2008-07-02, 23:34
Medlem
moderatswings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vilda Matilda
Men vem kommer ihg att det r tv kvinnor som har ntt hgst pong i dessa IQ-test???

Klla eller hittar du p?
Citera
2008-07-03, 00:35
Medlem
Gluffsens avatar
Jag blev nyfiken och brjade spana runt lite, det verkar som att det r typ omjligt att mta s hga IQn.

Den enda kvinnan som r med och utmanar r s vitt jag kan se en tant vid namn Marilyn vos Savant, det verkar dock st ganska klart att hon inte har allra hgst IQ.

EDIT: Men den hr damen hade faktiskt rekordet i Guinness rekordbok, tills de slutade ha ett rekord fr det.
Senast redigerad av Gluffsen 2008-07-03 kl. 00:39.
Citera
2008-07-03, 00:43
Medlem
dr_strangeloves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gluffsen
Jag blev nyfiken och brjade spana runt lite, det verkar som att det r typ att mta s hga IQn.

Den enda kvinnan som r med och utmanar r s vitt jag kan se en tant vid namn Marilyn vos Savant, det verkar dock st ganska klart att hon inte har allra hgst IQ.

Saxat frn wikipedia

Citat:
Although vos Savant's IQ scores are among the highest recorded, the more extravagant claims, stating that she is the smartest person in the world and/or was a child prodigy, should be received with skepticism. Vos Savant herself values IQ tests as measurements of a variety of mental abilities, and believes intelligence itself involves so many factors that "attempts to measure it are useless."

Marilyn vos Savant r den enda kvinna jag har hrt talas om som kommit upp i dessa extrema iq-niver, ven om det statistiskt sett br finnas fler. Vem den andra kvinnan som Vilda matilda talar om r har jag ingen aning om, och jag frhller mig mycket skeptisk till att hon skulle toppa intelligensligan.
Citera
2008-07-03, 02:47
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av rae
vilket du sjlv deltar i nr du ltsas som att IQ inte r vrt ngot. Din sort mste - och kommer att - undanrjas

Du lter lite som en terrorist, varfr skall man undanrja folk med lgt IQ? r du dum? Mste nog vara de iranska generna som slr samman "r du inte lika bla bla bla som jag s frtjnar du inte att leva" osv nstan som jantelagen dvs. Som om du bestmmer vilka som frtjnar att leva eller inte.

Du mste nog ha menat "nature's way of weeding out the weak" men vad har den frasen med IQ att gra dock?
Fr ven folk som har stort antal "IQ Pong" kan vara svaga som individer.
Senast redigerad av arkelv 2008-07-03 kl. 02:50.
Citera
2008-07-03, 09:22
Medlem
Citat:
"Samlad mnsklig erfarenhet" r det som leder oss kpp rtt t helvete just nu!!!

"Samlad mnsklig erfarenhet" sger oss allts att logiskt tnkande leder oss i frdrvet!!!

Du pstr att det finns forskning som visar att ett land som har hgre genomsnitts IQ oftast vinner mot ett med lgre! Tacka fan fr det! Om jag skulle forska inom samma omrde, s kan du ge dig fan p att jag skulle komma fram till ett annat resultat!!! Tyvrr s tror jag att min pong gr frlorad hr!!!

Kul bevisfring Jag pstr att mnniskor med hgt IQ inte begriper sig p mnsklig kommunikation. OBS! Jag bjuder p egotrippen du frmodligen knner...

LOL?!!!
Ls detta inlgg r du snll: https://www.flashback.org/showpost....6&postcount=45
Tror du att du hade existerat alls idag om inte logiskt tnkande och hg intelligens funnits? Grattis dock, du har upptckt att mnniskan r verfldig precis som s mnga andra gjort innan dig. Vad tnker du gra med denna nyvunna kunskap?
Citera
2008-07-03, 17:21
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av rae
Nej det r det inte utan det systematiska och medvetna frnekandet av mnsklig erfarenhet av ideologiska skl, vilket du sjlv deltar i nr du ltsas som att IQ inte r vrt ngot. Din sort mste - och kommer att - undanrjas d det r inte r mjligt i lngden att slss mot naturen.

Du som r s jvla smart! Vad r atombomben ett resultat av??? Naturen eller logik??? Vad r krig resultat av??? Naturen eller logik???

Eftersom IQ mts enligt logiskt tnkande s ger jag inte ett skit fr den logiken!!!

Citat:
Men suck. "Logiskt tnkande" r en metod fr att komma frn en fresats till en slutsats. Olika personer kan naturligtvis tnka logiskt men komma fram till vitt skilda slutsatser i samma frgor d de har olika frutsttningar och ml.

Logiskt tnkande kan anvndas genom att hnvisa till empiriska studier eller matematiska...

Vilket r mest logiskt??? Att anvnda sig av matematik fr att rkna fram att 1+1= 2 eller att tro att vren terkommer varje r???

Matematik r phittat av mnniskan men det r inte vren! Matematik skapade atombomben!!!

Citat:
Allts serist Matilda, du r helt insiktsls och s lnge som du avslutar varje mening med (minst) tre utropstecken kommer ingen vettig mnniska ta dig p allvar. Lgg ner.

Jag skiter fullstndigt i om du tar mig p allvar eller inte! Vad r en "vettig" mnniska egentligen??? En med hgt IQ eller???
Citera
2008-07-03, 18:23
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av moderatswing
Klla eller hittar du p?

Guiness rekordbok: Marilyn vos Savant har ett IQ uppmtt till fantastiska 228. Vilket r det hgst knda IQ:t i vrlden.

Orkar inte leta efter den andra...
Citera
2008-07-03, 18:24
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Gluffsen
Jag blev nyfiken och brjade spana runt lite, det verkar som att det r typ omjligt att mta s hga IQn.

EDIT: Men den hr damen hade faktiskt rekordet i Guinness rekordbok, tills de slutade ha ett rekord fr det.

Sjlvklart slutade de att ha rekord fr det, nr det var en kvinna som stod fr rekordet!!! Mn r vl inte dumma heller
Citera
2008-07-03, 18:37
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Einar-Fredrik
LOL?!!!
Ls detta inlgg r du snll: https://www.flashback.org/showpost....6&postcount=45

Oj s mycket klokare jag blev av att lsa tv smartskallar diskutera!!! Tack fr ingenting!!!

Citat:
Tror du att du hade existerat alls idag om inte logiskt tnkande och hg intelligens funnits? Grattis dock, du har upptckt att mnniskan r verfldig precis som s mnga andra gjort innan dig. Vad tnker du gra med denna nyvunna kunskap?

Det r ingen nyvunnen kunskap!!! Det r gammal skpmat du skriver!!!

Se dig omkring!!! Kolla hur vi lever!!! Sitter som idioter och skriver p en dator fr att bevisa hur smarta vi r och hur rtt vi har!!!

IQ fiskms r fan i mig bttre fr mnskligheten, n hgt IQ!!!

Du kan ironisera hur mycket du vill, men fakta kvarstr!

IQ r ett korkat mtt som inte mter annat n det IQ - anhngare vill bevisa!!!

Om jag utformar ett test som skall mta att konstnrer r vad vi behver mest fr att verleva som art, s kan du ge dig fan p att jag skulle kunna bevisa det!!! Med helt logiska metoder!!!
Citera
2008-07-03, 19:02
Medlem
Citat:
Oj s mycket klokare jag blev av att lsa tv smartskallar diskutera!!! Tack fr ingenting!!!

Ja du ser inte ens att du r ett av dagisbarnen, trkigt att du inte frstr.

Citat:
Det r ingen nyvunnen kunskap!!! Det r gammal skpmat du skriver!!!

Det besvarade inte frgan. Vad skall du gra med denna kunskap, du tycker ju att du r vldigt kapabel att tala om fr oss andra vad vi skall gra s d borde du ha svar p frgan med?

Citat:
Se dig omkring!!! Kolla hur vi lever!!! Sitter som idioter och skriver p en dator fr att bevisa hur smarta vi r och hur rtt vi har!!!

Tala fr dig sjlv. Det hela r precis som med pengar; den som inga har r jvligt kt p att skaffa dem. Har man hgt IQ s bryr man sig inte ett smack om ngot annat n det som andra inte ens kan se.

Citat:
IQ fiskms r fan i mig bttre fr mnskligheten, n hgt IQ!!!

Du kan ironisera hur mycket du vill, men fakta kvarstr!

Det resonemanget faller p sin egen orimlighet. Mnskligheten skulle inte finnas idag om det inte var fr hgt IQ. Hade vi fortsatt p vrat blindspr i evolutionen som primater s hade vi inte funnits idag, precis som alla andra samtida frgreningar i evolutionstrdet vilka dog ut eftersom de inte utvecklade den anpassning som krvdes.

Citat:
IQ r ett korkat mtt som inte mter annat n det IQ - anhngare vill bevisa!!!

IQ mter din hjrnas kapacitet att minnas och frst samt framfrallt att anvnda dig av det som du kommit ihg och frsttt. Utver detta s mter man ven rumsuppfattning eftersom det krvs en vl fungerande berkningsverksamhet fr att kunna rotera tredimensionella figurer t.ex.
Det hela r inte ett korkat mtt utan fungerar vldigt vl eftersom det fljer normalfrdelningen p ett nst intill frutsgbart stt rent statistiskt.

Citat:
Om jag utformar ett test som skall mta att konstnrer r vad vi behver mest fr att verleva som art, s kan du ge dig fan p att jag skulle kunna bevisa det!!! Med helt logiska metoder!!!

Klart du kan bevisa felaktiga premisser, men eftersom premissen r felaktig s kommer du inte att komma ngon vart med det hela nd d ditt "bevis" faller p det.
Citera
2008-07-03, 19:10
Medlem
Citat:
Sjlvklart slutade de att ha rekord fr det, nr det var en kvinna som stod fr rekordet!!! Mn r vl inte dumma heller

Sist jag kollade s fanns det fyra (4) platser som kan innehas av jordens fyra smartaste mnniskor. Samtliga positioner r upptagna av de genier som visat sig offentligt. Om Marylin Vos Savant r en av dem vet jag inte men det skulle inte frvna mig, hon r en hrlig kvinna. Som du skert frstr s r det rtt korkat att frska stta ett rekord som endast en av fyra stycken individer p jordens yta kan inneha och samtliga dessa fyra r svitt jag vet inte intresserade av att vara offentliga personer? Finns liksom inget att bygga p dr fr Guiness.
Jag har en frga till dig: Skulle en som r tillrckligt smart vlja att tillknnage sig och bli utnyttjad p allskns vis av dagisbarnen? Lt oss ta Einstein som exempel, var han s vldigt smart egentligen? Han gav ju dagisbarnen den teori som krvdes fr att de skulle kunna sprnga sig sjlva och honom och hela jordklotet i bitar 23 ggr om utan att han insg det hela? Ett mer knt uttalande av honom nr han insg vidden av vtebomben r "If I knew they would have done this with my theories I would have been a locksmith instead."
Senast redigerad av Einar-Fredrik 2008-07-03 kl. 19:26.
Citera
2008-07-03, 19:27
Medlem
Svejks avatar
Citat:
Du som r s jvla smart! Vad r atombomben ett resultat av??? Naturen eller logik??? Vad r krig resultat av??? Naturen eller logik???

Eftersom IQ mts enligt logiskt tnkande s ger jag inte ett skit fr den logiken!!!

Du glmmer framstegen inom all forskning t ex medicin, vetenskap, fysik osv. Vi kan nog finna mer nytta med hg iq n motsatsen, eller vad tror du?
Sen om krig beror p klok logik eller bristen p logik r ju en tolkningsfrga.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in