Citat:
Ursprungligen postat av
Farbaute666
Jag har då tyvärr bara kört Diablo 1... Har skivan kvar hemma, måste ha kört till slutet ett trettiotal gånger, men jag gillade det verkligen fast det var lite långsamt tidvis.
Hur kommer jag att uppleva Diablo 2 om jag kan få tag på den? Jag gillar inte spel där man måste bygga fabriker och skit, och kan man köra Diablo 2 ensam?
Jag vet - noobfrågor, men jag undrar lite ödmjukt.
Du kan mig veterligen köpa Diablo 2 och Lord of destruction från Blizzard fortfarande eller om du väljer remastern Rescurrected.
Diablo 2 har en hel del ändringar gentemot sin föregångare, bla så kan man välja om karaktärens skall springa eller gå.
Uppdragen är mer statiska än vad de var i föregångaren, där vissa quests inte alltid dök upp...
När det kommer till lore, så får du redan på vad som hände med karaktärerna från första spelet efter att de bankade skiten ur Diablo.
Ganska många utav prylarna som du kunde hitta i D1 kan du hitta i D2 också (inklusive cameos av minst 2 NPCs), bla Windforce, The Grandfather och Harlequin Crest. De lade även till Runor och gems som du kan använda på din rustning eller vapen.