2008-08-01, 01:49
Moderator
evilhoneys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av belarus
Jag är ny på forumet och inte så påläst på regler och sedvänja. Alla tycks vara överens om att det ibland är fel att bumpa trådar men inte om var gränsen går för när det är OK. Kan någon förklara varför man ibland inte bör bumpa gamla trådar? Det är väl bra att trådar hålls vid liv och att dubletter inte skapas eller är jag helt ute och cyklar?
Problemet är sk "idiotbumpar", en del bumpar flera år gamla trådar (från forumets begynelse) men inlägg i stil med "haha", endast en smiley eller något totalt off topic. Det uppskattas givetvis inte.
Citera
2008-08-01, 02:26
Medlem
beyonds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av evilhoney
Problemet är sk "idiotbumpar", en del bumpar flera år gamla trådar (från forumets begynelse) men inlägg i stil med "haha", endast en smiley eller något totalt off topic. Det uppskattas givetvis inte.
Men vad är det riktiga problemet? Vanlig irritation över att någon orkar "lolla" en död tråd kan jag köpa men det allvarliga problemet, som enligt vissa ska resultera i tillsägelser/varningar/avstängningar, vad består det av? För fan, om det nu är så hemskt att nån bumpar en gammal tråd så lås fanskapen nu istället för att lämpa över ansvaret att tolka ytterst luddiga önskemål på användarna. Jävla petitesser, om du frågar mig.
Citera
2008-08-01, 02:29
Moderator
evilhoneys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av beyond
Men vad är det riktiga problemet? Vanlig irritation över att någon orkar "lolla" en död tråd kan jag köpa men det allvarliga problemet, som enligt vissa ska resultera i tillsägelser/varningar/avstängningar, vad består det av? För fan, om det nu är så hemskt att nån bumpar en gammal tråd så lås fanskapen nu istället för att lämpa över ansvaret att tolka ytterst luddiga önskemål på användarna. Jävla petitesser, om du frågar mig.
Må så vara men vi stäver ju efter ett läsvärt forum, oneliners, OT och inlägg enbart bestående av smileys är mot reglerna i vilken tråd som helst.
Trådarna låses inte pga att det finns en hel del väldigt bra användare som bumpar trådar med relevanta inlägg, dumt att straffa dem som sköter sig för att en del andra hellre vill tramsa, eller hur?
Citera
2008-08-01, 02:38
Medlem
beyonds avatar
Citat:
Må så vara men vi stäver ju efter ett läsvärt forum, oneliners, OT och inlägg enbart bestående av smileys är mot reglerna i vilken tråd som helst.
Trådarna låses inte pga att det finns en hel del väldigt bra användare som bumpar trådar med relevanta inlägg, dumt att straffa dem som sköter sig för att en del andra hellre vill tramsa, eller hur?
Jodå, men det behöver ju inte innebära ännu en halvosynlig regel för oss användare att ta ställning till? Rena smileypostare, "+1-folk" och andra mindre intressanta skribenter åker ju ut med nyllet före via KFK-regeln ändå. Den räcker alldeles utmärkt och som bonus får ni ju syn på icke-önskade användare när de lollar Dacketrådar, så jag fattar inte varför man ska hålla på och göra det extra krångligt med en massa löjligt finlir? Om en tråd är öppen så bör man få skriva i den, det ska väl inte krävas ett överjävligt nyskapande inlägg bara för att tråden är gammal när det räcker med att tappa tangentbordet i golvet för att det ska klassas som ett godtagbart inlägg i nya trådar? Kom igen nu & slappna av, gott folk...
Citera
2008-08-01, 02:59
Medlem
EliasAlucards avatar
De flesta (old) trådar är inte värda att bumpa. Forumet höll en jävla låg och usel kvalitet på den tiden, det fanns inga moderatorer, ingen KFK, och trådarna på den tiden fylldes med skitinlägg efter skitinlägg från diverse idioter.

Personligen anser jag att alla (old) trådar borde låsas och att man istället för att bumpa flera år gamla trådar hellre startar en ny. Det som skrevs för 5 år+ är inte aktuellt idag.
Citera
2008-08-01, 16:23
Medlem
beyonds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EliasAlucard
Personligen anser jag att alla (old) trådar borde låsas...
Jag tycker också att det vore den allra bästa och enklaste lösningen, men förmodligen vill ingen ta på sig jobbet att låsa dem?
Citera
2008-08-01, 16:38
Medlem
Fraternités avatar
Det är fortfarande ingen som har förklarat var någonstans det gör ont när en gammal tråd väcks till liv igen.
Citera
2008-08-01, 17:06
Medlem
Cpt Tuttles avatar
Samma fenomen här som på andra forum. Lyfter man en tråd som är mer än en månad gammal så blir man idiotförklarad, postar man en fråga om ett ämne som diskuterats en enda gång förr så vrålar folk "SÖK!".

Jag har varit med på ett forum där jag fick en tillsägelse för att jag bumpade en tråd i en forumsdel som inte var så aktiv. Visst, flera månader sen aktivitet, men vadå, TRÅDJÄKELN LÅG JU PÅ SIDAN ETT? Och var lika relevant nu som då... Och jag tycker allt att jag tillförde den det som behövdes...
Citera
2008-08-03, 16:54
Medlem
Denoms avatar
Men är en bump likt den jag gjorde ok då?

(https://www.flashback.org/showthread.php?t=76697)
Citera
2008-08-08, 16:09
Medlem
Fraternités avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fraternité
Det är fortfarande ingen som har förklarat var någonstans det gör ont när en gammal tråd väcks till liv igen.

Fortfarande inte, en vecka senare.
Citera
2008-08-08, 19:49
Moderator
evilhoneys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fraternité
Fortfarande inte, en vecka senare.
Det är ju redan besvarat: har du något att tillföra så är det okej, är det trams eller OT så är det inte okej och raderas precis som allt annat OT och trams.
Vad är det du inte förstår?
Citera
2008-08-09, 18:20
Medlem
Fraternités avatar
Citat:
Det är ju redan besvarat: har du något att tillföra så är det okej, är det trams eller OT så är det inte okej och raderas precis som allt annat OT och trams.
Vad är det du inte förstår?
Nu vet du också mycket väl att det inte är så det låter när en gammal tråd förs upp till ytan igen. I två av inläggen här ovan föreslås att man bör låsa alla Old-trådar. Om det som du säger egentligen inte är någon skillnad på tidigare nämnda Old-trådar och moderna förstår jag inte varför det råder en sådan förvirring. Antingen gäller samma regler för alla trådar på forumet, eller så gör det inte det. Hur ska du ha det?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in