2025-04-02, 12:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zeusy
https://www.dn.se/sverige/sexariga-alice-ska-utvisas-ensam-till-thailand/

[b]

Är det 6åriga Alice som ska utvisas eller de som är kriminella här i hemlandet?
Varför utvisa små barn?

Det här går inte. Man kan inte utvisa ett sexårigt barn, som bara pratar svenska och som föddes i Danmark, till ett land hon aldrig har besökt. Särskilt inte när hennes biologiska mormor bor i Sverige.

Här måste finnas ett snabbspår för att lösa en adoption. Stackars barn.
Citera
2025-04-02, 12:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fangface
Hela mig.-verket är väl infesterat av islamister, feminister, vänsterpack, och annat drägg.
Då blir det såhär.

Hur kan detta skrivas i exakt alla trådar? Höj nivån.

Allting tyder på ett handhavandefel kombinerat med ett alldeles för oflexibelt regelverk.
Citera
2025-04-02, 12:26
Medlem
sonicguides avatar
Citat:

[b]

Varför utvisa små barn?
Betalartikel så man undrar ju verkligen hur man kommit fram till detta....
Citera
2025-04-02, 12:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bayeux
I vanlig ordning gäller underförstått den inkluderande kolonialismen; länder som Thailand kan så klart inte stå för den trygghet ett sexårigt barn behöver, det kan bara det goda välutvecklade Sverige göra. Säg mig, blir det då inte rätt många barn där ute i världen som ska hit, så att de kan få den trygghet de förtjänar?
Hon har aldrig varit i Thailand, inte så att alla därifrån ska hit. Jag undrade just vad de invandringskritiska här skulle säga. Jodå, ingen ska stanna.
Citera
2025-04-02, 12:32
Medlem
Sägs att hennes biologiska mamma måste ansöka om hennes uppehållstillstånd och hon är försvunnen. Ja, vad är skillnad mot de ensamkommande flyktingbarnen? Kan det vara för att de sökt asyl? Eller att man inte tror de skulle få barnhemsplats i sina hemländer, men att Thailand skulle kunna ta hand om en sexåring?
Citera
2025-04-02, 12:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sonicguide
Betalartikel så man undrar ju verkligen hur man kommit fram till detta....
Att den biologiska mamman, som är försvunnen, måste ansöka om uppehållstillstånd.
Citera
2025-04-02, 12:36
Medlem
Fangfaces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GregLestrade
Hur kan detta skrivas i exakt alla trådar? Höj nivån.

Allting tyder på ett handhavandefel kombinerat med ett alldeles för oflexibelt regelverk.
Det är min ärliga uppfattning. Iaf islamister och pk-kärringar.
Är det handhavandefel att utvisa en oskyldig 6-åring men ideligen låta mördare och våldtäktsmän stanna så bör de sparka allihop.
Kan de utvisa folk till Ukraina med hänvisning till att det inte är krig i HELA landet, men inte göra detsamma med syrier, afghaner, och annat skitfolk så är det nåt allvarligt fel.
Citera
2025-04-02, 12:38
Medlem
Citat:
Hela mig.-verket är väl infesterat av islamister, feminister, vänsterpack, och annat drägg.
Då blir det såhär.
Varför skulle feminister och vänsterpack vilja utvisa? Brukar de inte beskyllas tvärtom? Annat drägg möjligen.
Citera
2025-04-02, 12:40
Medlem
Citat:
Är det handhavandefel att utvisa en oskyldig 6-åring men ideligen låta mördare och våldtäktsmän stanna så bör de sparka allihop.
Kan de utvisa folk till Ukraina med hänvisning till att det inte är krig i HELA landet, men inte göra detsamma med syrier, afghaner, och annat skitfolk så är det nåt allvarligt fel.
Är det pk att utvisa barn till land de aldrig varit i? Mera pk att utvisa brottslingar.
Citera
2025-04-02, 12:41
Medlem
Citat:

Men du förstår väl själv att det inte är migrationsverket som fattar beslut om utvisa mördare och våldtäktsmän? Det gör domstolar. Där håller jag för övrigt med dig, tycker det bör vara obligatorisk utvisning vid alla brott som medför fängelsestraff för individer som inte är svenska medborgare.

Men det är två frågor som absolut inte har någonting med varandra att göra.
Citera
2025-04-02, 12:41
Medlem
george.sthlms avatar
Citat:

Alla ukrainare kan söka asyl i sverige genom massflyktsdirektivet.
Dom som av formella skäl blir utvisade kan åka tillbaka till sverige dagen efter.

Migrationsdomstolen följer svensk lag. Det är lagen det är fel på.
Citera
2025-04-02, 12:43
Medlem
Citat:

[b]

Varför utvisa små barn?
Enligt FN:s deklaration om mänskliga rättigheter som våra politiker har lovat att de ska följa är det ju tveklöst ett brott att utvisa ensamma barn. Politikerna som sviker mänskligheten är de som egentligen borde utvisas. Jimmie & Co kan väl stå och gorma "Helg Seger" och "ut med packet" i ett thailändsk fängelse.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in