• 1
  • 2
2008-07-02, 17:09
Medlem
Hej FB

Kan dra lite kort om mig själv: Man 20år, jobbar på en industri i Stockholmsområdet. Gick ut gymnasiet förra våren med 20,0 och tänkte försöka ta mig in på läkarlinjen så småningom. Men jag ville jobba lite först o slippa studier ett tag + tjäna pengar till de senare studierna.

Sagt och gjort, jag fixade jobb på en industri som sagt via ett bemanningsföretag. Dock gillade min arbetsgivare mig bra så jag fick fast anställning där rätt snabbt, fast dom egentligen inte anställer folk nu. Jag jobbar som maskinoperatör dvs längst ner på golvet och har ett rätt enkelt och enformigt jobb. Jag trivs rätt bra, det är ganska lugnt och har bra jobbarkompisar.

Ända sen jag började har jag tagit för mig och försökt lära mig så mkt som möjligt och hakat på alla former av sidouppdrag som tillkommit mitt vanliga jobb. När sedan en maskintekniker blev sjukskriven tog jag de flesta av hans arbetsuppgifter + att jag fortsatte som vanligt med mitt andra jobb. Detta ledde till att jag hade det ganska svettigt ett tag med sinnesjukt mkt övertid och mkt stress osv. Men jag har skött allting perfekt och alla chefer verkar mer än nöjda.

För de som inte visste det så är det iaf på min avd rätt stor skillnad mellan tekniker och operatör, både i lön, ansvar och arbetsuppgifter. Det har alltid hetat att operatörer inte ska kunna avancera till tekniker eftersom den senare behöver utbildning på området, men alla som som jobbar som tekniker på min avd har börjad som operatör.

I dagsläget är jag riktigt jävla förbannad på min arbetsgivare. Jag har inte fått någonting tillbaka för min enligt mig rätt så stora arbetsinsats de senaste månaderna, förutom en jävla massa verbal uppskattning. Jag har i princip bara gått och väntat på att de ska erbjuda mig ett jobb som maskintekniker, men inget har hänt. Har inte ens fått mer betalt på min rätt kassa lön.