2008-07-01, 23:56
Medlem
laserlasses avatar
Stämmer det här som han skriver?
[quote]
Citat:
Ursprungligen postat av A.Fredriksson
Balleful!
Saken är den att man inte får skriva i trådarna som ligger kvar sedan konferensrummets dagar.
Du urskiljer dessa genom att se att användarna som har skrivit i tråden har texten (old) efter sina nick.

Så ser du texten (old) efter ett nick i en tråd, så skriv inget i tråden, för det leder bara till att andra användare blir sura & moderatorer kan i värsta fall dela ut varningar som i sin tur kan leda till avstängning.

Tacksam för svar.
Mvh/LL
Citera
2008-07-01, 23:59
Medlem
Det beror på vilken grupp du vill blidka. De som klagar på att gamla trådar bumbas eller de som klagar på att du inte sökt.
Citera
2008-07-02, 00:00
Medlem
laserlasses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stratebano
Det beror på vilken grupp du vill blidka. De som klagar på att gamla trådar bumbas eller de som klagar på att du inte sökt.

Nu var det inte till mig han skrev.
Men jag undrar om man kan bli avstäng pga det?
Citera
2008-07-02, 00:02
Medlem
chaoswithins avatar
Tråden i fråga: https://www.flashback.org/showthread.php?t=63617
Citera
2008-07-02, 00:03
Medlem
Soda_Popinskis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av laserlasse
Nu var det inte till mig han skrev.
Men jag undrar om man kan bli avstäng pga det?

Då måste man nog göra det upprepade gånger.
Jag undrar om inte jag vid ngt tillfälle bumpat upp ensådan tråd, eller om jag skrev i en nyss upp-bumpad. Många av dom är ju riktiga guldkorn.

Alltså, det borde gå via tillsägelse-varning osv..
Citera
2008-07-02, 00:03
Medlem
chaoswithins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Soda_Popinski
Då måste man nog göra det upprepade gånger.
Jag undrar om inte jag vid ngt tillfälle bumpat upp ensådan tråd, eller om jag skrev i en nyss upp-bumpad. Många av dom är ju riktiga guldkorn.

Alltså, det borde gå via tillsägelse-varning osv..
Tillsägelser har ju delats ut rätt friskt i fall som detta tidigare iaf.
Citera
2008-07-02, 00:17
Bannlyst
Ja, man får skriva i trådar där det står (old). I FB:s regelverkerk hittar jag inget förbud mot det
Citera
2008-07-02, 00:17
Medlem
qivs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av medlemslista
Ja, man får skriva i trådar där det står (old). I FB:s regelverkerk hittar jag inget förbud mot det
Men samtidigt måste man väl tillföra tråden något?
Citera
2008-07-02, 00:26
Medlem
Baalzamons avatar
Old eller inte, det borde innebära tillsägelse eller avstängning att göra en sådan idiotbump som i tråden i fråga
Citera
2008-07-02, 00:26
Moderator
WirelessGkit2s avatar
Denna låg på samma sida. https://www.flashback.org/showthread.php?t=701088

Dög den inte?

Studera gärna mitt inlägg https://www.flashback.org/showpost.php?p=11834535&postcount=5 där.

*mumlar* jäla tjat om om bumpar...

Tillför något vettigt och se till att nån fortfarande bryr sig är viktigt. Om det är en (Old) användare så är ju inlägget ganska meningslöst, särskilt om det är en fråga som vederbörande ställde. H*n finns ju inte kvar, så att säga.

Frågor med stort allmänintresse som besvaras med nya uppgifter är nog för det mesta OK.

Men det är alltid den enskilde moderatorn som tar beslutet.

/WG2
Citera
2008-07-02, 00:32
Moderator
WirelessGkit2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Baalzamon
Old eller inte, det borde innebära tillsägelse eller avstängning att göra en sådan idiotbump som i tråden i fråga

I just det exemplet hade jag inte nöjt mig med en tillsägelse...men stänga av nån är omöjligt att göra för en enskild moderator.
Citera
2008-07-02, 00:35
Medlem
qivs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WirelessGkit2
I just det exemplet hade jag inte nöjt mig med en tillsägelse...men stänga av nån är omöjligt att göra för en enskild moderator.
Hur många moderatorer krävs det för att skruva i en glödlampa (stänga av en användare)?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in