Citat:
Ursprungligen postat av Shad0w
Haha okej I see.. Vad är cutaway förresten? Och om den har mic.. vad innebär det exakt? Uhm. Om du vill ge mig en förklaring på det vore jag glad.

Tack!
Edit: Antar att cutaway är formen på gitarren, när den har en sån där.. rundning under halsen?
Och.. kan någon säga mig.. Är detta paket värt att börja med inom elgitarr? "Scott Ian - Spider Metal Pack! ME94" finnes på
www.musikbörsen.se under Gitarr - Gitarrpaket! Vill vara säker vid mitt första elgitarrsköp liksom, det står att det är ett lysande paket men det är lika bra att fråga någon kunnig

Cutaway innebär som du själv kommit på att gitarren har en "cut" längre ner på halsen så att du kommer åt band 12-20 mycket enklare
Mic innebär att det sitter en mikrofon inne i gitarrkroppen så att du kan koppla gitarren till en förstärkare smidigt. Sitter ett utblås för kabel vanligtvis längst ner på gitarren (stående)
Alla dessa gitarrpaket är av min erfarenhet genomkassa. Gitarren är billig och förstärkaren ska vi inte prata om. Men är man helt nybörjare och inte vet ifall gitarr är kul eller nått för en så kan de säkert va bra. Men vill man ha grejer som man tänkt använda ett tag och verkligen kunna använda så ska man gå till en musikaffär, fråga dem och sen klämma och känna på grejerna. Epiphone brukar ha schyssta hyffsat billiga gitarrer som man kan komma långt på.