2010-04-21, 10:04
Medlem
Opilus5500s avatar
We’ve recently banned over 320,000 Warcraft III and Diablo II accounts that were found to be violating the Battle.net Terms of Use. If this is a first offense, the CD key associated with the banned account will be suspended for 30 days, while repeat offenders will see their keys banned permanently. All account ban decisions are final.

We would like all players to remember that abuse of unintended mechanics and/or use of third party programs is a violation of the agreement made when signing on to Battle.net, and can subject your account to disciplinary action up to and including a permanent ban of its access to the service. These types of activities can severely impact the stability of our servers, and we’ll continue to aggressively monitor Battle.net in order to protect the service and its players from the harmful effects of cheatin..

hahahhahaha fy fan skönt hahaha....
Citera
2010-04-21, 12:15
Medlem
Oswaldos avatar
Någon assa som är i behov av claws? sitter på shadow killer, bartucs och en till vars namn jag glömt.

kan man kolla någonstans vad saker är värda på ett ungefär? jag vendorar det mesta av mina fynd just nu
Citera
2010-04-21, 13:58
Medlem
absinthes avatar
Verkar som om det bara är att botta på, ingenstans där jag läst har folk som kört privata D2NT games blivit bannade. Det är i samband med att folk använt D2ME och/eller kört publika botgames där folk har rapporterat kontona till Blizzard.

Kom ändå ihåg att vara försiktig, mula ofta och grina inte om konton+cdnyckel blir bannad.
Citera
2010-04-21, 14:08
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av absinthe
Verkar som om det bara är att botta på, ingenstans där jag läst har folk som kört privata D2NT games blivit bannade. Det är i samband med att folk använt D2ME och/eller kört publika botgames där folk har rapporterat kontona till Blizzard.

Kom ändå ihåg att vara försiktig, mula ofta och grina inte om konton+cdnyckel blir bannad.

Håller med.

Var i ett game igår med amazonen som är #2 på ladder, även den jävlen bottade och gör det säkert fortfarande.
Citera
2010-04-21, 15:20
Medlem
Brun93s avatar
Jag åker på temp. ban i typ 12 timmar ganska ofta. Minns att det va så för 1-2 år sen också att man kunde få temp. ban om man typ mula för fort eller liknande men då vara det inte i mer än kanske en timma max.

Någon som råkar ut för det också eller har en aning om vad det handlar om?

Och nej jag använder inga bots eller maphacks eller dylikt.
Citera
2010-04-21, 15:31
Medlem
Pulks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brun93
Jag åker på temp. ban i typ 12 timmar ganska ofta. Minns att det va så för 1-2 år sen också att man kunde få temp. ban om man typ mula för fort eller liknande men då vara det inte i mer än kanske en timma max.

Någon som råkar ut för det också eller har en aning om vad det handlar om?

Och nej jag använder inga bots eller maphacks eller dylikt.

Det är precis som du säger, man blir tempbannad ibland om man mular för fort eller joinar för många games inom en kort tid. Inget att göra åt saken så vitt jag vet.
Citera
2010-04-21, 15:33
Medlem
Ahhh sweet att det bara är 30dagars ban första gången Jag hade just byggt upp ett runförråd och styrt rätt så nice gear så det hade varit trisst med permban
Citera
2010-04-21, 15:54
Medlem
Brun93s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pulk
Det är precis som du säger, man blir tempbannad ibland om man mular för fort eller joinar för många games inom en kort tid. Inget att göra åt saken så vitt jag vet.

Jo, men tänkte mest på att förr när jag åkte på dessa bans så var det max 1 timma kanske 2 timmar men det var sällan. Nu när jag åker på dom så är det alltid minst 6 timmar och oftast en hel dag.

Har dom typ blivit hårdare mot bots eller något?

Kan även tillägga att jag inte försöker logga in hela tiden utan brukar vänta 1-2 timmar mellan varje försök.
Citera
2010-04-21, 16:07
Medlem
Pulks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brun93
Jo, men tänkte mest på att förr när jag åkte på dessa bans så var det max 1 timma kanske 2 timmar men det var sällan. Nu när jag åker på dom så är det alltid minst 6 timmar och oftast en hel dag.

Har dom typ blivit hårdare mot bots eller något?

Kan även tillägga att jag inte försöker logga in hela tiden utan brukar vänta 1-2 timmar mellan varje försök.

Jag vet inte riktigt, senaste perioden jag spelade (i december typ) så var det mellan 2-12 timmar, lite random. När jag botade så var det oftast 12 timmar när den blev ip bannad.
Citera
2010-04-21, 16:14
Medlem
sgt.highways avatar
Citat:
Ursprungligen postat av simme
Ahhh sweet att det bara är 30dagars ban första gången Jag hade just byggt upp ett runförråd och styrt rätt så nice gear så det hade varit trisst med permban
Accountet blir väl permbannat hursomhelst, medans CD-keyn bara är bannad i 30 dagar ifall det är första gången, tror jag iaf.
Citera
2010-04-21, 16:19
Medlem
Brun93s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pulk
Jag vet inte riktigt, senaste perioden jag spelade (i december typ) så var det mellan 2-12 timmar, lite random. När jag botade så var det oftast 12 timmar när den blev ip bannad.

Ok, aja det är väl bara att hålla ut. Synd bara att det var på min lediga dag
Citera
2010-04-21, 20:43
Bannlyst
Hur kan jag installera Diablo 2 på samma dator?

Vill inte kunna ha två fönster öppna samtidigt utan bara 2 kopior av spelet på samma dator fast med olik CDkey installerad.

hur gör jag?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in