Har använt sökfunktionen för en sån här tråd borde rimligtvis finnas redan. Har kollat igenom 10 sidor och hittat en kort skvallertråd från sommaren 06, en tråd i medier och journalistik som är ganska aktiv, en tråd som heter "Grå eminens hos GW Persson" här i Litteraturdelen där tråden verkar handla om ett ord som dykt om i hans böcker.
Hittade oxå påtal om ingenting en väldigt intressant årsgammal tråd som hetter "Varför heter alla pervon Leif?". En fördel med en uppfuckad sökfunktion iaf, man hittar lite kul på vägen..
Fast ingen tråd som handlar om hans böcker. Om jag sökt fel så skyller jag allt på den där urkassa sökfunktionen som är ett hot mot hela vårt civiliserade samhälle snart
Kort och gott direkt till trådens tänkta kärna då: Är böckerna av Leif GW Persson lika geniala som Professorn själv är?
Är de värda att läsa? Skiljer de sej från mängden i den djungel av kriminalromaner som finns där ute?
Får han till historierna bra?
Är personbeskrivningarna bra eller är det den vanliga fällan men en ensam medelålders polis som börjar få sliten kropp, lever helt enbart för sitt polisyrke och lyssna på någon skum musik?
GW Persson släppte tydligen sina första böcker redan på 70-talet med "Grisfesten", "Profitörerna" och "Samhällsbärarna" och det skulle dröja till början av 2000-talet innan han släppte nästa, "Mellan sommarens längtan och vinterns köld", "En annan tid, ett annat liv" och nu senast "Faller fritt som i en dröm".
Två triologier alltså, för "Linda - som i Lindamordet" är om jag har fattat rätt en fristående bok?
Bör man läsa de första böckerna från 70-talet först eller är den andra triologin helt fristående?
Är hans gamla eller nya böcker starkast?
Skriver han lika lulligt som han pratar?
Ge gärna era allmäna åsikter på Proffessorns böcker