2011-03-16, 00:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RemeronDreams
Har han aldrig funderat på att rikta hatet mot er styvfar eller mot socialens handläggare av ärendet?

Har han någonsin fungerat någon period i samhället, haft jobb t.ex?

Har du aldrig varit rädd att han skulle rikta sitt hat mot dej (tänker mest på att du angett honom vid ett par tillfällen)?

Vet du om han någonsin haft mer avancerade planer på sabotage, typ kemisk industri eller liknande?

Har han aldrig övervägt sprängmedel?

Jo, han hatar sin svärfar och hatar socialen.

Han har arbetat en kortare tid på mitt företag, men det slutade med att både han och jag åkte dit -95, tyvärr, för då var han nog närmre än någonsin till ett normalt liv.

Ja, han har haft planer kan du tro.

Ja du, sprängmedel...
Citera
2011-03-16, 00:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Drozd
Jag förstår att det måste kännas tungt att ha en så hatad bror. Känner du en lättnad nu när han åkt fast?
Ja, om han nu är skyldig så är det en lättnad. Skulle främst nog vara en lättnad för Ystadsborna. Jag blir nog aldrig av med mitt "arv" vad som än händer.
Citera
2011-03-16, 00:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Formsvacka
Var går din gräns mellan vilken byggnad som är värd mer än ett människoliv och inte?
En byggnad anser jag inte vara mer värd än en människa, konstigt resonemang. Skulle kanske möjligen fundera på saken om Nationalmuseum brann ned.
Citera
2011-03-16, 00:55
Medlem
Charlie6789s avatar
Är inte så insatt i ämnet men antar att bror din bränt ner massa byggnader o liknande?
Sånt kostar såklart pengar för samhället, förstår att mobbningen "formade" den person han är idag. Blev själv mobbad när jag va liten men hittade en "utväg" igenom att börja snatta som fan varje dag då skol kamraterna uppskattade det så jag fick "kompisar" och ett ryckte. Ska nog ärligt säga att jag kostat samhället säkert 1 miljon kr utan att ljuga då jag snatta varje dag i nästan 10 års tid, sånt man ångrar idag då man nu vet hur svårt folk har det för att få det att gå ihop!

Hoppas han bättrar sig och slutar upp med drogerna, de gör knappast saken bättre för hans egen skull då han bara blir mer o mer tillbakadragen.
Citera
2011-03-16, 00:56
Medlem
Först och främst, bra initiativ PyroBro!
Såg inte denna frågan i tråden;
Har han berättat för dig vad hans syfte har varit? Eller har det bara varit vansinnesaktioner?

//Style
Citera
2011-03-16, 00:57
Medlem
PhDSalanders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gryningsbror
Många frågor och jag hinner inte riktigt med att svara på alla.

Vår kontakt upphörde-96-97

Har försökt få honom att begå annan brottslighet, dock inte sagt att det gäller bränder, nästan lyckats men ändå misslyckats.

Han har alltid varit lite av en enstöring.

Han hade ett stort intresse, ja. Men polisen i skurup "stal" hela hans "intresse"

Han missbrukar idag, ja. Vill inte gå in på vad i detalj.

Undrar lite vad som driver dig till att vilja lämna ut din bror här? Vill du att man ska försöka förstå ( vilket är mitt intresse) eller hur tänker du?
Ställer några frågor från ovan, och en del som jag undrade över idag då jag läste tidningarna:

Varför upphörde er kontakt just dessa år? Något särskilt som hände mellan er?

Vilket var det andra stora intresset för din bror?

Det verkar som din bror har ett slags paranoja kombinerat med ett storhetsvansinne.
Menar, det verkar som han tycker sig ha rätt att genomföra dessa bränder som hämnd för det han varit utsatt för. Och att den uppmärksamhet han sen får , genom att bli omtalad, komma i tidningarna och se sin egen bild, att han njuter av det. Känner sig betydelsefull osv. Vad tror du som känner honom? Du verkar ha en speciell anknytning till honom trots att ni inte haft kontakt. Ni har upplevt våldsamma saker och tagit hand om varandra vad jag förstår. Sånt binder en samman för livet, även om man tar avstånd från vad denna person gjort, och som ses som ett monster av omgivningen.

Att han har utvecklat svår paranoja tänker jag när det skrevs att han var övertygad om att polisen haft buggar el likn. i hans mobil, för när han fick den tillbaka så sa han att den drog den mera ström än innan. det var väl ingen tidningsanka, eller?

Vore intressant att höra hur du ser på saken?
Senast redigerad av PhDSalander 2011-03-16 kl. 01:00.
Citera
2011-03-16, 01:05
Medlem
Aragons avatar
Det var väl en mp3 spelare de skulle ha "buggat"?
Här tror jag faktiskt inte han är ute och cyklar (mordbrännar´n) alltså. Skulle inte alls förvåna mig om det stämde.

Läste även att polisen skulle haft någon "undercover" som skulle spela vän med honom. Till detta krävs det ju inget geni att räkna ut att varför i helvete skulle plötsligt någon vilja bli vän med mig? Det är kanske detta som brodern definerar som intelligent, och vad vet jag?

Det jag tror är helt klart att polisen är fan så mycket dummare än "brännar´n" och därför är det med lite tjusning jag läser om hans drömmar om igelkottar och strumpor utanpå skorna för polisen är så jävla korkad att de köper allt, eller är för dumma för att visa på att han ljuger. För visst fan njuter man av att vi har ett rättsväsende som inte ens kan ta hand om en mordbrännare "för alla bevisen brinner upp"

Lite CSi för fan till den svenska länsman
Citera
2011-03-16, 01:09
Bannlyst
Hur mycket hasch röker du och din bror nu?
Vilka andra droger har din brorsa hållt på med?
Om din bror inte kan röka nu, tror du han vill röka?

återkommer med lite bättre frågor imorgon.
Citera
2011-03-16, 01:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PhDSalander
Undrar lite vad som driver dig till att vilja lämna ut din bror här? Vill du att man ska försöka förstå ( vilket är mitt intresse) eller hur tänker du?
Ställer några frågor från ovan, och en del som jag undrade över idag då jag läste tidningarna:

Varför upphörde er kontakt just dessa år? Något särskilt som hände mellan er?

Vilket var det andra stora intresset för din bror?

Det verkar som din bror har ett slags paranoja kombinerat med ett storhetsvansinne.
Menar, det verkar som han tycker sig ha rätt att genomföra dessa bränder som hämnd för det han varit utsatt för. Och att den uppmärksamhet han sen får , genom att bli omtalad, komma i tidningarna och se sin egen bild, att han njuter av det. Känner sig betydelsefull osv. Vad tror du som känner honom? Du verkar ha en speciell anknytning till honom trots att ni inte haft kontakt. Ni har upplevt våldsamma saker och tagit hand om varandra vad jag förstår. Sånt binder en samman för livet, även om man tar avstånd från vad denna person gjort, och som ses som ett monster av omgivningen.

Att han har utvecklat svår paranoja tänker jag när det skrevs att han var övertygad om att polisen haft buggar el likn. i hans mobil, för när han fick den tillbaka så sa han att den drog den mera ström än innan. det var väl ingen tidningsanka, eller?

Vore intressant att höra hur du ser på saken?

Mitt syfte med att svara här är nog delvis för att jag vill försöka förklara, om det nu går. Många undrar och vet egentligen inte så mycket om honom. Bara det som står i tidningarna. Kanske gör jag fel genom att skriva här?
Jag har själv fruktansvärda samvetskval för vad jag gjort och vill kanske "sona" det genom att försöka förklara och kanske lindra lite av den skada han gjort andra, om det nu överhuvudtaget går.
Han har på senare tid fått en släng av storhetsvansinne. Han har varit mer än hälsosamt narcissistisk redan när han var liten, men visste redan då hur och vad man använde sin hjärna till, tyvärr.

Hur polisen arbetar med övervakning, varken kan eller vill jag gå in på. Fråga gärna Rikskriminalen och se vad du får för svar.
Citera
2011-03-16, 01:10
Medlem
RemeronDreamss avatar
Skulle du säga att hans hat är riktat mot hela mänskligheten, dvs att han i princip ser alla människor som skyldiga till den situation han är i, eller är det på något sätt en hämnd mot människorna i det område han växte upp i?

Lite konstig fråga, har han någon gång i livet varit tillsammans med en kvinna (eller man för den delen, ja du förstår vad jag menar) i något slags kärleksförhållande som även varit fysiskt?

Går hans hat i perioder som typ flammar upp, dvs så att han lugnar ner sej i perioder och blir mer normal, eller är hans sinnesstämning mer konstant?

Har han någonsin misshandlat någon? Har han på något sätt sadistiska tendenser?

Kan han känna tillgivenhet till djur, t.ex en hundvalp, eller skulle du säga att han i viss mån är känslomässigt avtrubbad?

Har han någon gång uttryckt ånger på något sätt?
Citera
2011-03-16, 01:11
Medlem
[QUOTE Bannadkille, återkommer med lite bättre frågor imorgon.[/quote]

Tack, det uppskattas.

Nej, jag röker INTE hasch.
Du kan ju göra honom glad och smuggla in lite på häktet till honom och fundera ut lite smartare frågor under tiden.
Senast redigerad av Gryningsbror 2011-03-16 kl. 01:14.
Citera
2011-03-16, 01:13
Medlem
Ockletts avatar
Skapar du denna tråd för att du vill få Sveriges uppmärksamhet? Dvs tror du att folk som läser denna tråd kommer prata om hur synd det är om dig inför andra samt att tidningar kommer ta upp det? Vill du bevisa din oskyldighet och din sympatiska närvaro när du skapar denna tråd?
För du verkar uppenbarligen trött på att hela tiden förknippas med din bror och allt som hände kring honom vart du än befinner dig.

Jag är helt okunnig om gryningspyromanen och om dig förutom det jag har läst i denna tråd. Mina frågor/fråga är ganska objektiva och jag hoppas att du kan svara på dem.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in