2008-08-09, 18:38
Medlem
StorSnokens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av evilhoney
Det är ju redan besvarat: har du något att tillföra så är det okej, är det trams eller OT så är det inte okej och raderas precis som allt annat OT och trams.
Vad är det du inte förstår?

Rawr, du är pilsk idag älskling!

OnT: Ja det ska väl vara okej som evilhoney skriver om man har något att tillföra, istället för att starta en ny tråd om samma ämne.
Citera
2008-08-10, 00:11
Medlem
Ful Fisks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Denom
Men är en bump likt den jag gjorde ok då?

(https://www.flashback.org/showthread.php?t=76697)

Det är en bra bump... Du har sökt och du har samma frågeställning som ts.
Citera
2008-08-10, 00:16
Moderator
evilhoneys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fraternité
Nu vet du också mycket väl att det inte är så det låter när en gammal tråd förs upp till ytan igen. I två av inläggen här ovan föreslås att man bör låsa alla Old-trådar. Om det som du säger egentligen inte är någon skillnad på tidigare nämnda Old-trådar och moderna förstår jag inte varför det råder en sådan förvirring. Antingen gäller samma regler för alla trådar på forumet, eller så gör det inte det. Hur ska du ha det?
Jo, men hur det låter på folk och vad som är okej enligt reglerna är två olika saker. Fick FBs användare bestämma så skulle alla lägga upp bilder på sina systrar och ta den i tvåan, typ.

Man får bumpa trådar om man har något att tillföra i en övrigt regelrätt tråd. Punkt slut.
Citera
2008-08-10, 08:01
Medlem
laserlasses avatar
Tack alla ni som har hjälp mig med svar
Citera
2008-08-10, 09:50
Medlem
Fraternités avatar
Citat:
Ursprungligen postat av evilhoney
Jo, men hur det låter på folk och vad som är okej enligt reglerna är två olika saker. Fick FBs användare bestämma så skulle alla lägga upp bilder på sina systrar och ta den i tvåan, typ.

Man får bumpa trådar om man har något att tillföra i en övrigt regelrätt tråd. Punkt slut.
"Folk" i det här fallet inkluderade även dig själv, så du kanske ska tona ner raljerandet. Bra hursomhelst att vi fick det hela utträtt. Over and out.
Citera
2009-01-05, 00:37
Medlem
Cognitive Dissidents avatar
Jag väljer att bumpa upp denna tråd trots att det finns äldre som behandlar lite av samma sak.

Det verkar som att vissa användare ser det som en sport att hitta så gamla trådar som möjligt att bumpa upp, helt oberoende på vad tråden handlar om. (här hade jag tänkt att visa ett exempel men någon moderator verkar ha tagit bort tråden.)

Jag vet att det ibland utdelas tillsägelse för den typen av okynnesbumpar, mitt förslag är att det beteendet genererar en tillsägelse i alla fall. Samt att det dessutom framgår tydligt så att de som ibland uppmuntrar beteendet uppfattar att det inte hör till god sed.

Get of my lawn you damn kids.
Citera
2009-01-05, 01:38
Medlem
Ful Fisks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cognitive Dissident
Jag väljer att bumpa upp denna tråd trots att det finns äldre som behandlar lite av samma sak.

Det verkar som att vissa användare ser det som en sport att hitta så gamla trådar som möjligt att bumpa upp, helt oberoende på vad tråden handlar om. (här hade jag tänkt att visa ett exempel men någon moderator verkar ha tagit bort tråden.)

Jag vet att det ibland utdelas tillsägelse för den typen av okynnesbumpar, mitt förslag är att det beteendet genererar en tillsägelse i alla fall. Samt att det dessutom framgår tydligt så att de som ibland uppmuntrar beteendet uppfattar att det inte hör till god sed.

Get of my lawn you damn kids.

Det brukar väll nästan alltid generera en tillsägelse? I alla fall i dom fallen som jag har sett.
Citera
2009-01-05, 03:09
Medlem
Pratbubblans avatar
Ja, jag såg idag en tråd från 2000 (tror jag det var) där trådstartare spammade. IDAG gick en ny användare in i tråden och skrev att TS var en spammare. Den användaren borde få en rejäl fet smäll på käften och en varning.
Senast redigerad av Pratbubblan 2009-01-05 kl. 03:30.
Citera
2009-01-05, 03:27
Medlem
ojns avatar
Är det en bump som tillför något och för tråden framåt ser jag inget fel i det. Är det dock bara för att skriva "haha", "word", "+1" eller liknande skitinlägg anser jag att inlägget ska raderas, så tråden försvinner till första sidan igen, och att användaren ska få en tillsägelse.

Men generellt tror jag det är att föredra att starta en helt ny tråd, risken är ganska överhängande att en tråd från 8-9 år bakåt i tiden inte håller nuvarande FB-standard.
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in