Citat:
Ursprungligen postat av Vilda Matilda
Oj s mycket klokare jag blev av att lsa tv smartskallar diskutera!!! Tack fr ingenting!!!
Ja du ser inte ens att du r ett av dagisbarnen, trkigt att du inte frstr.
Citat:
Det r ingen nyvunnen kunskap!!! Det r gammal skpmat du skriver!!!
Det besvarade inte frgan. Vad skall du gra med denna kunskap, du tycker ju att du r vldigt kapabel att tala om fr oss andra vad vi skall gra s d borde du ha svar p frgan med?
Citat:
Se dig omkring!!! Kolla hur vi lever!!! Sitter som idioter och skriver p en dator fr att bevisa hur smarta vi r och hur rtt vi har!!!
Tala fr dig sjlv. Det hela r precis som med pengar; den som inga har r jvligt kt p att skaffa dem. Har man hgt IQ s bryr man sig inte ett smack om ngot annat n det som andra inte ens kan se.
Citat:
IQ fiskms r fan i mig bttre fr mnskligheten, n hgt IQ!!!
Du kan ironisera hur mycket du vill, men fakta kvarstr!
Det resonemanget faller p sin egen orimlighet. Mnskligheten skulle inte finnas idag om det inte var fr hgt IQ. Hade vi fortsatt p vrat blindspr i evolutionen som primater s hade vi inte funnits idag, precis som alla andra samtida frgreningar i evolutionstrdet vilka dog ut eftersom de inte utvecklade den anpassning som krvdes.
Citat:
IQ r ett korkat mtt som inte mter annat n det IQ - anhngare vill bevisa!!!
IQ mter din hjrnas kapacitet att minnas och frst samt framfrallt att anvnda dig av det som du kommit ihg och frsttt. Utver detta s mter man ven rumsuppfattning eftersom det krvs en vl fungerande berkningsverksamhet fr att kunna rotera tredimensionella figurer t.ex.
Det hela r inte ett korkat mtt utan fungerar vldigt vl eftersom det fljer normalfrdelningen p ett nst intill frutsgbart stt rent statistiskt.
Citat:
Om jag utformar ett test som skall mta att konstnrer r vad vi behver mest fr att verleva som art, s kan du ge dig fan p att jag skulle kunna bevisa det!!! Med helt logiska metoder!!!
Klart du kan bevisa felaktiga premisser, men eftersom premissen r felaktig s kommer du inte att komma ngon vart med det hela nd d ditt "bevis" faller p det.