Citat:
Ursprungligen postat av Gryningsbror
Många frågor och jag hinner inte riktigt med att svara på alla.
Vår kontakt upphörde-96-97
Har försökt få honom att begå annan brottslighet, dock inte sagt att det gäller bränder, nästan lyckats men ändå misslyckats.
Han har alltid varit lite av en enstöring.
Han hade ett stort intresse, ja. Men polisen i skurup "stal" hela hans "intresse"
Han missbrukar idag, ja. Vill inte gå in på vad i detalj.
Undrar lite vad som driver dig till att vilja lämna ut din bror här? Vill du att man ska försöka förstå ( vilket är mitt intresse) eller hur tänker du?
Ställer några frågor från ovan, och en del som jag undrade över idag då jag läste tidningarna:
Varför upphörde er kontakt just dessa år? Något särskilt som hände mellan er?
Vilket var det andra stora intresset för din bror?
Det verkar som din bror har ett slags paranoja kombinerat med ett storhetsvansinne.
Menar, det verkar som han tycker sig ha rätt att genomföra dessa bränder som hämnd för det han varit utsatt för. Och att den uppmärksamhet han sen får , genom att bli omtalad, komma i tidningarna och se sin egen bild, att han njuter av det. Känner sig betydelsefull osv. Vad tror du som känner honom? Du verkar ha en speciell anknytning till honom trots att ni inte haft kontakt. Ni har upplevt våldsamma saker och tagit hand om varandra vad jag förstår. Sånt binder en samman för livet, även om man tar avstånd från vad denna person gjort, och som ses som ett monster av omgivningen.
Att han har utvecklat svår paranoja tänker jag när det skrevs att han var övertygad om att polisen haft buggar el likn. i hans mobil, för när han fick den tillbaka så sa han att den drog den mera ström än innan. det var väl ingen tidningsanka, eller?
Vore intressant att höra hur du ser på saken?