2008-07-02, 00:54
Moderator
WirelessGkit2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qiv
Hur många moderatorer krävs det för att skruva i en glödlampa (stänga av en användare)?

OT, vilket jag inte diggar direkt. Men svarar ändå: Det krävs så många som är tillgängliga för stunden. Man lägger en poll och alla som är online då bör/ska rösta (man kan missa en poll då och då) och efter nått dygn så verkställs beslutet.

Enkelt att förstå men knepigare att förklara.

(Detta är förklarat sååååå många gånger tidigare...)
Citera
2008-07-02, 02:23
Medlem
snömannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WirelessGkit2
Igår hände det sig att en användare bumpade en tråd som var tre år gammal. Tråden handlade om ett förfaringssätt/tillverkningsmetod och den som bumpade skrev ett inlägg om att man skulle akta sig för att spilla en produkt på tassarna.

Alltså totalt OT och irrelevant.

Sånt uppskattas inte av mig, kan jag säga.

Ska man bumpa en tråd som är flera år gammal så ska man...

Se till att TS fortfarande är aktivHålla sig till ämnet
Inte lägga en one-liner
Tillföra något riktigt vettigt till den bumpade tråden
...annars ger man fan i att ägna sig åt dödgräveri, åtminstone i de forum där jag håller i visselpipan.

....................... slut Citat

Vad är detta för överförmyndarfasoner? Gäller det även för skriverier i en tråd som inte tillhör gruppen (old) att man skall se till så att TS är aktiv, och att man tillför något "riktigt vettigt"?

Här ser vi exempel på en Mod som gått långt över gränsen för sina förpliktelser och börjat leka öststatspolis.

Det är inte så att allt som skrevs längre tillbaks i tiden var dåligt, och allt som skrivs nu för tiden är bättre.
Citera
2008-07-02, 13:08
Medlem
El Zorros avatar
Trams raderat. Balleful får en tillsägelse.

/Mod
Citera
2008-07-30, 23:04
Bannlyst
Detta är lite off-topic, men jag kom på en idé.

Skulle inte moderatorerna kunna låsa alla old-trådar så att ingen kan bumpa dessa? Om man samordnar en sådan manöver är det väl inte så många trådar som behöver låsas. Eller så kan man också flytta över alla old-trådar till ett särskilt, stängt old-forum så att ingen kan bumpa trådarna där.

Vad sägs?
Citera
2008-07-31, 03:08
Moderator
evilhoneys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av whoopwhoop
Detta är lite off-topic, men jag kom på en idé.

Skulle inte moderatorerna kunna låsa alla old-trådar så att ingen kan bumpa dessa? Om man samordnar en sådan manöver är det väl inte så många trådar som behöver låsas. Eller så kan man också flytta över alla old-trådar till ett särskilt, stängt old-forum så att ingen kan bumpa trådarna där.

Vad sägs?
En del av trådarna är inte färdiga för papperskorgen eller arkivet, om man har något att tillföra så är det ju helt okej att skriva i de trådarna.
Det som inte är okej är ju sk "idiotbumpar", när folk bara gör en smiley eller någon meningslös oneliner, och det är ju inte okej ens i nyare trådar.
Citera
2008-07-31, 03:15
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av evilhoney
En del av trådarna är inte färdiga för papperskorgen eller arkivet, om man har något att tillföra så är det ju helt okej att skriva i de trådarna.
Det som inte är okej är ju sk "idiotbumpar", när folk bara gör en smiley eller någon meningslös oneliner, och det är ju inte okej ens i nyare trådar.

Edit : uhm, vad innebär att tillföra en tråd något?
Citera
2008-07-31, 03:34
Medlem
b0gfettos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lemasive

Edit : uhm, vad innebär att tillföra en tråd något?

Att skriva nåt som får diskussionen att gå vidare om man bumpar trådar från Dackes tid?
Citera
2008-07-31, 03:51
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av b0gfetto
Att skriva nåt som får diskussionen att gå vidare om man bumpar trådar från Dackes tid?

Jaha, vilken tur att du svarade. Tack så mycket

Citera
2008-07-31, 18:29
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av evilhoney
Okej, tack för svaret. Jag har bara lite svårt att se vad man möjligen kan tillföra old-trådar, men det finns nog något.
Citera
2008-07-31, 19:35
Medlem
mophrs avatar
Man får alltså inte bumpa och inte göra en ny tråd om ett ämne som är (old)...vad ska man göra då?
Citera
2008-08-01, 01:25
Moderator
evilhoneys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mophr
Man får alltså inte bumpa och inte göra en ny tråd om ett ämne som är (old)...vad ska man göra då?
Sunt förnuft är vad som gäller. Bumpa om du verkligen tillför något i tråden, skapa en ny tråd om du har en ny frågeställning. Om du inte når upp till de grundkraven bör du kanske avstå från att posta just om/i det ämnet.
Citera
2008-08-01, 01:42
Medlem
belaruss avatar
Jag är ny på forumet och inte så påläst på regler och sedvänja. Alla tycks vara överens om att det ibland är fel att bumpa trådar men inte om var gränsen går för när det är OK. Kan någon förklara varför man ibland inte bör bumpa gamla trådar? Det är väl bra att trådar hålls vid liv och att dubletter inte skapas eller är jag helt ute och cyklar?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in