2009-05-31, 11:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rodimusprime
Han är avstängd.

jag kan även se att vilda matilda är avstäng jag tycker det är ociviliserat att stänga av folk det är ett brott mot freedom of speech lagen ju
Citera
2009-05-31, 12:31
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av West-en
Det är mycket, mycket svårt att finna objektiv fakta, det är en sak som är säker!
Intelligens är ett mycket känsligt samt kontroversiellt begrepp, jag själv anser att IQ inte efterspeglar min definition på intelligens särskilt väl, och samma argument lär det "förlorade könet" använda.
Jag själv är också helt säker på att vi tänker på olika sätt och har olika genialiska förmågor.

Exempelvis är ju 3D-rotationstest ett av de mest uppenbara, där män blir klart överrepressenterade.
Det här är dock oerhört intressant, och jag ber alla moralpredikningar att hålla sig undan tråden!
Vi alla vet att IQ (och 3D-rotationstest) inte är allt här i världen.
Någon som vet några mer test där en könsskillnad kan märkas?

Ja , när det käller att koordinera för att träffa ett mål som "kast med boll" är män faktor 2 bättre .

3d är korrekt ty män har rört sig mer utanför byar och har då bättre rumsorientering !

När det gäller matematik så är medel iq lika men män har större variation så män har fler bra och dåliga !
Det går 13 bra män på varje bra kvinna och vice versa medavs på uselhet !

Generellt så är intelligens för blandat och komplext för att tjafsas om , vi är ett grupporienterat djur och vi behöver olika begåvningar i olika situationer .

Mvh
Civ.ing.
Citera
2010-01-19, 03:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AelgenTheKung
Ja , när det käller att koordinera för att träffa ett mål som "kast med boll" är män faktor 2 bättre .

3d är korrekt ty män har rört sig mer utanför byar och har då bättre rumsorientering !

När det gäller matematik så är medel iq lika men män har större variation så män har fler bra och dåliga !
Det går 13 bra män på varje bra kvinna och vice versa medavs på uselhet !

Generellt så är intelligens för blandat och komplext för att tjafsas om , vi är ett grupporienterat djur och vi behöver olika begåvningar i olika situationer .

Mvh
Civ.ing.

Kabump...men vilket sunt inlägg!
Citera
2010-01-19, 03:39
Medlem
Killarna leder, på att båda vara sämst och bäst på iq tester.
Alltså det finns fler manliga genier men det finns också mer manliga lågintelligenta.

Medan tjejer ligger ganska jämnt i mitten med färre avstickare åt geni och ''idiot'' hållen.
Senast redigerad av Fistor 2010-01-19 kl. 03:42.
Citera
2010-01-19, 08:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fistor
Killarna leder, på att båda vara sämst och bäst på iq tester.
Alltså det finns fler manliga genier men det finns också mer manliga lågintelligenta.

Medan tjejer ligger ganska jämnt i mitten med färre avstickare åt geni och ''idiot'' hållen.

Säger Svenska Mensa ja....
Se här

http://news.bbc.co.uk/2/hi/education/4183166.stm
Senast redigerad av sexyboy87 2010-01-19 kl. 08:16.
Citera
2010-01-19, 09:07
Medlem
Empresss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sexyboy87
Se här

Läste du verkligen VAD Fistor skrev innan du postade?
Mycket tvivelaktigt att du gjorde detta.
Sedan så har det inget med vilken avdelning av Mensa.. Mensa är samma världen över så där bevisar du bara hur kasst påläst du är om Mensa när du skriver något så otroligt korkat som "Svenska Mensa ja".
Mensa är en internationell förening och förmedlar samma sak på ALLA språk som Mensas information etc, finns översatta på.

Hur känns det att sparkan in redan öppna dörrar?
Eller rättare sagt hur är det ställt med semantiken?

Mensa förnekade aldrig att "männen medelsnitt" ligger över "kvinnans medelsnitt" när man pratar om medelvärdet på IQ-tester, varken den svenska grenen eller någon anna landsgren av Mensa.

Om du läser så förmedlar Fistor att männen har större variabler än kvinnor, på detta med genier/idioter, och kvinnorna presterar mer "jämnare värde" och har mindre variabler mellan "idiot" och "geni" än männen.

Din länk handlar enbart OM "medelvärde" vs"medelvärde" mellan könen inte om variablerna ö.h.t. Vill du fatta och förstå skillnaden?
Citera
2010-01-19, 09:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Empress
Läste du verkligen VAD Fistor skrev innan du postade?
Mycket tvivelaktigt att du gjorde detta.
Sedan så har det inget med vilken avdelning av Mensa.. Mensa är samma världen över så där bevisar du bara hur kasst påläst du är om Mensa när du skriver något så otroligt korkat som "Svenska Mensa ja".
Mensa är en internationell förening och förmedlar samma sak på ALLA språk som Mensas information etc, finns översatta på.

Hur känns det att sparkan in redan öppna dörrar?
Eller rättare sagt hur är det ställt med semantiken?

Mensa förnekade aldrig att "männen medelsnitt" ligger över "kvinnans medelsnitt" när man pratar om medelvärdet på IQ-tester, varken den svenska grenen eller någon anna landsgren av Mensa.

Om du läser så förmedlar Fistor att männen har större variabler än kvinnor, på detta med genier/idioter, och kvinnorna presterar mer "jämnare värde" och har mindre variabler mellan "idiot" och "geni" än männen.

Din länk handlar enbart OM "medelvärde" vs"medelvärde" mellan könen inte om variablerna ö.h.t. Vill du fatta och förstå skillnaden?

Men oj vilket morgonhumör. Jo jag sparkar in dörrar......till verkligheten. Anledningen till att jag tvivlar på Svenska Mensas uttalande är att deras internettest är väldigt ifrågasatt då det är helt enkelt ses som ett sätt att marknadsföra sin organisation och främst få folk till att betala 300 kr för skrivningar/tester. Och deras uttalande är ett citat på ett forum som saknar direkta källor. Men litar du mer på en ung killes antagande på Mensas forum än BBC mediala rapportering så är det upp till dig.

Ps: kolla igenom din stavning om du nu skall vara politiskt korrekt.
Citera
2010-01-19, 10:53
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sexyboy87
Se här

De säger väl inget annat -- de säger ju ingenting om de lägsta resultaten utan bortser helt ifrån dem i sin redovisning.

Så sannolikt är det sant också för den brittiska studien att män är de som är sämst och bäst -- precis som i Sverige.
Citera
2010-01-19, 10:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svejk
Ja, det är väl vad Mensa också har fått fram

"Finns det skillnader mellan könen i IQ?
SVAR: Nej, det finns det inte. Kvinnor och män har samma genomsnittliga resultat på standardiserade IQ-test. Däremot tycks spridningen vara större bland män. Det finns fler män än kvinnor i ytterlägena, dvs bland de riktigt låga respektive höga resultaten."

http://www.mensa.se/content/view/18/51/

Vilka nötter!

Först svarar de nej för att två meningar senare förklara att det finns skillnader. Dessutom är det allmänt känt att IQ-test utformats för att jämna ut skillnaderna mellan könen. Det är lätt att utforma IQ-test på ett sätt så att tjejerna inte har en chans. Även det omvända gäller.
Citera
2010-01-19, 11:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
De säger väl inget annat -- de säger ju ingenting om de lägsta resultaten utan bortser helt ifrån dem i sin redovisning.

Så sannolikt är det sant också för den brittiska studien att män är de som är sämst och bäst -- precis som i Sverige.

At scores of 155, associated with genius, there were 5.5 men for every woman.
Citera
2010-01-19, 12:50
Medlem
vilsenYnglings avatar
Att det finns stora IQ-skillnader mellan män och kvinnor är ingen nyhet inom forskningsvärlden. Det får bara inte komma ut.

Här har ni en källa:
http://www.independent.co.uk/news/ed...us-426321.html
Citat:
All the research I've done points to a gender difference in general cognitive ability. There is a mean difference of about five IQ points. The further you go up the distribution the more and more skewed it becomes. There are twice as many men with an IQ of 120-plus as there are women, there are 30 times the number of men with an IQ of 170-plus as there are women.
Men läsa hela artikeln, det är kort och bra. I en annan källa jag inte kommer ihåg står det samma sak, men även att man finns överrepresenterade även i låga IQ-poäng, edit-- vilket som jag nu ser att ni har diskuterat ett tag. Jag förstår dock inte varför ni bråkar om att "det bara är variabler". Det kvittar. Män är smartare, och även de män som är under medel har större natur till att använda logik som saknas hos de mer känslostyrda kvinnorna. Även Mensa sverige erkände ju skillnader, men kallar det "variabler", höh, sockervadden är tjock.

Hur som helst, alltså matchar det perfekt det samhälle som vi kämpat emot! Vad märkligt...

Liberalister, equalister, feminister som känner för att argumentera emot gör det mot ett tomt mål. Ni som kämpar vidare, ställ er frågan: Skulle de någonsin erkänna skillnader? Nej.
Senast redigerad av vilsenYngling 2010-01-19 kl. 12:55.
Citera
2010-01-19, 13:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vilsenYngling
Att det finns stora IQ-skillnader mellan män och kvinnor är ingen nyhet inom forskningsvärlden. Det får bara inte komma ut.

Här har ni en källa:
http://www.independent.co.uk/news/ed...us-426321.html

Men läsa hela artikeln, det är kort och bra. I en annan källa jag inte kommer ihåg står det samma sak, men även att man finns överrepresenterade även i låga IQ-poäng, edit-- vilket som jag nu ser att ni har diskuterat ett tag. Jag förstår dock inte varför ni bråkar om att "det bara är variabler". Det kvittar. Män är smartare, och även de män som är under medel har större natur till att använda logik som saknas hos de mer känslostyrda kvinnorna. Även Mensa sverige erkände ju skillnader, men kallar det "variabler", höh, sockervadden är tjock.

Hur som helst, alltså matchar det perfekt det samhälle som vi kämpat emot! Vad märkligt...

Liberalister, equalister, feminister som känner för att argumentera emot gör det mot ett tomt mål. Ni som kämpar vidare, ställ er frågan: Skulle de någonsin erkänna skillnader? Nej.

Och vi älskar er kvinnor ändå.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in