2010-02-26, 16:40
Medlem
rapans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sjved
Precis.
Uffe är ju inte pyroman i ordets rätta bemärkelse.
Wikipedia:

Nej Uffe gör ju detta för att hämnas på samhället eller de företag eller privatpersoner som han retat upp sig på, han skulle lika gärna kunnat använt Semtex eller TNT så branden är bara medlet inte målet.

Jag vet inte med er men en person som varit inblandad i cirka hundratalet bränder sedan 1990 ser jag som pyroman. Sedan vad han motiverar dem med anser jag vara irrelevant.
Citera
2010-02-26, 19:59
Medlem
gläfss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rapan
Jag vet inte med er men en person som varit inblandad i cirka hundratalet bränder sedan 1990 ser jag som pyroman. Sedan vad han motiverar dem med anser jag vara irrelevant.
Jag tror ingen är intresserad av hur du definierar ett ord som har en - i ordböcker och medicinsk litteratur bland annat - redan vedertagen betydelse. En pyroman är någon som njuter av att sätta fyr på saker. Ofta för att döva ångest. Den så kallade gryningspyromanen lider INTE av pyromani, oavsett vad du säger.
Citera
2010-03-09, 17:23
Medlem
puttepunks avatar
Gryningspyromanen släppt ur häkte-bevisen höll inte!

http://www.ystadsallehanda.se/article/20100309/YSTAD/100309879/1365/&/Gryningspyromanen-slappt-ur-haktet
Citera
2010-03-09, 18:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av puttepunk
Gryningspyromanen släppt ur häkte-bevisen höll inte!

http://www.ystadsallehanda.se/article/20100309/YSTAD/100309879/1365/&/Gryningspyromanen-slappt-ur-haktet

Är här ingen i detta långa land som kan "tända" på honom.

Tolka det hur ni vill med flickvänn så är problemet löst även en dunk bensin så är de flesta problemen lösta.
Citera
2010-03-09, 20:40
Medlem
pawitels avatar
En samhälls-skandal att detta svin inte kan stoppas.
Rättsväsendet är som vanligt veligt och vill "hellre fria" än stoppa idioter/vandaler/pyromaner.
Citera
2010-03-10, 12:40
Medlem
http://kvp.expressen.se/nyheter/1.1912162/misstankte-gryningspyromanen-slapptes-i-gar
Citera
2010-03-10, 14:36
Medlem
Hans försvarsadvokat sägs vara riktigt bra. När han brände i Dalarna skall det ha varit en annan lagvrängare inblandad och då blev det en stund bakom galler.

Annars undrar jag egentligen hur Uffe gör för att lyckas komma undan hela tiden. Kunde vara bra kunskap attbära med sig... Även om han garanterat är vrickad kan han ju inte vara totalt intelligensbefriad.
Citera
2010-03-10, 16:21
Medlem
Cousin Cocaines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BorizJeltzin
Hans försvarsadvokat sägs vara riktigt bra. När han brände i Dalarna skall det ha varit en annan lagvrängare inblandad och då blev det en stund bakom galler.

Annars undrar jag egentligen hur Uffe gör för att lyckas komma undan hela tiden. Kunde vara bra kunskap attbära med sig... Även om han garanterat är vrickad kan han ju inte vara totalt intelligensbefriad.
Jag tror polisen har fixerat sig vid Uffe lite väl mycket. Har inte de flesta av hans bränder riktat sig mot byggnadsminnen och företag? Jag tror han är mer selektiv när det gäller vad han ska bränna ner.
Citera
2010-03-10, 16:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cousin Cocaine
Jag tror polisen har fixerat sig vid Uffe lite väl mycket. Har inte de flesta av hans bränder riktat sig mot byggnadsminnen och företag? Jag tror han är mer selektiv när det gäller vad han ska bränna ner.

Kan mycket väl vara så. Fast det skulle vara intressant med jämförande statistik på morgonbränder i trakter där han befinner sig respektive inte befinner sig. Nu är ju inte statistik en särskilt bra bevismetod, men ändå.
Citera
2010-03-11, 09:46
Medlem
gläfss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BorizJeltzin
I den långa intervjun han gav med Skånskan förra året (?) sa han att han hade IQ över 150, om jag minns rätt. Och att han hade betyg så han kunde läsa vad som helst. Den verkar inte finnas på nätet, dock, den intervjun.
Citera
2010-03-11, 11:37
Medlem
rapans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gläfs
Jag tror ingen är intresserad av hur du definierar ett ord som har en - i ordböcker och medicinsk litteratur bland annat - redan vedertagen betydelse. En pyroman är någon som njuter av att sätta fyr på saker. Ofta för att döva ångest. Den så kallade gryningspyromanen lider INTE av pyromani, oavsett vad du säger.

känns tryggt att det finns någon sådana som du som besitter all världens kunskap.

Du måste försöka förstå det faktum att en person som varit inblandad i hundratalet bränder blir och är i betraktarens ögon en pyroman. Oavsett vad du säger.
Förlåt men skojar du?
Citera
2010-03-11, 13:50
Medlem
gläfss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rapan
känns tryggt att det finns någon sådana som du som besitter all världens kunskap.

Du måste försöka förstå det faktum att en person som varit inblandad i hundratalet bränder blir och är i betraktarens ögon en pyroman. Oavsett vad du säger.
Förlåt men skojar du?
Oj, förlåt, inte meningen att försöka diskutera med någon som är efterbliven. Du har förstås rätt, välj du vad redan accepterade ord ska betyda i stället efter eget behag. Då får vi nog en bra diskussion.

Jag tror du helt enkelt är för dum för att förstå att vad du än säger så blir inte den så kallade gryningspyromanen pyroman. Stånga du huvudet blodigt, för all del.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in