heltid under tre år och dessutom har varit medlem i svensk sexologisk förening under tre år. Sexologiutbildningen i Göteborg var unik. Idag finns en annan utbildning som har ett annat upplägg och är mer akademisk....Helene Backman...skrev för expressen....hade 60p. I Norden finns ca 50 st som har läst 80p....en urflippad, hal och skum snubbe från Big Brother hör till dem. Pluggade med honom och säkert med "den goda vännen som är utbildad sexolog". Så som forskare eller journalist var det möjligt att läsa upp till 40p i sexologi....De övriga som pluggade var läkare, sjusköt, psykologer eller socionomer.
Citera
2008-08-07, 09:37
Medlem
Citat:

http://www.realtid.se/ArticlePages/200808/05/20080805101732_Realtid672/20080805101732_Realtid672.dbp.asp

________

Inte snyggt... Dom verkar i princip ha plundrat bolaget och låtit sina leverantörer betala kalaset, skulle gissa på att detta kommer att undersökas noggrannare av konkursförvaltaren.
Citera
2008-08-07, 10:44
Medlem
Citat:

________
Jodå, typiskt judar (Trustorhärvan, någon?). För övrigt menade jag inte "nej, det är sant" som i "nej, jag kanske har fel" utan som i "nej, det är sant att det inte står i Wikipedia". Det jag säger stämmer givetvis alldeles oavsett vad Wikipedia skriver.
Citera
2008-08-08, 03:43
Medlem
Diva

Jag har hört att hon är en riktig diva, anser sig överlägsen alla andra. När hon kommer in på tidningsredaktionenen är det hon som gäller, hon tar allt space.
Ingen gillar henne på grund av att hon anser sig stå i centrum av universum.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in