2025-04-02, 08:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zeusy
https://www.dn.se/sverige/sexariga-alice-ska-utvisas-ensam-till-thailand/

[b]

Är det 6åriga Alice som ska utvisas eller de som är kriminella här i hemlandet?
Varför utvisa små barn?
Är det inte Migrationsverket som bestämmer om någon skall få stanna kvar i Sverige. Vilka myndigheter har beslutat att hon skall skickas till Thailand?

Förstår verkligen mig inte på varför Sverige alltid slänger ut folk ifrån länder som sköter sig, medan människor som kommer ifrån muslimska länder och har hög statistik på brottslighet, får stanna kvar. Till och med när dessa människor begår brott, blir många inte utvisade.
Citera
2025-04-02, 08:55
Medlem
I vanlig ordning gäller underförstått den inkluderande kolonialismen; länder som Thailand kan så klart inte stå för den trygghet ett sexårigt barn behöver, det kan bara det goda välutvecklade Sverige göra. Säg mig, blir det då inte rätt många barn där ute i världen som ska hit, så att de kan få den trygghet de förtjänar?
Citera
2025-04-02, 09:05
Avstängd
xXEmMEXxs avatar
Sverige har mentaliteten som en kvinna som är svag för kriminella män "I can fix him"

Är du mentalt stabil och skötsam då är du kapabel till att ta hand om dig själv men är du ett psykfall då får du stanna kvar och få hjälp av Sverige.
Citera
2025-04-02, 09:06
Medlem
Det handlar väl om de lagar ni rasister röstat fram och väljer?
Ung flicka - ok
Ung kvinna - ok
Alla andra är ”inänvällare”

Men här på FB är de enda godkännda invandrarna attraktiva kvinnor….
Citera
2025-04-02, 09:08
Medlem
Det var inte mycket till snyftartikel, jag hade gärna utvisats till Thailand
Citera
2025-04-02, 09:54
Medlem
fermions avatar
I fem år har flickans mamma ej gått att få tag på, ändå överförs inte vårdnaden. Myndigheterna har förstås blivit skitskraja för att dra på sig vrede från muslimpöbeln. Jag vet att denna knarkarmorsa var från Thailand, men det är ändå
läskigt för handläggarna. Skönare att vara passivt aggressiv mot ett par lebbor.

Flickan har för övrigt enligt dem inga släktingar i Thailand så det är barnhem som väntar.
Citera
2025-04-02, 11:17
Medlem
Kanske dum fråga men trodde inte Sverige skickade ut folk under 18 år.
Borde inte Alicia klassas som "ensamkommande" barn?
Citera
2025-04-02, 11:22
Medlem
TheGretaResets avatar
Vi skall inte ha elefanter, flodhästar och kobror i sverige oavsett omständigheterna.

Sannolikheten för att hon inte skulle ha släktingar i thailand = 0

Bara att leta upp mamman, gripa henne och skicka paketet till thailand.
Citera
2025-04-02, 11:28
Medlem
Teus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Armadou
Ung flicka - ok
Ung kvinna - ok

Vi har tagit in så pass många män och pojkar att vi är lite drygt 100k fler män än kvinnor i Sverige. Detta alltså trots att kvinnor lever längre i snitt och vi har en ganska gammal befolkning. Så ja, det finns verkligen argument för att endast ta in kvinnor framöver.
Citera
2025-04-02, 11:45
Medlem
Onanikrems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Armadou
Ung flicka - ok
Ung kvinna - ok

Ensamma barn under 10 år är skillnad mot ensamkommande "barn" med en tippad ålder på 25.
Har de senare lyckats ta sig hit kan de lika gärna skickas hem direkt. En 6åring har knappas tagit sig hit själv. Hade hon skickats hem med någorlunda fungerande föräldrar hade det varit ok, men inte helt själv!

6 åriga Alice skickas hem helt själv, 18 åriga våldtäkts-Muhammed får stanna trots otaliga domar mot sig i landet.

15 åriga våldtäktsnegern i Skellefteå fick ju stanna, trots han nästan mördade en 10 åring, hon fick hjärnskador för livet efter överfallet. Men en 6 årig flicka som inget gjort skickas hem. Samhället är sjukt.
Senast redigerad av Onanikrem 2025-04-02 kl. 11:51.
Citera
2025-04-02, 11:53
Medlem
Jag lyckades inte öppna artikeln. Men är flickan född i Sverige? Dvs hennes modersmål är svenska? Gissar att de inte talar thailändska på de olika fosterhemmen?

Vore intressant veta vilka "myndigheter" förutom Migrationssverket som bestämmer om hon skall stanna eller ej. Men så länge vi låter våldsmän stanna i Sverige så ser jag absolut ingen anledning att skicka iväg ett ensamt barn till en okänd framtid i annat land.
Citera
2025-04-02, 12:20
Medlem
Fangfaces avatar
Hela mig.-verket är väl infesterat av islamister, feminister, vänsterpack, och annat drägg.
Då blir det såhär.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in