Citat:
Ursprungligen postat av Kusin Kluster
Jag kan väl ta denna då.
Ni klarar bara att argumentera ett stycke i taget va
Citat:
Vi tänker oss att mänskligheten går under utan att lämna några spår efter sig.
Med tiden utvecklar en annan varelse en intelligens (logiskt tänk

) i nivå med vår. Detta kan ske på jorden eller på någon annan planet eller i ett gasmoln, välj själv. Denna civilisation kommer att utveckla sätt att kommunicera, de gör tekniska och vetenskapliga framsteg och snedsteg.
Jaha! Och...
Citat:
Våra gamla siffror och bokstäver är förstås glömda. De kommer inte heller att använda enheten meter. Inte heller aln, yard eller någon annan mer eller mindre irrationellt definierad mänsklig enhet. Att de definierar egna måttenheter är däremot troligt. Enheter är, som du själv skriver, "INTE universella faktum!!!".
Tack!!!
Citat:
Deras känslor och instinkter vågar jag inte sia om.
Det var ju instiktsfullt av dig!!!
Citat:
Men de kommer att ha sina egna uttryck för heltal, som t.ex. mängden fyra.
De kommer att definiera pi.
De kommer att approximera pi till 3.14159265 (när de uttrycker det i ett decimalt talsystem och med åtta decimaler)
Tror jag också!
Citat:
Även om det inte skulle finnas något intelligent liv vare sig före eller efter människan så är pi, dvs förhållandet mellan en cirkels diameter och omkrets, detsamma.
Jag skulle säga att detta kvalificerar pi till att vara ett universellt faktum, precis som att 1+1=2.
Men det är ju precis det jag sagt HELA TIDEN! Definitionerna finns inte från början!!!
Citat:
Därmed lämnar jag detta lilla sidospår i ämnet, jag borde egentligen slutat redan när du skrev:
Ok, så vad som är "universella fakta" är tydligen en definitionsfråga... vacker paradox
Exak!!! Eftersom jag har skrivit det du upprepar!!!
Citat:
Nåväl, för att svara på det jag uppfattar som ditt huvudsakliga anförande,
så håller jag med Badsector och moderatswing om att det finns många mer ytliga egenskaper som är ännu mer övervärderade.
En egenskap som borde premieras mer här i världen är snällhet

Det hade väl iofs inte gynnat mig men det är ok.
Var har jag sagt att det INTE finns andra egenskaper som är övervärderade???
Men de med andra egenskaper än högt IQ blir inte upphöjda till övermänniskor!!!
Snällhet är en jävligt dålig egenskap!!! Kor är snälla! Empati, hänsyn, omtanke är däremot egenskaper som är klart undervärderade!!!