43 268 besökare online
858 016 medlemmar • 45 862 133 inlägg
Användarnamn 
Lösenord
Flashback Forum > Droger > Drogodling och drogtillverkning
Svara på ämne
Ämnesverktyg
PL08
Medlem
Tänkte att jag skulle lägga upp en liten tråd\guide över de svenska growshops.
Tänkte även inom en snar framtid göra en pris guid på den vanligaste odlingsutrustningen för att lättare hitta de bästa priserna när man ska handla.

Mall.

Namn på growshop:
Internet adress:
Betygsätning: (1-10)
Leveranstid:
Kort komentar:

Jag börjar med Nordic Grow då jag har bäst erfarenhet från dom.

Namn på growshop: Nordic Grow
Internet adress: www.nordicgrow.se
Betygsätning: 8
Leveranstid: otroligt snabbt, sist fick jag paketet dagen efter. = 1 dag.
Kort komentar: De har butik i märsta, mellan uppsala och sthlm.
De har bra lager status, snabb leverans, bra service och bra priser.

Namn på growshop: Ebboflod
Internet adress: www.ebboflod.se
Betygsätning: 7
Leveranstid: bestälde en Onsdag och fick paketet en måndag = 5 dagar.
Kort komentar: Har bara handlat från dom en gång och hara bara bra erfarenhet av dom.

Namn på growshop: Hydrogarden
Internet adress: www.hydrogarden.se
Betygsätning: 6
Leveranstid: 9 dagar där av en 6a i betyg
Kort komentar: Litte lång leveranstid men super bra service annars och jätte trevlig ägare.

Namn på growshop: Swedish Growsystems
Internet adress: www.swedish-growsystems.se
Betygsätning: -1
Leveranstid: Fick mitt paket efter 2 månader en gång och för övrigt har dom sjukt långa leveranstider.
Kort komentar: I början bästelde jag via internet och då tog det alltid sjukt lång tid att få hem sitt paket. När jag började handla frå deras lager\butik hade de alltid slut på de viktigaste sakerna så som RKV fläktar, HPS kit mm. De hade även alla order papper frame så man lätt kunde läsa namnen på de som bästelt från internet när man var där och handlade.
Ett stort buuuu på dom!

Ravekommisionen
Medlem
Ravekommisionens avatar
När du räknar leveranstid så måste du ju såklart räkna bort helgdagarna

Onsdag - måndag = tre arbetsdagar

piratkapten
Medlem
piratkaptens avatar
Betygsätning: 2
Leveranstid:Ganska snabbt
Kort komentar: Mitt mylar var helt knasigt förpackat så att det var fullt med knögglor och veck som aldrig gick att räta ut.

Det reflekterade säkert toppen, men snyggt blev det ju inte.

PL08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ravekommisionen
När du räknar leveranstid så måste du ju såklart räkna bort helgdagarna

Onsdag - måndag = tre arbetsdagar

Ska ändra så fort jag klurat ut hur man gor?

kemare
Medlem
Ny webbshop : http://www.nordik-growshop.com

Bye

Kemar

JardinGrower
Medlem
JardinGrowers avatar
Betyg: 10/10
Leveranstid: Snabbt
Kommentar: Mycket bra service. Hade många motgångar. Posten missade att scanna in ett av mina 3paket som också resulterade i att "Tältet försvann", men det var absolut inga problem med att få ett nytt ut skickat. Dom hade också slut på 250watts ballasten på runt 600kr. istället fick jag en Digital Ballast för runt 1200kr. Mycket bra kontakt med ägaren Markus och inga krångligheter. Rekommenderar varmt Swedish-Growsystems då också närings paketet levererades på under 2dagar!.

Mojotojo
Medlem
Mojotojos avatar
Namn på growshop: odlingsbutiken.se
Betygsätning: 10
Leveranstid: Mycket bra och snabb
Kort komentar: Den produkten jag beställde var försenad från leverantör, jag fick en dyrare och bättre produkt till samma pris!

DuHello
Medlem
Betygsätning: 7
Leveranstid: 4 arbetsdagar
Kort komentar: Mycket bra service, rimliga priser, rimlig leveranstid.

Beställde ett "LUMII Lågenergi kit 125W Blå 6500K". Det fattades en skruv och bruksinstruktioner, men fick det snabbt levererat på ca 2 arbetsdagar utan någon som helst kostnad. Det gjorde ju såklart att min odling blev två dagar försenad dock...

Belsebubh666
Medlem
Namn på growshop: Professionalgrow
Internet adress: www.professionalgrow.se
Leveranstid: 2 arbetsdagar
Kort kommentar: Har varit och hämtat grejer nu sammanlagt tre gånger hos denna butik och vid ett tillfälle har jag beställt till en målis på en torsdagskväll och fick då hem grejerna på måndag.

AlltidPåverkad
Medlem
AlltidPåverkads avatar
PowerBump!

Butik: Hydrogarden
Adress; www.hydrogarden.se
Betyg 8/10
Leverans: ~3dygn/72timmar

Kort kommentar: Gick snabbt, hyffsat pris (man hade väl sparat någon hundring på att beställa från utlandet men då får man ofta vänta lite längre) och väl paketerat, är inte kul att beställa Mylar och få en skrynklig. hoptryckt boll "folie" vilket INTE var fallet från Hydrogarden.
Men det som fick mig att välja butiken i sig och inte någon av alla andra var deras stora utbud av bulbs.
Hedonist & Utilitarist
Senast redigerad av AlltidPåverkad 2012-09-29 kl. 09:20.

gr0g
Medlem
gr0gs avatar
Namn på growshop: Ebboflod
Internet adress: www.ebboflod.se
Betygsätning: -36
Leveranstid: ca en vecka
Kort komentar: De misslyckades med att skyddsförpacka produkten jag köpte, som givetvis var trasig när jag fick den. Mailade och krävde en ny, de hänvisade till att posten varit ansvariga (för att Ebb inte kommit ihåg att omge ömtåligt gods med frigolit..), posten gjorde en utredning och kom fram till det uppenbara: ebboflod gjorde fel som inte använde tillräckligt med skyddsemballage. Ebboflod vägrade ta reur. Kort och gott så fick jag betala någon tusenlapp för en trasig produkt.

Leveranstid: ca 5 dagar
Kort komentar: Väldigt serviceinriktad butik. Har beställt därifrån i flera år, utan något strul någon gång.

Neverdancessober
Medlem
Neverdancessobers avatar
Namn på growshop: nordic grow
Internet adress:
Betygsätning: (1-10) 9 Pga att man inte meddelat att vara var slut därav lite längre leveranstid
Leveranstid: 2 dagar på det i lager. 7 dagar om det inte finns hemma
Kort komentar: går att köpa på avbetalning vilket är stort plus.
Wai khru http://www.youtube.com/watch?v=4G-barse7vc

Svara på ämne
Topp Dela »