2008-07-13, 09:50
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av moderatswing
Fast om man ska titta på vilka som av smahällets hyllas som hjältar så är det ju snarare de med musikaliskt förmåga samt de som är duktiga på idrott.
Skådespelare är rätt stora också.

De som har makt i samhället är direktörer och politiker. DÄR har du fan i mig inte hög status om du är musikalisk annat än om du skall uppträda på deras fester!!!

Nej du! TV- världen är inte den som har makt i samhället. Dokusåpastjärnor kanske har hög status på Bindefeldts fester, men annars är deras förmågor inget värda alls!!!
Citera
2008-07-13, 09:58
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Kusin Kluster
Jag kan väl ta denna då.

Ni klarar bara att argumentera ett stycke i taget va

Citat:
Vi tänker oss att mänskligheten går under utan att lämna några spår efter sig.
Med tiden utvecklar en annan varelse en intelligens (logiskt tänk) i nivå med vår. Detta kan ske på jorden eller på någon annan planet eller i ett gasmoln, välj själv. Denna civilisation kommer att utveckla sätt att kommunicera, de gör tekniska och vetenskapliga framsteg och snedsteg.

Jaha! Och...

Citat:
Våra gamla siffror och bokstäver är förstås glömda. De kommer inte heller att använda enheten meter. Inte heller aln, yard eller någon annan mer eller mindre irrationellt definierad mänsklig enhet. Att de definierar egna måttenheter är däremot troligt. Enheter är, som du själv skriver, "INTE universella faktum!!!".

Tack!!!

Citat:
Deras känslor och instinkter vågar jag inte sia om.

Det var ju instiktsfullt av dig!!!

Citat:
Men de kommer att ha sina egna uttryck för heltal, som t.ex. mängden fyra.
De kommer att definiera pi.
De kommer att approximera pi till 3.14159265 (när de uttrycker det i ett decimalt talsystem och med åtta decimaler)

Tror jag också!

Citat:
Även om det inte skulle finnas något intelligent liv vare sig före eller efter människan så är pi, dvs förhållandet mellan en cirkels diameter och omkrets, detsamma.
Jag skulle säga att detta kvalificerar pi till att vara ett universellt faktum, precis som att 1+1=2.

Men det är ju precis det jag sagt HELA TIDEN! Definitionerna finns inte från början!!!

Citat:
Därmed lämnar jag detta lilla sidospår i ämnet, jag borde egentligen slutat redan när du skrev:

Ok, så vad som är "universella fakta" är tydligen en definitionsfråga... vacker paradox

Exak!!! Eftersom jag har skrivit det du upprepar!!!

Citat:
Nåväl, för att svara på det jag uppfattar som ditt huvudsakliga anförande,

så håller jag med Badsector och moderatswing om att det finns många mer ytliga egenskaper som är ännu mer övervärderade.
En egenskap som borde premieras mer här i världen är snällhet
Det hade väl iofs inte gynnat mig men det är ok.

Var har jag sagt att det INTE finns andra egenskaper som är övervärderade???
Men de med andra egenskaper än högt IQ blir inte upphöjda till övermänniskor!!!

Snällhet är en jävligt dålig egenskap!!! Kor är snälla! Empati, hänsyn, omtanke är däremot egenskaper som är klart undervärderade!!!
Citera
2008-07-16, 15:40
Medlem
moderatswings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vilda Matilda
De som har makt i samhället är direktörer och politiker. DÄR har du fan i mig inte hög status om du är musikalisk annat än om du skall uppträda på deras fester!!!

Nej du! TV- världen är inte den som har makt i samhället. Dokusåpastjärnor kanske har hög status på Bindefeldts fester, men annars är deras förmågor inget värda alls!!!

Nu diskuterade vi vilka personer som hyllas av vanligt folk och vilka vi ser upp till.
Direktörer och politiker är personer som väldigt många ogillar. Förtroendet för sådana är väldigt lågt.

Jag tror du underskattar den makt som mediapersonligheter och idrottstjärnor faktiskt har. David Beckham kan nog påverka många unga brittiska pojkar mer än vad Gordon Brown kan.

Du ska aldrig underskatta makten hos den person som har propagandaverktygen i sina händer.
Citera
2008-07-16, 20:19
Medlem
FestaUtan_Skulds avatar
Jag är smartare än er alla, bevisa att jag har fel.
Citera
2008-07-17, 00:24
Medlem
moderatswings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FestaUtan_Skuld

Ligger inte bevisbördan på den som påstår något? Inte på den som ska bemöta påståendet.
Citera
2008-07-17, 11:18
Medlem
Coffe_K4n0ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FestaUtan_Skuld

Visserligen ligger bevisbördan på dig som moderatswing säger, men även om den inte gjorde det så låter idén om att leta upp bevis för att motbevisa dig så jobbig och krävande, så jag kan med gott samvete låta dig tro att du är smartare än alla här. Detta p.g.a ren och skär lättja (ja, jag försöker att bryta mot minst en av de 7 dödssynderna varje dag)
Citera
2008-07-25, 20:54
Medlem
Badsectors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vilda Matilda

Makten finns hos media.
Aftonbladet har avsatt politiker, orsakat regeringskriser och fått företagsledare att avgå.
Ingen är mäktigare än media, och media är till 100% feminister - både männen och kvinnorna.
Citera
2009-05-31, 08:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rae
Samlad mänsklig erfarenhet kanske? Det finns tom forskning som visar att det land som har högre genomsnitts-IQ oftast vinner mot ett med lägre, såvida det inte är i stort numerärt underläge (Tyskland och Japan under världskrigen etc.).

IQ har uppenbarligen stor betydelse och det är av någon anledning bara människor med lägre intelligens som ifrågasätter denna.

finland har ju 96 i genomsnitts iq å e pytte liten gemfört med världens största land ryssland som har 98 i genomsnitts iq endå så spöade ju finnarna skiten ur ryssarna under andra världskriget så jag e inte speciellt övertygad...
Citera
2009-05-31, 09:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Katarsis
Physicist / Engineer Kim Ung-yong has a verified IQ of 210
Bouncer Christopher Michael Langan has a verified IQ of 195
Engineer Philip Emeagwali is alleged to have an IQ of 190
World Chess Champion Garry Kasparov is alleged to have an IQ of 190
Author Marilyn Vos Savant has a verified IQ of 186
Actor James Woods is alleged to have an IQ of 180
Politician John H. Sununu is alleged to have an IQ of 180
Prime Minister Benjamin Netanyahu is alleged to have an IQ of 180
Mathematician Andrew Wiles is alleged to have an IQ of 170
World Chess Champion Judith Polgar is alleged to have an IQ of 170
Chess Grandmaster Robert Byrne is alleged to have an IQ of 170
World Chess Champion Bobby Fischer is alleged to have an IQ of 167
Mathematician / Physicist Stephen W. Hawking is alleged to have an IQ of over 160
Microsoft Founder Paul Allen is alleged to have an IQ of over 160
Actress Sharon Stone is alleged to have an IQ of 154

han som har allra högst iq någonsin är dock michael keamey som hade 325 i iq när han var 4a år dock så tyckte han inte om att vara super smart så han flyttade till alaska för att leva ett normalt liv han kommer från hawaii från början så när han var 11a år så hade han 200 i iq å nu när han e vuxen kanske han har ännu lägre det finns dessutom en som heter william sidis som levde mellan 1898-1944 å han hade ett uppskattat iq mellan 250-300 å han valde att leva ett isolerat liv i fred och även kim ung-yong ville leva ett normalt liv så d verkar ju som att om man har över 200 i iq så blir det för mycket då vill man bara leva ett normalt liv eller eller så måste man isolera sig
Citera
2009-05-31, 11:22
Medlem
Rodimusprimes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arvid90
finland har ju 96 i genomsnitts iq å e pytte liten gemfört med världens största land ryssland som har 98 i genomsnitts iq endå så spöade ju finnarna skiten ur ryssarna under andra världskriget så jag e inte speciellt övertygad...
Schysst bump. Killen du citerade kan inte svara ändå.
Citera
2009-05-31, 11:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rodimusprime
Schysst bump. Killen du citerade kan inte svara ändå.

va varför skulle han inte kunna svara?
Citera
2009-05-31, 11:39
Medlem
Rodimusprimes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arvid90
va varför skulle han inte kunna svara?
Han är avstängd.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera