Citat:
Ursprungligen postat av Wezt
Bosen(gamla "berget"?) r vl ansluten till Bofors?
Har hrt att det ska finnas ingngar runt kanonverkstan och huvudkontoret. Inget jag ftt bekrftat dock.
Var inne dr fr ett par rsedan och det r stort dr inne. Skulle nog lmpa sig bra fr konserter dr..
Det finns ven tunnlar och grejer ute i Bjrkborn, Kilsta och ett skumt rum borta i Hgsen. Kan ngon bertta lite nrmre vad det r?
Jag har vldigt svrt att se att det skulle finnas tunnlar under hela staden men visst det mer n genomsnittet.
Javisst, jag var nog lite otydlig nr jag formulerade mig. Jag menade att Bos och Bofors r ett system, Kilsta ett annat.
Vad gller ingngarna ligger de stora inslagen just vid gamla kanonverkstaden samt i anslutning till huvudkontoret. Dessa leder in p olika plan i berget.
Vad gller ue:ande r det bara att glmma. Det r fortfarande aktivitet, ven om det inte r av militr karaktr lngre. Sledes r det vlbevakat och inget att tnka p ens. I en avskild del har det redan provats att hlla konserter, men det slog vl aldrig riktigt.
Bjrkborn r fortfarande aktivt, s aja-baja ven dr. Kilsta vet jag inte hur det ser ut p lngre, det var ngra r sedan jag var i krokarna.