2024-03-07, 13:53
Medlem
zobras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AbortRetryIgnore
Dessa religiösa barn borde med sin starka tro också ha förmågan till distans till den.

Varför borde dem det? Seriöst, varför?
Citera
2024-03-07, 14:24
Medlem
Vacker och klok kvinna, synd att dessa motarbetas i Sverige 2024. Men jag ser en liten förändring. Att personer som Janouch, Lamotte osv skulle anställas av SVT eller att ens få vara med på debatt kommer aldrig ske det är ju stasi media och följer sovjet som det var på den tiden, åsikter som inte vi delar ska tystas. Men på andra ställen så kan jag se en öppning. Tyvärr följer i princip alla medier sossarnas inställning till allt, och så länge sossarna fortsätter sin förflyttning så måste medierna följa efter. Så skribent på Expressen eller något låter väl som en bra början.
Citera
2024-03-07, 14:37
Medlem
genusvaetares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moralhora
Du beskriver fall där media med utgivningsbevis hängt ut någon med Katarina Janouch, privatperson, hängt ut någon. Jag vet inte om utgivningsbevis hade hjälpt henne i detta läge, men det gör en rätt stor skillnad i hur fall bedöms.
Så du menar att det är värre att bli förtalad av en privatperson på sociala medier med högst begränsad spridning än att bli förtalad av Dagens Nyheter (t. ex. Julia Caesar) med miljontals läsare och ett helt annat trovärdighetskapital? I så fall är rättens bedömning givetvis politiskt färgad och helt uppåt väggarna fel.

Nu har jag inte läst den aktuella tweeten(?) men jag är helt övertygad om Katerina Janousch aldrig i helvete hade blivit dömd om hon skrivit detta för 10 år sedan. Av två skäl. För det första hade Hildorna inte hunnit totalt infiltrera alla domstolar vid den tiden, för det andra var Janousch då känd som sexolog och anti-SD. Det hade räckt mer än väl för att bli friad.

Rättspraxis har också förändrats rejält när det gäller förtal. Tidigare var det så gott som omöjligt att få någon dömd för förtal i Sverige. Minns Fälldin vs Börjlind. Eventuella skadestånd var också ett skämt.
Numera har okynnesanmälare som "Näthatsgranskaren" vinst varje gång. Bisarrt minst sagt. Vad jag vet har ingen lyckats få den dåren fälld för förtal trots att hela hans självpåtagna roll går ut på att offentligt hänga ut försvarslösa pensionärer som rasister så att galningarna i AFA kan trakassera och hota dem.

Om någon tvivlar på att denna dom är rent politisk så är det bara att läsa innantill i denna tråd. Vänstertrollen frossar och vältrar sig av vällust i domen medan mer sansade skribenter undrar vad det är som pågår i Sverige.
Citera
2024-03-07, 15:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av genusvaetare
Så du menar att det är värre att bli förtalad av en privatperson på sociala medier med högst begränsad spridning än att bli förtalad av Dagens Nyheter (t. ex. Julia Caesar) med miljontals läsare och ett helt annat trovärdighetskapital? I så fall är rättens bedömning givetvis politiskt färgad och helt uppåt väggarna fel.

Nu har jag inte läst den aktuella tweeten(?) men jag är helt övertygad om Katerina Janousch aldrig i helvete hade blivit dömd om hon skrivit detta för 10 år sedan. Av två skäl. För det första hade Hildorna inte hunnit totalt infiltrera alla domstolar vid den tiden, för det andra var Janousch då känd som sexolog och anti-SD. Det hade räckt mer än väl för att bli friad.

Rättspraxis har också förändrats rejält när det gäller förtal. Tidigare var det så gott som omöjligt att få någon dömd för förtal i Sverige. Minns Fälldin vs Börjlind. Eventuella skadestånd var också ett skämt.
Numera har okynnesanmälare som "Näthatsgranskaren" vinst varje gång. Bisarrt minst sagt. Vad jag vet har ingen lyckats få den dåren fälld för förtal trots att hela hans självpåtagna roll går ut på att offentligt hänga ut försvarslösa pensionärer som rasister så att galningarna i AFA kan trakassera och hota dem.

Om någon tvivlar på att denna dom är rent politisk så är det bara att läsa innantill i denna tråd. Vänstertrollen frossar och vältrar sig av vällust i domen medan mer sansade skribenter undrar vad det är som pågår i Sverige.
Nu var det väl inte förtal som så eftersom det var sant det hon sa...
Bara under veckan har ju sydsvenskan avslöja ett antal "incidenter" inom Malmös skolvärd kollat till just islam, hedersförtryck och annat skit.
Hade sydsvenskan gjort sitt jobb - och inte bara plockat upp Katarinas scoop - så hade man sluppit detta. Men som alltid springer Sydsvenskan och Malmö stad islamisternas ärende.
Citera
2024-03-07, 16:05
Medlem
Sett henne på Tinder några gånger ,ser helt klart ok ut tycker jag .
Citera
2024-03-07, 16:38
Medlem
Insyn5s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Korv-Bajs
Jag tycker att det verkar som om lärare är ganska offentliga personer:

https://www.skolverket.se/regler-och...lararregistret

Klart man inte är offentlig som person. Du blandar ihop det rejält nu.
Citera
2024-03-07, 16:41
Medlem
Ulf-Knulldells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Surikat80

Jamed henne blir det roten i röven direkt..
Citera
2024-03-07, 16:52
Citat:
Ursprungligen postat av Surikat80

Brukar vara rätt mycket filter på hennes bilder
Citera
2024-03-07, 17:18
Medlem
Citat:
Författaren och journalisten Katerina Janouch döms för grovt förtal efter att hon hängt ut en lärare på sina sociala medier som hon påstod skulle tvinga barnen att erkänna sig till islam.

Straffet blev dagsböter 50 om 150 kr i tingsrätten. Ett straff som hovrätten skärper till 100 dagsböter. Katerina Janouch ska dessutom betala 50.000 kronor i skadestånd till den utpekade läraren.

https://www.youtube.com/watch?v=N-G71dW_2j0
https://www.youtube.com/watch?v=YPwENN4wR74&t=0s

domen överklagas.
Citera
2024-03-07, 17:32
Medlem
Muslimfittas avatar
En häxjakt. Så extremt vanlig i dagsläget som vi ser överallt. Kan ni börja förstå vilken makt islam har fått i våra länder? Islam och muslimer är extra skyddade av lagar.
Citera
2024-03-07, 17:50
Medlem
DeValeras avatar
Nu verkar det som flera här har varit inne på, att det tycks vara lätt att bli fälld för förtal nuförtiden.

Det ska bli intressant och se om den socialdemokratiska politikern som kallade Justitieutskottets ordförande för nazist kommer bli åtalad. Att vara nazist måste väl ändå vara något av det värsta man kan vara i dagens Sverige. Att beskylla en av våra mest högt uppsatta politiker för att vara nazist måste ses som anmärkningsvärt och ytterst kränkande för den personen. Att utpekas som en folkmördare och krigsivrare.

Vi får se om samma måttstock kommer att användas i fallet med den socialdemokratiska politikern som i fallet med Katerina Janouch.
Citera
2024-03-07, 18:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DeValera
Nu verkar det som flera här har varit inne på, att det tycks vara lätt att bli fälld för förtal nuförtiden.

Det ska bli intressant och se om den socialdemokratiska politikern som kallade Justitieutskottets ordförande för nazist kommer bli åtalad. Att vara nazist måste väl ändå vara något av det värsta man kan vara i dagens Sverige. Att beskylla en av våra mest högt uppsatta politiker för att vara nazist måste ses som anmärkningsvärt och ytterst kränkande för den personen. Att utpekas som en folkmördare och krigsivrare.

Vi får se om samma måttstock kommer att användas i fallet med den socialdemokratiska politikern som i fallet med Katerina Janouch.

Man kommer väl använda samma måttstock som med den tidigare socialdemokraten Jamal El-Haj, där åklagaren landade i att påståenden om säkerhetshot och Hamaskopplingar från Fredrik Kärrholm inte utgjorde förtal då El-Haj är politiker och som sådan ska tåla lite mer. Jomshof är ju också politiker.

Den utpekade läraren var ju varken politiker eller offentlig person i övrigt, så där handlar det om en annan måttstock.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in