2024-09-21, 15:26
Medlem
Gosifs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Amiron
Med tanke på hur många runor jag hittar, samt att jag tömmer aldrig förrän stashen är full så är det inte så segt.

Snabbare med gomule

Med gomule kan du göra en flawie-list också så ser du vilka items du behöver för olika grails.
Citera
2024-09-22, 11:57
Moderator
Amirons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gosif
Snabbare med gomule

Med gomule kan du göra en flawie-list också så ser du vilka items du behöver för olika grails.

Har inget behov av det, då jag redan har hittat alla set items (minst en gång), jag har hittat alla runor flertalet gånger, förutom Zod och jag har 15 unika saker kvar att hitta, varav Tyraels, Griffons och Dragonscale är 3 av dem
Citera
2024-09-22, 17:44
Medlem
Gosifs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Amiron
Har inget behov av det, då jag redan har hittat alla set items (minst en gång), jag har hittat alla runor flertalet gånger, förutom Zod och jag har 15 unika saker kvar att hitta, varav Tyraels, Griffons och Dragonscale är 3 av dem

Har du hittat alla eth uniqes och gjort alla runord?
Citera
2024-09-22, 18:41
Moderator
Amirons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gosif
Har du hittat alla eth uniqes och gjort alla runord?

De flesta av runorden har jag det är dock ingenting jag har som grail, och en eth grail intresserar mig inte.
Citera
2025-01-29, 02:15
Medlem
Malawi-Golds avatar
Världshistoriens bästa spel
Citera
2025-01-29, 15:53
Medlem
Hussefars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Malawi-Gold

Svårt att inte hålla med. Man finner alltid tillbaka till D2 på något sätt. Efter uppehåll på något år så är min Javazon redo att möta helvetet igen.
Citera
2025-01-29, 16:20
Medlem
-Grillo-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Malawi-Gold
Absolut!

Spelade mest single player från en piratversion med kopierad nyckel, o älskade det spelet. Musiken, stämningen o allt. För ett par månader sen hittade jag ett original-Diablo II och uppdateringen, Diablo II: Lord of Destruction på loppis. Köpte dom direkt, jag hade väl fått lite dåligt samvete att jag inte betalat för världens bästa spel tidigare.

Jag spelade igenom Diablo III också, men visst, det var bra, men det slår inte 2:an. Nu spelar jag inte längre, Diablo IV har jag nog aldrig ens sett.

Men av nostalgiska själ ska jag lira lite Diablo II snart!
Citera
2025-01-29, 17:00
Medlem
swebarbs avatar
Kör ibland min hammerdin lite som köttar det mesta utan problem haha. Man saknar verkligen paladin i senaste diablo...
Citera
2025-01-29, 19:17
Medlem
Farbaute666s avatar
Jag har då tyvärr bara kört Diablo 1... Har skivan kvar hemma, måste ha kört till slutet ett trettiotal gånger, men jag gillade det verkligen fast det var lite långsamt tidvis.

Hur kommer jag att uppleva Diablo 2 om jag kan få tag på den? Jag gillar inte spel där man måste bygga fabriker och skit, och kan man köra Diablo 2 ensam?

Jag vet - noobfrågor, men jag undrar lite ödmjukt.
Citera
2025-01-29, 21:11
Medlem
Malawi-Golds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Farbaute666
Jag har då tyvärr bara kört Diablo 1... Har skivan kvar hemma, måste ha kört till slutet ett trettiotal gånger, men jag gillade det verkligen fast det var lite långsamt tidvis.

Hur kommer jag att uppleva Diablo 2 om jag kan få tag på den? Jag gillar inte spel där man måste bygga fabriker och skit, och kan man köra Diablo 2 ensam?

Nog går det bra att köra D2 ensam i singel player. Kan börja bli lite jobbigt i hell. Men visst går det.

GLHF
Citera
2025-02-12, 10:08
Moderator
Amirons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Farbaute666

Du kan mig veterligen köpa Diablo 2 och Lord of destruction från Blizzard fortfarande eller om du väljer remastern Rescurrected.

Diablo 2 har en hel del ändringar gentemot sin föregångare, bla så kan man välja om karaktärens skall springa eller gå.
Uppdragen är mer statiska än vad de var i föregångaren, där vissa quests inte alltid dök upp...

När det kommer till lore, så får du redan på vad som hände med karaktärerna från första spelet efter att de bankade skiten ur Diablo.

Ganska många utav prylarna som du kunde hitta i D1 kan du hitta i D2 också (inklusive cameos av minst 2 NPCs), bla Windforce, The Grandfather och Harlequin Crest. De lade även till Runor och gems som du kan använda på din rustning eller vapen.
Citera
2025-02-13, 10:11
Medlem
Farbaute666s avatar
Tack för ett bra och givande svar! Ska kolla upp olika alternativ nu.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in