Citat:
Ursprungligen postat av Ghost-Division
jag hade en line 6 spider iv 30w förut. Tycker den är hemsk. Köpte en Blackstar ht-1 som kostar 1590kr på Jam och den är mycket bättre. Det är en rörförstärkare så det låter mycket naturligare. Dock är det inte så högt ljud på clean kanalen.
Citat:
Ursprungligen postat av IshethZenunim
Spider IV är en hemsk förstärkare, verkligen helt vidrig. Håll dig så långt borta från den som möjligt! Vilken typ av musik är det du spelar, och vilket ljud är du ute efter?
Det var ju inte dessa svar jag ville ha, ni skulle säga att den är helt fantastisk

Nu blev det genast svårare.
Jag spelar väl mer rockigt, lite metal på det. Jag är väl egentligen inte ute efter något speciellt ljud, men min nuvarande förstärkare låter väldigt burkig, speciellt med Overdrive. Självklart har jag experimenterat hit och dit med inställningarna, men har inte blivit förtjust i den. Den låter billigt, den låter som 300 kr ungefär, det är nämligen vad den kostade...