2008-11-25, 23:25
Medlem
Tuesdays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cousin Cocaine
Kan vara en fördel om han har en fast bostad. Polisen har åtminstone en adress att utgå ifrån när de ska spana på honom.

Jag tänker på läkaren som kallas K-rautamannen, TR-dömde mordbrännaren i Gävle som senare friades i HovR pga bristande bevisning. Han fick en bostad som brann upp, och han häktades. Dessvärre gick uppsåt ej att bevisa. Det kan inte vara kul för någon att bo i samma hus som dessa pyromaner.

http://arbetarbladet.se/nyheter/gavle/1.111823

(Den olyckan i bostaden gjorde inte mannen mer försiktig. Han anhölls ånyo för att ha tänt på för en månad sedan. http://arbetarbladet.se/nyheter/gavle/1.198477)

Polis och åklagare står ofta maktlösa i fall som dessa.
Citera
2008-11-25, 23:27
Medlem
Cousin Cocaines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tuesday
Jag tänker på läkaren som kallas K-rautamannen, TR-dömde mordbrännaren i Gävle som senare friades i HovR pga bristande bevisning. Han fick en bostad som brann upp, och han häktades. Dessvärre gick uppsåt ej att bevisa. Det kan inte vara kul för någon att bo i samma hus som dessa pyromaner.

http://arbetarbladet.se/nyheter/gavle/1.111823

(Den olyckan i bostaden gjorde inte mannen mer försiktig. Han anhölls ånyo för att ha tänt på för en månad sedan. http://arbetarbladet.se/nyheter/gavle/1.198477)

Polis och åklagare står ofta maktlösa i fall som dessa.
Visserliggen är Borgström störd, men jag tror inte han är så puckad att han sätter eld på lägenheten eller bostadshuset. Skulle ju vara lite uppenbart...
Citera
2008-11-25, 23:45
Medlem
Neromechas avatar
Som jag förstått det så sätter han eld på kulturminnesmärken, inte på bostadshus. Som en hämnd mot staten, med preskriptionstid.
Citera
2008-11-26, 10:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Neromecha
Som jag förstått det så sätter han eld på kulturminnesmärken, inte på bostadshus. Som en hämnd mot staten, med preskriptionstid.

Har du alls följt med i nyheterna det senaste året? Det är ju bostadshus han satt eld på i Ystad och Simrishamn nu i somras och under hösten.
Citera
2008-11-26, 10:38
Medlem
Boits avatar
d

Bor numera i en av kommunen uppsatt och betald barack på Koboltsgatan efter Betchart's Lack..
Citera
2008-11-26, 17:01
Medlem
Sälklubbarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Boit
Bor numera i en av kommunen uppsatt och betald barack på Koboltsgatan efter Betchart's Lack..
Vore kul om nån brände ner den för honom.
Citera
2008-11-26, 18:01
Medlem
AugustGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sälklubbarn
Vore kul om nån brände ner den för honom.
Det kan väl ordnas.
Citera
2008-11-26, 18:48
Medlem
Neromechas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gunilla66
Har du alls följt med i nyheterna det senaste året? Det är ju bostadshus han satt eld på i Ystad och Simrishamn nu i somras och under hösten.

Jag tror inte han sätter eld på sin egen barack i alla fall...
Citera
2008-11-26, 21:40
Medlem
zeke5s avatar
brandvakt

två saker som slog mig nu.
1.Operera in ett chip på Ulf B sen är det ju bara att följa på GPS var han är.
som man följer vilda djur i naturen.
2. Ystad är enda stad i sverige som har brandvakt "lurblåsaren" komiskt att detta yrke fyller en funktion nu.
Citera
2008-11-27, 12:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Boit

Undra om Ystad kommun har någon baktanke med att placera han just där?
Citera
2008-11-27, 14:47
Medlem
Cousin Cocaines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jongari
Undra om Ystad kommun har någon baktanke med att placera han just där?
Förmodligen ett djävla skitställe, gör nog inget om det bränns ner eller skitas ner där. Dessutom kanske man är rädd att han ska tutta på kommunhuset om han inte får sin vilja igenom.

Till alla som ska sätta "eld på honom", "fixa honom", b la b la....
Lägg ner 14-is fasonerna, det gagnar inte diskussionen att sitta och tala om hur tuff man är framför en TFT-skärm.
Citera
2008-11-27, 16:40
Medlem
Skicka upp honom till Vojakkala, där hade han gjort stor nytta
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här