det verkar som att det närmaste en definition vi kommit är att kärlek är svårdefinierat och att metaforer är det enda som riktigt kan beskriva det, vilket påvisar att det är högst subjektivt vad kärlek är.. vilket kan vara helt sant! Jag själv däremot skulle definiera kärlek som känslan som man skapar gentemot en individ som på många plan, och då särskilt de man inte riktigt är medveten om, uppfyller alla ens behov, oavsett vilka de behoven är. Jag tror säkert att många nu vill säga att den definitionen inte riktigt räcker, att den missar några av de viktigaste aspekterna, och att bara för att någon "är bra för en" betyder det inte att man måste älska dem.. men säger man så, har man missuppfattat vad jag sagt, och bör läsa min definition igen!
Citat:
Ursprungligen postat av Creger
kärlek är driften att bevara det som bidrar till att ens egna behov blir tillgodosedda.
Du säger ungefär vad jag menar.. vi kan kalla det nära nog och säga +1
Det verkar vara svårare att definiera vad ett förhållande är, vilket jag tycker nästan är en intressantare fråga? Jag menar, vart går gränsen för ett förhållande? till skillnad från kärlek, måste ett förhållande definieras av mer än en person, vilket betyder att det måste finnas kriterier.. vilka är de? Min egen definition av förhållande, skulle nog lyda ungefär som "ett löfte mellan två personer att finnas där för varandra", men det låter fattigt? någon som kan komplimentera?