2008-10-25, 22:01
Medlem
Serendipity73s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Boit
Folk kanske inte är så tuffa när de ser mannen som eldat ner halva städer, knivskurit hästar o har en familj som antagligen är likadana, vem vet vad en sån människa kan göra?

Bor inneboende hos en vän på Regementsgatan.. han stod o tände en cigg på Sektersgatan idag

Jag hoppas verkligen du inte menar allvar med om folk är så tuffa ? Tro mig, människor kan göra onda saker och vara elaka, men djur som plågas och utsätts för det ena eller andra.....fy fan ! Den som inte reagerar på det är det fel på. Jag lovar att det definitivt är många som skulle se till att ett as som knivskär hästar och hans kumpaner inte skulle komma undan med det. Min fråga .... är de dömda för detta ? Hur vet du med säkerhet att de (han, Ul* B har skurit och plågat djur ? Är detta bevisat och sant så.............* Levande död är väl i så fall ett ganska passande begrepp för en sån "människa" ! Djurplågare, pedofiler och kvinnomisshandlare ska inte ha någon nåd eller tillfälle att snyfta om varken nåd eller förlåt. Vissa saker kan man inte göra ogjort. Så snackar man om civilkurage-pris på TV !!!! Va !! Lågt ! Ge det till den som sätter ett permanent stopp för idioten ! Fyll cykelramen på hans cykel med nitroglycerin, Tejpa ett par korvar natrium på honom och skicka ut han i regnväder. Filma det och lägg det på youtube ! Det är av allmänt intresse ! Eller ring Dexter ! Jag saknar han !
Citera
2008-10-26, 22:27
Medlem
Boits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Serendipity73
Jag hoppas verkligen du inte menar allvar med om folk är så tuffa ?
Min fråga .... är de dömda för detta ? Hur vet du med säkerhet att de (han, Ul* B har skurit och plågat djur ? Är detta bevisat och sant så.............*
Ja hade folk varit så tuffa som dem säger hade han ju inte gått kvar på gatorna..

Ang dina frågor kan jag tyvärr inte hänvisa till nåt men sök runt lite så hittar du nog fakta om vad han/dem är dömda/misstänkta för!
Citera
2008-10-27, 07:08
Medlem
BoISarens avatar
Ystad drabbat av ny gryningsbrand

http://www.kvp.se/nyheter/1.1347544/ystad-drabbat-av-ny-gryningsbrand
Citera
2008-10-27, 09:22
Medlem
Cousin Cocaines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BoISaren
http://www.kvp.se/nyheter/1.1347544/ystad-drabbat-av-ny-gryningsbrand
Luktar starkt av Herr Borgström. Han har ju en viss dragning till kulturminnesmärkta hus och byggnader.
Citera
2008-10-30, 08:59
Medlem
Inte längre misstänkt för mordbränderna:
http://www.ystadsallehanda.se/article/20081030/SKANE/568211704/1365/&/Ingen-langre-misstankt-for-mordbranderna
Citera
2008-10-30, 10:58
Medlem
Boits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jongari
http://www.ystadsallehanda.se/article/20081030/SKANE/568211704/1365/&/Ingen-langre-misstankt-for-mordbranderna

Pinsamt... !
Citera
2008-10-31, 22:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jongari

Han "leker" ju med polisen. Pinsamt. Hundra spänn på att han gått och plockat fimpar någonstans och strösslat ut dem vid brottsplatserna eller något sånt. Det skulle inte förvåna mig om DNA-analysen av de spår de skickat till SKL visar sig matcha någon rökande polis eller civilanställd vid polishuset i Ystad. Det sorgliga är att han verkar vinna sin "lek".
Jag läste någonstans att det är svårt att ha span på honom eftersom han rör sig ute om nätterna när det är tomt och öde i Ystad. Det säger ju en hel del. Snubben går och cyklar vad jag har förstått och då är det klart att det är svårt att ha span om man ska glida efter honom i bil. Men nog katten ska det gå att ha osynligt span på honom även under sådana omständigheter. Klä ut er till tidningsbud, lodisar, fulla studenter eller vad som helst om ni inte kan smyga och röra er i skuggorna. Använd lite fantasi nu polisen och kliv ur bilen till att börja med.
Citera
2008-11-01, 01:44
Medlem
essebloodsheds avatar
idag

igår sågs Ulf smygande runt den lilla lilla sjön som brandingengörn "eller vad titeln nu kan vara, dvs den gubben som har varit med polisen på förhören under de senaste åren" bor vid. Ikväll fredag har Ulf setts i Skurup runt 19.30 tiden och telefonkedjan har fungerat utmärkt! Folket sitter i stugorna med hagelbrakarna i knät. Polisen är på det som fan!!!
Citera
2008-11-01, 09:26
Medlem
Har pratat med polis och folk från trakten. Det är nog inte polisen han skall vara rädd för....
Citera
2008-11-10, 04:41
Medlem
borgström igång igen ... blev nyss väckt av en polare .. ett dagcenter och en lägenhet på trädgårdsgatan i Ystad .. borgström har setts ute och jagas nu av polis och väktare , dom väntar på 3e branden ... själv drar man till jobb ...

inte dags för skyddsjakt ?
Citera
2008-11-10, 04:47
Medlem
Han har även tänt på vid restaurangen i Norra promenaden inatt. Polis har senaste timmen genomsökt parken.
Citera
2008-11-10, 07:42
Medlem
Tanuzs avatar
4a nya bränder.....nu får man snart skaffa ett baseball-trä å en brandsläckare å börja köra runt i stan...eller så får polisen börja hårdbevaka denna Ulf.
Hoppas ju att dom får tag på den skyldiga snart och att det inte finns 2 idioter som går lösa samtidigt i Ystad.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in